Harmonogramem 9. edycji budżetu obywatelskiego

1 grudnia 2021 r. rusza kolejna edycja budżetu obywatelskiego w Warszawie. Po raz kolejny będziecie mogli zdecydować, co powstanie w Warszawie dzięki Wam.

Zobaczcie, jak będzie przebiegała nadchodząca edycja i jakie kwoty zostaną przeznaczone na realizacje Waszych pomysłów.

Kwoty

Kwota na budżet obywatelski na rok 2023 wynosi 101 130 815 zł.

Pula ogólnomiejska wynosi 30 339 246 zł.

Pule dzielnicowe wynoszą: 

  1. dla dzielnicy Bemowo – 4 854 279 zł;
  2. dla dzielnicy Białołęka – 4 753 148 zł;
  3. dla dzielnicy Bielany – 5 258 802 zł;
  4. dla dzielnicy Mokotów – 8 697 250 zł;
  5. dla dzielnicy Ochota – 3 337 317 zł;
  6. dla dzielnicy Praga-Południe – 7 180 288 zł;
  7. dla dzielnicy Praga-Północ – 2 629 401 zł;
  8. dla dzielnicy Rembertów – 1 011 308 zł;
  9. dla dzielnicy Śródmieście – 4 652 017 zł;
  10. dla dzielnicy Targówek – 4 955 410 zł;
  11. dla dzielnicy Ursus – 2 427 140 zł;
  12. dla dzielnicy Ursynów – 6 067 849 zł;
  13. dla dzielnicy Wawer – 3 033 924 zł;
  14. dla dzielnicy Wesoła – 1 011 308 zł;
  15. dla dzielnicy Wilanów – 1 516 962 zł;
  16. dla dzielnicy Włochy – 1 719 224 zł;
  17. dla dzielnicy Wola – 5 663 326 zł;
  18. dla dzielnicy Żoliborz – 2 022 616 zł.

Harmonogram

Terminy przeprowadzenia etapów budżetu obywatelskiego na rok 2023 są następujące:

  1. Zgłaszanie projektów – od 1 grudnia 2021 r. do 25 stycznia 2022 r.
  2. Ocena projektów – od 26 stycznia do 4 maja 2022 r., w tym:
    – zamieszczenie w ESOG informacji o wyniku oceny projektów – 4 maja 2022 r.
  3. Odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania – od 4 do 31 maja 2022 r., w tym:
    – składanie odwołań – od 4 do 11 maja 2022 r. 
    – rozpatrywanie odwołań – od 4 do 31 maja 2022 r. 
    – zamieszczenie w ESOG informacji o wyniku rozpatrzenia odwołania i przekazanie jej projektodawcy – 31 maja 2022 r. 
  4. Głosowanie mieszkańców na projekty oraz ustalenie wyników głosowania – od 15 czerwca do 12 lipca 2022 r., w tym:
    – głosowanie mieszkańców m.st. Warszawy na projekty – od 15 do 30 czerwca 2022 r. 
    – ustalenie wyników głosowania – od 1 do 12 lipca 2022 r. 
  5. Podanie do publicznej wiadomości wyników głosowania – 13 lipca 2022 r. 

Terminy pozostałych czynności w ramach budżetu obywatelskiego na rok 2023 są następujące:

  1. Publikowanie w ESOG informacji o potencjalnych skutkach realizacji projektu dla przestrzeni publicznej oraz społeczności lokalnej – do 31 maja 2022 r. 
  2. Wycofanie projektu przez projektodawcę – do 1 czerwca 2022 r. 
  3. Zgłoszenie przez mieszkańca mającego trudności z poruszaniem potrzeby głosowania poprzez przekazanie karty do głosowania przedstawicielowi Urzędu m.st. Warszawy – od 1 do 20 czerwca 2022 r. 

źródło: UM Warszawa

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.