Warszawskie Spotkania Muzyczne 2022

Warszawskie Spotkania Muzyczne 2022

W dniach 15-20 maja 2022 roku odbędą się 36. Warszawskie Spotkania Muzyczne 2022

wstęp wolny na wszystkie koncerty

Strona na FB: https://www.facebook.com/warspotmuz


PROGRAM

Którędy do dźwięku?

15.05 niedziela, godz. 11:00 – 15:00

CSW Zamek Ujazdowski, Laboratorium – Sala im. Wojciecha Krukowskiego

ul. Jazdów 2

 

Jarek Kordaczuk – kompozycja

Izabela Kościesza – prowadzenie

Którędy do dźwięku? – instalacja dźwiękowa dla dzieci, warsztaty tworzenia muzyki ruchem i gestem

godz. 11:00 – 12:00 warsztat I (dzieci 5-6 lat)

godz. 12:00 – 13:00 zwiedzanie indywidualne

godz. 13:00 – 14:00 warsztat II (dzieci powyżej 7 lat)

godz. 14:00 – 15:00 zwiedzanie indywidualne

zapisy na warsztaty

online: www.wsm.art.pl

e-mail: warsztaty@artdecogroup.eu


Kolory stulecia

16.05 poniedziałek, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

ul. Z. Modzelewskiego 59

 

Szymon Telecki – skrzypce

Paweł Pawlik – fortepian

Agnieszka Kadłubowska – sopran

Marcin Łopacki – fortepian

Juliusz Edward Wertheim

Humoreske As-dur op. 14 nr 1 (1918)

Prélude cis-moll op. 2 nr 2 (1908)

Prélude Ges-dur op. 2 nr 4 (1908)

Sonata na fortepian i skrzypce fis-moll op. 18 (1917)

Wanda Landowska

Jesień op. 9 nr 2 na fortepian i skrzypce (wyd. 1910)

Tadeusz Paciorkiewicz

Sonata na skrzypce i fortepian (1954)

Marcin Łopacki

Liebende Lieder von Goethe I op. 78 (2018)

Liebende Lieder von Goethe II op. 79 (2018)

Crash op. 88, scrabble opera w 1 akcie (2020)


Per musicam ad astra

17.05 wtorek, godz. 19:00

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina

ul. Okólnik 2

 

Leszek Lorent – perkusja

Jan Gralla – perkusja

Igor Szymański – projekcja dźwięku

w programie:

Adam Sławiński

Pulsar na perkusję i taśmę (1988)

Marta Śniady

ore na 2 misy tybetańskie i gong (2015)

Paweł Buczyński

Nascitur Mors na perkusję i taśmę (1995)

Marcin Błażewicz

Ineffabilis na perkusję (1997)


Sonaty misteryjne

18.05 środa, godz. 18:00

Kościół Ewangelicko-Reformowany

Al. Solidarności 74

 

Zespół muzyki dawnej Il Tempo w składzie:

Agata Sapiecha – skrzypce

Marcin Zalewski – viola da gamba

Barbara Brzezińska – klawesyn, pozytyw

Henryk Kasperczak – teorba

Waldemar Barwiński – recytacje

w programie:

Heinrich Biber

Sonaty Misteryjne – Tajemnice Radosne (1676)

Rafał Janiak

Sonata Mysteria Luminosa (2022)*

Heinrich Biber

Sonaty Misteryjne – Tajemnice Bolesne (1676)

Anna Ignatowicz-Glińska

Pięć Tajemnic Chwalebnych Różańca (2022)**

utworom towarzyszyć będą poezje Agnieszki Syskiej:

Agnieszka Syska

Tajemnice Różańcowe – utwory poetyckie (2022)*


Viva! Koncert prawykonań

19.05. czwartek, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

ul. Z. Modzelewskiego 59

Karol Radziwonowicz – fortepian

Orkiestra Sinfonia Viva

Tomasz Radziwonowicz – dyrygent

Jan Oleszkowicz

Concertino da camera na orkiestrę kameralną (2010)*

Krzysztof Słowiński

Sinfonietta assortita na smyczki i kotły (2018)*

Iwona Kisiel

Sun Island na orkiestrę smyczkową z towarzyszeniem fletu, oboju, waltorni i trąbki (2022)*

Marzena Majcher

The Code of Life na orkiestrę kameralną (2022)*

Tomasz Radziwonowicz

Fantazja na fortepian, smyczki i 7 instrumentów dętych (2020)*


Witkacy na koniec czasów

20.05. piątek, godz. 19:00

CSW Zamek Ujazdowski, Laboratorium – Sala im. Wojciecha Krukowskiego

ul. Jazdów 2



grupa Kawalerowie Błotni w składzie:

Wojciech Błażejczyk – gitara elektryczna, obiektofony i media elektroniczne

Krzysztof Knittel – media elektroniczne

Jerzy Kornowicz – fortepian, sampler

Ryszard Latecki – trąbka, małe obiekty dźwiękowe

Tadeusz Sudnik – media elektroniczneTadeusz Wielecki – kontrabas

oraz

Adam Kruk – projekcja obrazu

Michał Zadroga – projekcja dźwięku

Jerzy Kornowicz – scenariusz i kierownictwo muzyczne

Archipelag Witkacy – inter-medialny utwór z improwizacją. Trzy ewokacje

* prawykonanie

** prawykonanie – dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji

Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca


Którędy do dźwięku?

