Jak zwiększyć oglądalność Twoich transmisji na żywo?

Jak zwiększyć oglądalność Twoich transmisji na żywo

Zarówno początkujący, jak i średniozaawansowani twórcy live streaming często narzekają na małą liczbę widzów ich transmisji online. Jak temu zaradzić? W poniższym artykule przedstawiamy proste wskazówki, które mogą skutecznie wpłynąć na zwiększenie grona odbiorców streamingu.

Ciekawe treści

Osoby dołączające do live streaming pragną dowiedzieć się czegoś nowego na temat danej sprawy i oczekują rzetelnych i sprawdzonych informacji. Z tego powodu, warto zadbać o to, aby live streaming był dopracowany pod względem merytorycznym. Pomóc w tym może nie tylko doskonałe przygotowanie osoby prowadzącej transmisje online, ale także zaproszenie eksperta z branży, który urozmaici przedstawiane treści o własny materiał.

Promocja wydarzenia

Live streaming nie zdobędzie popularności, a co za tym idzie – dużej liczby widzów, bez odpowiedniej promocji. Sposobów na rozpromowanie takiego wydarzenia online jest mnóstwo. Jednym z najlepszych są oczywiście social media – szczególnie, jeśli codzienna komunikacja marki z fanami jest tam bardzo rozwinięta. Co więcej, w przypadku cyklicznych live streamingów, ciekawym pomysłem jest stworzenie dedykowanego fanpage i korzystanie z niego do zapowiadania każdej kolejnej transmisji. Oprócz tego, live streaming można promować na stronach internetowych, forach i wszędzie tam, gdzie znajdują się osoby do których chcemy dotrzeć z naszym wydarzeniem. Skuteczną promocję eventu online zapewni również influencer marketing. Można poprosić prelegentów, żeby przed wydarzeniem zamieścili informację o tym, że biorą udział w live, dzięki czemu będzie istniała szansa, że ich obserwatorzy dołączą do transmisji.

Zwiastun live streaming

Podczas promowania wydarzenia jakim jest live streaming można wykorzystać jedną z metod promocji filmów i seriali, a mianowicie zwiastuny. Typowy trailer ma zwykle formę krótkiego wideo, które zawiera najciekawsze fragmenty z działa. W przypadku zwiastuna live streaming można zamiast tego załączyć w wideo krótkie sceny i informacje, które przyciągną uwagę odbiorców i zachęcą ich do uczestniczenia w transmisji online. W takim zwiastunie należy też koniecznie zamieścić godzinę i datę transmisji, a także dołączyć link do wydarzenia.

Forma przedstawiania

Chociaż ciekawe i merytoryczne treści są bardzo ważne, to mimo to równie istotna jest forma ich przedstawienia. Nawet najbardziej interesujące informacje przekazywane w monotonny i nużący sposób będą skutecznie zniechęcały widzów do oglądania transmisji. I nie chodzi tutaj, aby prowadzący live streaming wykonywali sztuczki, a całe wydarzenie było jednym wielkim widowiskiem. Rzecz w tym, żeby w transmisje wpleść elementy, które pozwalają w niebanalny sposób przekazać treści. Wszelkie wykresy, grafiki czy schematy zawsze są mile widziane. Oprócz tego, ważne są działania, które pozwalają na zaangażowanie widzów. Mowa tu np. o możliwości zadawania pytań podczas transmisji, dodawania reakcji czy komentowania.

Dobra jakość transmisji

Jednym z czynników wpływających na popularność transmisji jest jej jakość. Oglądnie zacinającego się obrazu lub słuchanie przerywającego dźwięku jest męczące i szybko zniechęci nawet najwytrwalszych widzów. Z tego względu warto zadbać o dobrą jakość swojej transmisji online, inwestując w porządny sprzęt audio i wideo oraz w szybki Internet.

Nagrywanie streamingów

Live streaming nie musi zniknąć zaraz po jego zakończeniu. Jest to wręcz niewskazane. Z tego powodu, organizując transmisje online należy zadbać o to, aby została ona nagrana. Na szczęście, większość platform do przeprowadzania live streaming taką opcję posiada. Nagraną transmisję można później udostępniać poprzez wiele kanałów. Gotowe wideo można również edytować – np. dodać do niego napisy lub stworzyć z niego podcast. Taka nagrana transmisja może później zostać obejrzana przez osoby, które nie uczestniczyły w wydarzeniu na żywo i zaciekawić oraz zachęcić je do wzięcia udziału w kolejnym live już w czasie rzeczywistym.

/artykuł sponsorowany/

Reklama