Smartfon powszechnym narzędziem dla Polaków
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował wyniki badania konsumenckiego, które zostało przeprowadzone w listopadzie 2018 roku. Na ich podstawie można już z dużą pewnością powiedzieć, że zdecydowana większość Polaków – blisko 80 proc. – nie korzysta już z telefonii stacjonarnej. Dokładnie 74,8 proc. Polaków ma smartfona. Ponad 70 proc. klientów indywidualnych ma dostęp do sieci, z czego ponad 90 proc. posiada internet mobilny w telefonie, a 67 proc. usługę stacjonarną. Korzystamy również z sieci Wi-Fi, np. w domu, zwłaszcza przy szybkich łączach internetu światłowodowego UPC, za pomocą którego do wielu polskich użytkowników są dostarczane dane.
Po co nam internet w telefonie?
Internet w smartfonie jest przydatnym narzędziem dla Polaków. Jak pokazało badanie UKE, większość, bo 78,9 proc. użytkowników smartfonów w Polsce używa ich głównie do przeglądania stron WWW. Internet w telefonie służy nam również do:
- przeglądania portali społecznościowych – 66,7 proc.,
- odbierania i wysyłania poczty elektronicznej – 61 proc.,
- używania komunikatorów internetowych – 57,4 proc.,
- korzystania z różnych aplikacji – 49,5 proc.,
- słuchania radia lub muzyki – 35,3 proc.,
- robienia zakupów – 21,6 proc.,
- grania w gry – 18,8 proc.,
- oglądania telewizji i filmów – 13,4 proc.,
- udostępniania własnych treści – 13,4 proc.,
- załatwiania spraw urzędowych – 9,8 proc.,
- sprzedaży przez Internet – 6,2 proc.
Podstawową funkcją, jaką spełnia telefon komórkowy z dostępem do sieci, jest przeglądanie stron WWW i social mediów, jak i wysyłanie czy odbieranie poczty elektronicznej oraz prowadzenie rozmów na różnego rodzaju komunikatorach.
Użyteczne aplikacje w smartfonach
Jak wynika z badania UKE, niemal co drugi respondent korzysta w smartfonie głównie z aplikacji. Według Kantar Polska, Polacy cenią aplikacje za to, że ułatwiają one wiele codziennych zadań. Ankietowani przyznali, że choć istnieją różnorodne aplikacje, większość z nich zazwyczaj korzysta tylko z tych podstawowych.
Według raportu Kantar Polska, do najbardziej popularnych aplikacji instalowanych w smartfonach należą:
- komunikatory, takie jak Messenger i WhatsApp – 74 proc.,
- związane z lokalizacją, w tym Google Maps – 73 proc.,
- do oglądania video, w tym YouTube – 71 proc.,
- dające dostęp do mediów społecznościowych, jak Facebook, Twitter czy Instagram – 66 proc.,
- pogodowe – 62 proc.,
- pocztowe z autosynchronizacją, np. Gmail – 59 proc.,
- zakupowe i lojalnościowe, np. Rossmann – 59 proc.,
- związane z wiadomościami, np. Onet, WP, Interia – 53 proc.,
- bankowe – 53 proc.
Dzięki aplikacjom w smartfonie, użytkownicy są w stanie szybciej, sprawniej i wydajniej porozumiewać się ze sobą. Komunikatory internetowe coraz częściej zastępują nam pisanie SMS-ów. Wiadomość można pozostawić np. na Messengerze, zamiast wysłać ją jako wiadomość tekstową lub graficzną MMS do wybranego kontaktu z telefonu. Telefonu z internetem często używamy dla wypełnienia sobie wolnego czasu, surfujemy bezwiednie po stronach WWW i przeglądamy serwisy społecznościowe, nie zdając sobie sprawę z tego, że nie wylogowujemy się ze świata wirtualnego właściwie przez całą dobę.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.