Serwis laptopów Warszawa – jaki wybrać, aby nie żałować

Laptopy pozwalają nam na wygodną pracę z dowolnego miejsca. Kompaktowe urządzenia cechują się coraz lepszymi parametrami i większą wydajnością, lecz zdarza się, że odmawiają posłuszeństwa. Jeśli sprzęt stracił gwarancję producenta, wielu z nas szuka miejsca, w którym nasz komputer zostanie naprawiony przez profesjonalistów i będziemy mieć pewność, że posłuży nam jeszcze długi czas. Masz problem z laptopem i nie wiesz jak go rozwiązać? Szukasz serwisu laptopów, ale nie jesteś pewien, który wybrać? Na co zwrócić uwagę? W tym artykule odpowiemy na te pytania!

Znalezienie odpowiedniego serwisu nie jest tak proste, jak mogłoby się to wydawać. Nie wystarczy tylko wpisać w wyszukiwarce frazę „serwis komputerowy Warszawa” i znaleźć najbliższy serwis. Tylko niektóre placówki zatrudniają prawdziwych profesjonalistów i oferują usługi, których jakość idzie w parze z ceną.

Aby wybrać profesjonalny serwis laptopów o sprawdzonej efektywności, musisz pamiętać o kilku szczegółach. Podpowiemy, na co zwracać uwagę przy szukaniu serwisu laptopów na terenie Warszawy.

Serwis komputerowy Warszawa – czego szukać?

Dobrze jest mieć swój zaufany serwis komputerowy, który nie tylko zająłby się naprawą komputerów w naszym domostwie, lecz także byłby miejscem, gdzie moglibyśmy oddać laptopa na przegląd albo rutynowe czyszczenie.

Niestety, nawet jeśli udamy się do najbliższego serwisu komputerów, może się okazać, że poziom jego usług nie jest zbyt wysoki, ich zakres ogranicza się do najprostszych czynności serwisowych, albo że ich specjalizacją jest wyłącznie naprawa komputerów stacjonarnych.

Dlatego przy wyborze serwisu naprawy laptopów warto zwracać uwagę na następujące szczegóły:

Ile kosztuje naprawa laptopa i co ją poprzedza?

Oczywiście ceny usług to jedna z pierwszych rzeczy, które sprawdzamy, zwłaszcza że od nich zależy nieraz czy naprawa w danym punkcie się opłaca.

Warto tu jednak zaznaczyć, że brak cennika na stronie internetowej niekoniecznie oznacza, że poziom serwisu jest niski. Bardzo często zdarza się, że cennik zamieszczony na stronie internetowej nijak ma się do tego, co otrzymamy na rachunku za usługę.

Wielokrotnie zdarza się, że trudno jest jednoznacznie określić powód danej usterki bez przyjrzenia się dobrze komputerowi i przetestowania go. Podczas wstępnego przeglądu, a nawet tuż po otwarciu wnętrza laptopa może się okazać, że koszt naprawy wzrośnie na skutek odkryć jakichś nieprzewidzianych uszkodzeń, które wyszły na wierzch po przeglądzie.

Dobrze świadczy o serwisie laptopów, jeśli technik proponuje bezpłatną wycenę naprawy; jak również, że w usługach serwisu figuruje naprawa płyty głównej (oznacza to, że serwis nie przechodzi od razu do wymiany płyty, kiedy nie jest ona potrzebna). Profesjonalizm serwisu widać również w tym, że technicy informują od razu po przeglądzie czy naprawa laptopa się opłaca, czy nie.

Warto zwrócić uwagę na ofertę serwisu takiego, jak RatujLaptopa, który swoją siedzibę ma na ul. Górczewskiej 62/64. Serwis ten nie tylko oferuje bezpłatną wycenę naprawy, lecz także darmowy odbiór sprzętu przez kuriera, dzięki czemu naprawa laptopa jest możliwa bez wychodzenia z domu! Więcej na ten temat dowiesz się ze strony https://www.ratujlaptopa.pl/

Jakie opinie krążą w internecie o serwisie komputerowym?

