Z jakich aplikacji najczęściej korzystamy na smartfonie?

Smartfon jest urządzeniem wielofunkcyjnym, które coraz częściej zastępuje nam nie tylko konwencjonalny telefon komórkowy czy aparat fotograficzny, ale i odtwarzacz mp3, radio, stację pogody, a nawet ciśnieniomierz. Istnieje wiele różnych aplikacji, dzięki którym używając smartfona, można uzyskać taki efekt, co korzystając z wielu innych urządzeń. Z jakich aplikacji korzystamy najczęściej?

Smartfon powszechnym narzędziem dla Polaków

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował wyniki badania konsumenckiego, które zostało przeprowadzone w listopadzie 2018 roku. Na ich podstawie można już z dużą pewnością powiedzieć, że zdecydowana większość Polaków – blisko 80 proc. – nie korzysta już z telefonii stacjonarnej. Dokładnie 74,8 proc. Polaków ma smartfona. Ponad 70 proc. klientów indywidualnych ma dostęp do sieci, z czego ponad 90 proc. posiada internet mobilny w telefonie, a 67 proc. usługę stacjonarną. Korzystamy również z sieci Wi-Fi, np. w domu, zwłaszcza przy szybkich łączach internetu światłowodowego UPC, za pomocą którego do wielu polskich użytkowników są dostarczane dane.

Po co nam internet w telefonie?

Internet w smartfonie jest przydatnym narzędziem dla Polaków. Jak pokazało badanie UKE, większość, bo 78,9 proc. użytkowników smartfonów w Polsce używa ich głównie do przeglądania stron WWW. Internet w telefonie służy nam również do:

  •   przeglądania portali społecznościowych – 66,7 proc.,
  •   odbierania i wysyłania poczty elektronicznej – 61 proc.,
  •   używania komunikatorów internetowych – 57,4 proc.,
  •   korzystania z różnych aplikacji – 49,5 proc.,
  •   słuchania radia lub muzyki – 35,3 proc.,
  •   robienia zakupów – 21,6 proc.,
  •   grania w gry – 18,8 proc.,
  •   oglądania telewizji i filmów – 13,4 proc.,
  •   udostępniania własnych treści – 13,4 proc.,
  •   załatwiania spraw urzędowych – 9,8 proc.,
  •   sprzedaży przez Internet – 6,2 proc.

Podstawową funkcją, jaką spełnia telefon komórkowy z dostępem do sieci, jest przeglądanie stron WWW i social mediów, jak i wysyłanie czy odbieranie poczty elektronicznej oraz prowadzenie rozmów na różnego rodzaju komunikatorach.

Użyteczne aplikacje w smartfonach

Jak wynika z badania UKE, niemal co drugi respondent korzysta w smartfonie głównie z aplikacji. Według Kantar Polska, Polacy cenią aplikacje za to, że ułatwiają one wiele codziennych zadań.  Ankietowani przyznali, że choć istnieją różnorodne aplikacje, większość z nich zazwyczaj korzysta tylko z tych podstawowych.

Według raportu Kantar Polska, do najbardziej popularnych aplikacji instalowanych w smartfonach należą:

  •   komunikatory, takie jak Messenger i WhatsApp – 74 proc.,
  •   związane z lokalizacją, w tym Google Maps – 73 proc.,
  •   do oglądania video, w tym YouTube – 71 proc.,
  •   dające dostęp do mediów społecznościowych, jak Facebook, Twitter czy Instagram – 66 proc.,
  •   pogodowe – 62 proc.,
  •   pocztowe z autosynchronizacją, np. Gmail – 59 proc.,
  •   zakupowe i lojalnościowe, np. Rossmann – 59 proc.,
  •   związane z wiadomościami, np. Onet, WP, Interia – 53 proc.,
  •   bankowe – 53 proc.

Dzięki aplikacjom w smartfonie, użytkownicy są w stanie szybciej, sprawniej i wydajniej porozumiewać się ze sobą. Komunikatory internetowe coraz częściej zastępują nam pisanie SMS-ów. Wiadomość można pozostawić np. na Messengerze, zamiast wysłać ją jako wiadomość tekstową lub graficzną MMS do wybranego kontaktu z telefonu. Telefonu z internetem często używamy dla wypełnienia sobie wolnego czasu, surfujemy bezwiednie po stronach WWW i przeglądamy serwisy społecznościowe, nie zdając sobie sprawę z tego, że nie wylogowujemy się ze świata wirtualnego właściwie przez całą dobę.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.