Niedz. 15.05.2022 godz. 11:00 – 15:00, CSW Zamek Ujazdowski, Sala Laboratorium

Instalacja dźwiękowa dla dzieci Którędy do dźwięku złożona jest z 16 obiektów generujących dźwięki pod wpływem czujników ruchu. Pomiędzy obiektami poruszają się młodzi słuchacze, inicjując te dźwięki.
W ramach warsztatów twórcy instalacji przeprowadzą specjalne gry ruchowo-dźwiękowe, tworząc we współpracy z dziećmi utwór elektroniczny. Poza godzinami warsztatów będzie też możliwe indywidualne odkrywanie instalacji.

Kolory stulecia

Pon. 16.05.2022 godz. 19.00, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego

Koncert przypomni postać przedwojennego warszawskiego kompozytora Juliusza Wertheima, a także Sonatę związanego z warszawską uczelnią prof. Tadeusza Paciorkiewicza. Koncert zamkną utwory wokalno-instrumentalne debiutującego na festiwalu Marcina Łopackiego. Wykonawcy przedstawią także ciekawostkę – utwór Jesień słynnej klawesynistki, Wandy Landowskiej.

Per musicam ad astra

Wt. 17.05.2022 godz. 19.00, Sala Koncertowa UMFC, ul. Okólnik 2

Koncert perkusyjny prof. Leszka Lorenta, z towarzyszeniem Jana Gralli (w utworze na dwie multiperkusje Ineffabilis). Leszek Lorent to ścisła czołówka polskich wykonawców współczesnej muzyki perkusyjnej.
W programie znajdą się utwory zmarłego niespodziewanie w zeszłym roku Marcina Błażewicza, a także Pawła Buczyńskiego, Adama Sławińskiego i debiutującej na festiwalu Marty Śniady.

Sonaty Misteryjne

Śr. 18.05.2022 godz. 18.00, kościół ewangelicko-reformowany, Al. Solidarności 74

Koncert Sonat Misteryjnych (Różańcowych) w wykonaniu znakomitego warszawskiego zespołu muzyki dawnej IL TEMPO pod kierunkiem prof. Agaty Sapiechy.

Cykl Sonat Misteryjnych Heinricha Bibera powstał w roku 1676 jako muzyczna kontemplacja rozważanych
w Kościele katolickim Tajemnic Różańcowych, związanych z historią życia Marii i Jezusa. Do roku 2002 było ich 15: pięć tajemnic radosnych, pięć bolesnych i pięć chwalebnych. Każdej tajemnicy Heinrich Biber poświęcił jedną krótką sonatę skrzypcową. W roku 2002 papież Jan Paweł II dodał do cyklu rozważań Tajemnice Światła. O stworzenie ich muzycznego odpowiednika prof. Sapiecha poprosiła Rafała Janiaka (debiut na Festiwalu), kompozytora związanego z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina
w Warszawie. Dla zachowania równowagi pomiędzy dawną a nową muzyką w tym koncercie, kompozytorka Anna Ignatowicz-Glińska została poproszona o napisanie „na nowo” czwartej części cyklu – Tajemnic Chwalebnych.

Dzięki temu powstanie wyjątkowe muzyczne wydarzenie, w której współcześni kompozytorzy podejmą dialog z dziełem Heinricha Bibera, starając się zachować jego mistyczny wymiar. Muzyce towarzyszyć będzie poezja Agnieszki Syskiej, w interpretacji aktora Waldemara Barwińskiego.

Viva! Koncert prawykonań

Czw. 19.05.2022 godz. 19.00, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego

Koncert prawykonań orkiestry Sinfonia Viva pod dyrekcją Tomasza Radziwonowicza, z udziałem pianisty Krzysztofa Radziwonowicza. Sinfonia Viva jest niebywale wszechstronną orkiestrą, dokonującą licznych nagrań muzyki klasycznej, współczesnej i filmowej, mającą wydanych do tej pory 50 płyt. W programie koncertu znajdzie się pięć prawykonań kompozycji Iwony Kisiel, Marzeny Majcher, Jana Oleszkowicza, Tomasza Radziwonowicza i Krzysztofa Słowińskiego. Utwory te osadzone będą w nurcie twórczości nieco dystansującej się od współczesnej awangardy. Warto zaznaczyć, że Krzysztof Słowiński i Tomasz Radziwonowicz to doświadczeni dyrygenci, bardzo swobodnie posługujący się materią orkiestry. Z kolei Iwona Kisiel oraz Marzena Majcher to kompozytorki, którym bliska jest muzyka filmowa i jazz.

 Witkacy na koniec czasów

Pt. 20.05.2022 godz. 19.00, CSW Zamek Ujazdowski, Sala Laboratorium

Archipelag Witkacy to projekt grupy improwizujących kompozytorów „Kawalerowie Błotni”. Koncert multimedialny (projekcje wideo – Adam Kruk) oparty jest strukturalnie na dramacie Stanisława Ignacego Witkiewicza „Szewcy”, odnosząc się m.in. do trzech opisanych przez Witkacego rewolucji: bolszewickiej, faszystowskiej i technologicznej. Będzie to polska premiera koncertu, zagranego dotychczas we Lwowie, Bukareszcie i Bratysławie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.