To kolejna rzecz, którą zwykle warto sprawdzić najpierw.

Opinie klientów mogą nam powiedzieć o tym, czy serwis laptopów oferuje profesjonalne usługi, czy klient jest informowany na bieżąco na temat dodatkowych kosztów naprawy, albo czy po naprawie laptop działa sprawnie.

Przeważająca ilość pozytywnych komentarzy jest, zazwyczaj, dobrym znakiem, jednak trzeba brać pod uwagę również to, że niektóre serwisy laptopów (i nie tylko) wykupują sobie komentatorów. Dlatego jeżeli w opisie jest „naprawa laptopów Warszawa” a komentujący mieszka w Szwajcarii, może to oznaczać, że jest to bot.

Abstrahując jednak od takich przypadków, opinie klientów to cenne źródło informacji, które pomoże Ci określić, czy naprawa sprzętu komputerowego w danym serwisie ma sens.

Warto sprawdzać także, czy serwis odpisuje na opinie, co jest dodatkowym czynnikiem, który pomoże nam określić poziom obsługi.

Jak długo dany serwis laptopów działa na rynku?

Wieloletnie doświadczenie na pewno przekłada się na jakość naprawy laptopów.

Jeżeli serwis działa w naprawach laptopów od kilkunastu albo nawet kilkudziesięciu lat, oznacza to, że świetne radzi sobie na rynku, a nawet – wyrobił sobie markę.

Tymczasem serwisy, które działają od kilku miesięcy, dość często nie świadczą usług na odpowiednim poziomie i nie mają dość doświadczenia. Rzadko się zdarza, aby nowo powstały serwis zatrudniał wykwalifikowany personel z wieloletnim doświadczeniem, dlatego lepiej stawiać na sprawdzony serwis laptopów.

Jaki sprzęt naprawia dany serwis komputerowy?

Z różnych powodów różne serwisy laptopów i komputerów mogą nie zajmować się naprawą określonego typu sprzętu komputerowego.

Dlatego warto sprawdzić na stronie internetowej, czy serwis laptopów obsługuje te najbardziej znane marki, jak Sony Vaio, Lenovo, Asus, Dell, Fujitsu Siemens, Apple, czy także mniej rozpoznawalne w naszym kraju sprzęty. Jeśli serwis podejmie się naprawy każdego modelu laptopa, może to oznaczać, że jego pracownicy posiadają dużą wiedzę z tego zakresu i nie boją się wyzwań.

Jakie usługi oferuje serwis laptopów?

Poza standardową ofertą usług, takich jak czyszczenie laptopa, naprawa lub wymiana gniazda zasilania, wymiana obudowy, matrycy, dysku twardego, czy choćby portów USB i  czytnika kart pamięci, czasami serwisy zajmujące się naprawą laptopów, oferują również inne, bardziej specjalistyczne usługi.

Laptopy cechuje kompaktowa budowa, przez co często dochodzi do usterek układów BGA. Jednym z nich jest układ graficzny, którego naprawa wymaga specjalistycznego sprzętu i odpowiednich umiejętności. Często zdarza się, że serwisy naprawiają takie usterki bardzo niedbale, przez co po niedługim czasie komputer ponownie ulega awarii.

Są, na przykład, serwisy, które do swojej szerokiej oferty dodają także ekspresową naprawę (rozumianą jako naprawa laptopa w pierwszej kolejności za odpowiednią dopłatą, co w przypadku wielu usterek może przebiec naprawdę w ekspresowym tempie), a także odbiór laptopa przez kuriera pod wskazany adres.

Warto przyjrzeć się też jakie usługi informatyczne oferuje serwis komputerowy – czy zajmuje się odzyskiwaniem danych, jak również usuwaniem złośliwego oprogramowania; czy służy poradą, jaki z dostępnych na rynku dysków twardych wybrać.

Jaki jest czas gwarancji na naprawę i części zamienne?

