Strona internetowa firmy – co powinna zawierać?

Strona internetowa firmy
Obecność firmy w Internecie to już dziś konieczność. Bez tego trudno myśleć o odniesieniu sukcesu, szczególnie w mocno konkurencyjnych branżach. Co jednak powinno znajdować się na firmowej stronie internetowej? Jest kilka elementów, które są konieczne.

Bez względu na to, czego szukają konsumenci, najczęściej na początku sprawdzają na ten temat informacje w Internecie. To właśnie kanał online należy dziś do najskuteczniejszego w pozyskiwaniu klientów. Rozumie to coraz więcej firm. Niestety, nie wszyscy przedsiębiorcy mają już swoje strony www. Dla tych, którzy dopiero to planują, przygotowaliśmy krótki poradnik.

Atrakcyjność i funkcjonalność

Należy zacząć od tego, że firmowa strona musi być atrakcyjna dla odbiorcy, który jest przecież potencjalnym klientem. Co to właściwie znaczy? Trzeba zadbać o to, żeby witryna internetowa działała płynnie. Potrzebne jest do tego dobre oprogramowanie strony, ale i dobry serwer. Nie trzeba od razu inwestować w serwer dedykowany. Nawet tani hosting może być dobry, jeśli oferuje go renomowany dostawca usług internetowych. Do tego przyda się atrakcyjna strona wizualna firmowej wizytówki online.

Starannie dobrana treść

Dziś w Internecie duże znaczenie ma treść. Dotyczy to także contentu na stronach firmowych. Zawartość takiej witryny musi być precyzyjnie skomponowana. Z jednej strony trzeba wyczerpująco, ale krótko przedstawić firmę i jej ofertę, a z drugiej – warto budować wizerunek eksperta w wybranej dziedzinie powiązanej oczywiście z ofertą. Dobrym pomysłem jest prowadzenie firmowego blogu.  

Różne kanały kontaktu

Ważnym zadaniem firmowej strony internetowej jest ułatwienie kontaktu między potencjalnym klientem lub rzeczywistym klientem a przedstawicielem przedsiębiorcy. Należy zadbać, żeby taki kontakt był jak najłatwiejszy. Podstawa to oczywiście podanie numeru telefonu lub infolinii firmy oraz adresu jej siedziby. Obecnie coraz częściej stosuje się dodatkowe kanały kontaktu. Formularz www to też klasyka. Warto także postawić na szybsze rozwiązania jak czat internetowy z konsultantem. W coraz większej liczbie witryn firmowych pierwszy etap kontaktu odbywa się automatycznie z wykorzystaniem botów konwersacyjnych i sztucznej inteligencji. Trzeba jednak pamiętać, żeby na tym nie poprzestać. Klient musi mieć możliwość łatwego kontaktu także z żywym pracownikiem firmy.

Firmowa strona internetowa ma wiele istotnych elementów, które powinna zawierać. Przede wszystkim musi prezentować atrakcyjnie ofertę przedsiębiorcy. To jednak nie wszystko. Istotne jest pozyskanie nowego klienta poprzez kanał online lub zachęcenie dotychczasowego do ponownego skorzystania z oferty.

/artykuł sponsorowany/

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.