![Warszawskie-Spotkania-Muzyczne-2022 Warszawskie Spotkania Muzyczne 2022](https://warsawnow.pl/wp-content/uploads/2022/05/Warszawskie-Spotkania-Muzyczne-2022-678x381.jpg)
W dniach 15-20 maja 2022 roku odbędą się 36. Warszawskie Spotkania Muzyczne 2022
wstęp wolny na wszystkie koncerty
Strona na FB: https://www.facebook.com/warspotmuz
PROGRAM
Którędy do dźwięku?
15.05 niedziela, godz. 11:00 – 15:00
CSW Zamek Ujazdowski, Laboratorium – Sala im. Wojciecha Krukowskiego
ul. Jazdów 2
Jarek Kordaczuk – kompozycja
Izabela Kościesza – prowadzenie
Którędy do dźwięku? – instalacja dźwiękowa dla dzieci, warsztaty tworzenia muzyki ruchem i gestem
godz. 11:00 – 12:00 warsztat I (dzieci 5-6 lat)
godz. 12:00 – 13:00 zwiedzanie indywidualne
godz. 13:00 – 14:00 warsztat II (dzieci powyżej 7 lat)
godz. 14:00 – 15:00 zwiedzanie indywidualne
zapisy na warsztaty
online: www.wsm.art.pl
e-mail: warsztaty@artdecogroup.eu
Kolory stulecia
16.05 poniedziałek, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
ul. Z. Modzelewskiego 59
Szymon Telecki – skrzypce
Paweł Pawlik – fortepian
Agnieszka Kadłubowska – sopran
Marcin Łopacki – fortepian
Juliusz Edward Wertheim
Humoreske As-dur op. 14 nr 1 (1918)
Prélude cis-moll op. 2 nr 2 (1908)
Prélude Ges-dur op. 2 nr 4 (1908)
Sonata na fortepian i skrzypce fis-moll op. 18 (1917)
Wanda Landowska
Jesień op. 9 nr 2 na fortepian i skrzypce (wyd. 1910)
Tadeusz Paciorkiewicz
Sonata na skrzypce i fortepian (1954)
Marcin Łopacki
Liebende Lieder von Goethe I op. 78 (2018)
Liebende Lieder von Goethe II op. 79 (2018)
Crash op. 88, scrabble opera w 1 akcie (2020)
Per musicam ad astra
17.05 wtorek, godz. 19:00
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina
ul. Okólnik 2
Leszek Lorent – perkusja
Jan Gralla – perkusja
Igor Szymański – projekcja dźwięku
w programie:
Adam Sławiński
Pulsar na perkusję i taśmę (1988)
Marta Śniady
ore na 2 misy tybetańskie i gong (2015)
Paweł Buczyński
Nascitur Mors na perkusję i taśmę (1995)
Marcin Błażewicz
Ineffabilis na perkusję (1997)
Sonaty misteryjne
18.05 środa, godz. 18:00
Kościół Ewangelicko-Reformowany
Al. Solidarności 74
Zespół muzyki dawnej Il Tempo w składzie:
Agata Sapiecha – skrzypce
Marcin Zalewski – viola da gamba
Barbara Brzezińska – klawesyn, pozytyw
Henryk Kasperczak – teorba
Waldemar Barwiński – recytacje
w programie:
Heinrich Biber
Sonaty Misteryjne – Tajemnice Radosne (1676)
Rafał Janiak
Sonata Mysteria Luminosa (2022)*
Heinrich Biber
Sonaty Misteryjne – Tajemnice Bolesne (1676)
Anna Ignatowicz-Glińska
Pięć Tajemnic Chwalebnych Różańca (2022)**
utworom towarzyszyć będą poezje Agnieszki Syskiej:
Agnieszka Syska
Tajemnice Różańcowe – utwory poetyckie (2022)*
Viva! Koncert prawykonań
19.05. czwartek, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
ul. Z. Modzelewskiego 59
Karol Radziwonowicz – fortepian
Orkiestra Sinfonia Viva
Tomasz Radziwonowicz – dyrygent
Jan Oleszkowicz
Concertino da camera na orkiestrę kameralną (2010)*
Krzysztof Słowiński
Sinfonietta assortita na smyczki i kotły (2018)*
Iwona Kisiel
Sun Island na orkiestrę smyczkową z towarzyszeniem fletu, oboju, waltorni i trąbki (2022)*
Marzena Majcher
The Code of Life na orkiestrę kameralną (2022)*
Tomasz Radziwonowicz
Fantazja na fortepian, smyczki i 7 instrumentów dętych (2020)*
Witkacy na koniec czasów
20.05. piątek, godz. 19:00
CSW Zamek Ujazdowski, Laboratorium – Sala im. Wojciecha Krukowskiego
ul. Jazdów 2
grupa Kawalerowie Błotni w składzie:
Wojciech Błażejczyk – gitara elektryczna, obiektofony i media elektroniczne
Krzysztof Knittel – media elektroniczne
Jerzy Kornowicz – fortepian, sampler
Ryszard Latecki – trąbka, małe obiekty dźwiękowe
Tadeusz Sudnik – media elektroniczneTadeusz Wielecki – kontrabas
oraz
Adam Kruk – projekcja obrazu
Michał Zadroga – projekcja dźwięku
Jerzy Kornowicz – scenariusz i kierownictwo muzyczne
Archipelag Witkacy – inter-medialny utwór z improwizacją. Trzy ewokacje
* prawykonanie
** prawykonanie – dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji
Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Którędy do dźwięku?