Serwis komputerowy daje zwykle gwarancję na naprawę i za części wymienne.

W przypadku serwisów autoryzowanych gwarancja wynosi tyle samo, co u producenta, jednak nie każdy serwis reklamujący się jako autoryzowany, rzeczywiście taki jest. Można łatwo stracić gwarancję na laptopa, zabierając go do serwisu, który nie współpracuje z producentem, dlatego należy sprawdzać podane w internecie informacje.

W serwisach pogwarancyjnych naprawa wykonana w serwisie powinna mieć 6-12 miesięcy gwarancji, a wymienione części – nawet 24 miesiące. Jeżeli dany serwis daje niższą gwarancję (na przykład, obejmuje ona zaledwie jeden miesiąc), nie podchodzi on zbyt profesjonalnie do napraw laptopów i nie ma sensu brać go pod uwagę.

Trzeba też zwracać uwagę na to, czy serwis obejmuje gwarancją szkody wyrządzone przez serwisanta.

Darmowa wycena i diagnoza- czy jest dostępna?

Bezpłatna wycena powinna być standardem większości serwisów komputerowych – najpierw sprzęt jest poddawany diagnostyce (w zależności od objawów, diagnostyka może obejmować zarówno system operacyjny, jak i otwarcie laptopa i sprawdzenie podzespołów), a potem serwis komputerów informuje o szacowanym koszcie naprawy.

Nie w każdym serwisie diagnoza jest bezpłatna, jednak są takie serwisy, gdzie za diagnozę płaci się tylko w określonych okolicznościach, na przykład, kiedy klient zrezygnuje z naprawy w serwisie. O takiej ewentualności jednak klient powinien być informowany zawczasu. Rzecz dotyczy też diagnostyki bardziej wymagającej niż tylko wstępne oględziny.

 

Obsługiwane dzielnice Warszawy

Oczywiście, lokalizacja – w której z dzielnic Warszawy znajduje się serwis komputerowy i które dzielnice obsługuje?

O ile można wybrać się na Mokotów, Bielany, Ursus lub Ursynów z laptopem i po prostu zostawić tam sprzęt, o tyle jeśli usługa wiąże się z odbiorem sprzętu albo naprawa laptopów odbywa się w domu klienta, może się okazać, że pewnych dzielnic Warszawy serwis nie obsługuje ze względu na zbyt wielką odległość dojazdu.

Na szczęście istnieją w Warszawie serwisy, które działają na terenie całej stolicy, a do tego mają kilka punktów naprawy i odbioru laptopów.

Serwis laptopów Warszawa — co polecamy?

Jeśli interesuje Cię profesjonalna naprawa laptopów w Warszawie, RatujLaptopa na ul. Górczewskiej 62/64 to odpowiedni wybór.

Szeroki zakres działań

Serwis RatujLaptopa naprawa laptopy różnych marek i modeli — od Dell, Lenovo i HP po laptopy Fujitsu Siemens, Apple, Sony Vaio, gamingowe laptopy MSI czy Dream Machines. W magazynie znajdują się części zamienne do większości znanych marek, przez co naprawy wykonywane są bardzo szybko.

RatujLaptopa działa na rynku już ponad 15 lat, przez co ma wieloletnie doświadczenie w naprawie laptopów. Serwisanci to wykwalifikowany personel, który podchodzi profesjonalnie do obsługi klienta.

Profesjonalne usługi w konkurencyjnych cenach

Oferta obejmuje następujące usługi:

  • czyszczenie układu chłodzenia (wraz z wymianą pasty termoprzewodzącej),
  • wymiana matrycy,
  • usługi informatyczne (w tym — naprawa oprogramowania i odzyskiwanie danych),
  • naprawa laptopa po zalaniu,
  • wymiana zawiasów i obudowy
  • naprawy płyty głównej

W ramach naszych usług jest też bezpłatna wycena naprawy uszkodzonego laptopa, a także możliwość wysłania sprzętu kuriera lub pozostawienia w punkcie odbioru na Alei Solidarności i w Markach.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.