Niedz. 15.05.2022 godz. 11:00 – 15:00, CSW Zamek Ujazdowski, Sala Laboratorium
Instalacja dźwiękowa dla dzieci Którędy do dźwięku złożona jest z 16 obiektów generujących dźwięki pod wpływem czujników ruchu. Pomiędzy obiektami poruszają się młodzi słuchacze, inicjując te dźwięki.
W ramach warsztatów twórcy instalacji przeprowadzą specjalne gry ruchowo-dźwiękowe, tworząc we współpracy z dziećmi utwór elektroniczny. Poza godzinami warsztatów będzie też możliwe indywidualne odkrywanie instalacji.
Kolory stulecia
Pon. 16.05.2022 godz. 19.00, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego
Koncert przypomni postać przedwojennego warszawskiego kompozytora Juliusza Wertheima, a także Sonatę związanego z warszawską uczelnią prof. Tadeusza Paciorkiewicza. Koncert zamkną utwory wokalno-instrumentalne debiutującego na festiwalu Marcina Łopackiego. Wykonawcy przedstawią także ciekawostkę – utwór Jesień słynnej klawesynistki, Wandy Landowskiej.
Per musicam ad astra
Wt. 17.05.2022 godz. 19.00, Sala Koncertowa UMFC, ul. Okólnik 2
Koncert perkusyjny prof. Leszka Lorenta, z towarzyszeniem Jana Gralli (w utworze na dwie multiperkusje Ineffabilis). Leszek Lorent to ścisła czołówka polskich wykonawców współczesnej muzyki perkusyjnej.
W programie znajdą się utwory zmarłego niespodziewanie w zeszłym roku Marcina Błażewicza, a także Pawła Buczyńskiego, Adama Sławińskiego i debiutującej na festiwalu Marty Śniady.
Sonaty Misteryjne
Śr. 18.05.2022 godz. 18.00, kościół ewangelicko-reformowany, Al. Solidarności 74
Koncert Sonat Misteryjnych (Różańcowych) w wykonaniu znakomitego warszawskiego zespołu muzyki dawnej IL TEMPO pod kierunkiem prof. Agaty Sapiechy.
Cykl Sonat Misteryjnych Heinricha Bibera powstał w roku 1676 jako muzyczna kontemplacja rozważanych
w Kościele katolickim Tajemnic Różańcowych, związanych z historią życia Marii i Jezusa. Do roku 2002 było ich 15: pięć tajemnic radosnych, pięć bolesnych i pięć chwalebnych. Każdej tajemnicy Heinrich Biber poświęcił jedną krótką sonatę skrzypcową. W roku 2002 papież Jan Paweł II dodał do cyklu rozważań Tajemnice Światła. O stworzenie ich muzycznego odpowiednika prof. Sapiecha poprosiła Rafała Janiaka (debiut na Festiwalu), kompozytora związanego z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina
w Warszawie. Dla zachowania równowagi pomiędzy dawną a nową muzyką w tym koncercie, kompozytorka Anna Ignatowicz-Glińska została poproszona o napisanie „na nowo” czwartej części cyklu – Tajemnic Chwalebnych.
Dzięki temu powstanie wyjątkowe muzyczne wydarzenie, w której współcześni kompozytorzy podejmą dialog z dziełem Heinricha Bibera, starając się zachować jego mistyczny wymiar. Muzyce towarzyszyć będzie poezja Agnieszki Syskiej, w interpretacji aktora Waldemara Barwińskiego.
Viva! Koncert prawykonań
Czw. 19.05.2022 godz. 19.00, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego
Koncert prawykonań orkiestry Sinfonia Viva pod dyrekcją Tomasza Radziwonowicza, z udziałem pianisty Krzysztofa Radziwonowicza. Sinfonia Viva jest niebywale wszechstronną orkiestrą, dokonującą licznych nagrań muzyki klasycznej, współczesnej i filmowej, mającą wydanych do tej pory 50 płyt. W programie koncertu znajdzie się pięć prawykonań kompozycji Iwony Kisiel, Marzeny Majcher, Jana Oleszkowicza, Tomasza Radziwonowicza i Krzysztofa Słowińskiego. Utwory te osadzone będą w nurcie twórczości nieco dystansującej się od współczesnej awangardy. Warto zaznaczyć, że Krzysztof Słowiński i Tomasz Radziwonowicz to doświadczeni dyrygenci, bardzo swobodnie posługujący się materią orkiestry. Z kolei Iwona Kisiel oraz Marzena Majcher to kompozytorki, którym bliska jest muzyka filmowa i jazz.
Witkacy na koniec czasów
Pt. 20.05.2022 godz. 19.00, CSW Zamek Ujazdowski, Sala Laboratorium
Archipelag Witkacy to projekt grupy improwizujących kompozytorów „Kawalerowie Błotni”. Koncert multimedialny (projekcje wideo – Adam Kruk) oparty jest strukturalnie na dramacie Stanisława Ignacego Witkiewicza „Szewcy”, odnosząc się m.in. do trzech opisanych przez Witkacego rewolucji: bolszewickiej, faszystowskiej i technologicznej. Będzie to polska premiera koncertu, zagranego dotychczas we Lwowie, Bukareszcie i Bratysławie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.