Ruszyła przedsprzedaż książki „Nadzieja”

Ruszyła przedsprzedaż książki „Nadzieja”.

Dziś, 22 maja br. Wydawnictwo Agora rozpoczęło przedsprzedaż książki „Nadzieja” stworzonej wraz z polskimi pisarzami – m.in. Olgą Tokarczuk i Mariuszem Szczygłem, z której cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie ośrodków pomocy dla seniorów podczas pandemii i po jej zakończeniu. Wydanie, już od rana cieszące się ogromnym zainteresowaniem, wspiera kampania informacyjna mediów i marek Agory, które ogłosiły 22 maja „Dniem Nadziei” i zmieniły kolory swoich logotypów na zielony, nawiązując do barw projektu. Partnerem i patronem akcji jest Rzecznik Praw Obywatelskich. Partnerem projektu jest również Empik.

Wydawnictwo Agora zaprosiło polskich pisarzy, reporterów i poetów do stworzenia wyjątkowej książki „Nadzieja”. Składa się ona z ponad 40 tekstów – opowiadań, reportaży, wierszy, a nawet komiksu, nawiązujących do tytułowej nadziei – autorstwa m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Wiesława Myśliwskiego, Mariusza Szczygła, Andrzeja Stasiuka czy Magdaleny Grzebałkowskiej. „Nadzieja” w księgarniach ukaże się 8 lipca br., a w formie e-booka 23 czerwca. Od 22 maja książkę-cegiełkę w wersji papierowej będzie można nabyć w przedsprzedaży na Kulturalnysklep.pl oraz na Empik.com a także w formie e-booka na Publio.pl. We wszystkich kanałach sprzedaży egzemplarz tej wyjątkowej książki będzie kosztował 50 zł. Cały dochód ze sprzedaży wydania zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom pomocy dla seniorów. 

Wszyscy zaangażowani w akcję i powstanie książki pracują jako wolontariusze, łącznie z drukarniami Abedik SA, Perfect SA oraz POZKAL Sp. z o.o., które zaoferowały druk pierwszego nakładu za darmo. Okładkę „Nadziei” bez wynagrodzenia zaprojektował Łukasz Piskorek/Fajne Chłopaki.

Akcja będzie kontynuowana po zakończeniu pandemii. Wyboru placówek dokona Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich – partnerem i patronem projektu. Partnerem akcji jest również Empik.

W piątek, 22 maja wszystkie media i marki Grupy Agora zaangażowane w akcję oraz na znak wsparcia inicjatywy zmienią swoje logotypy, dodając do nich kolor zielony – nawiązujący do barw logotypu akcji „Nadzieja”. Są to – „Gazeta Wyborcza” oraz serwis Wyborcza.pl, portal Gazeta.pl, Radio TOK FM i tokfm.pl, Radio Pogoda, Radio Złote Przeboje, Rock Radio, w których przez najbliższe tygodnie będzie można m.in. czytać i słuchać rozmów z autorami oraz osobami zaangażowanymi w projekt, a także przedpremierowo zapoznawać się z fragmentami książki. Już teraz na Gazeta.pl możecie przeczytać opowiadanie Filipa Springera „Utrata” (tutaj), natomiast w sobotę, w weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” znajdzie się esej Wiesława Myśliwskiego „Przemówienie wygłoszone na Uniwersytecie Opolskim z okazji otrzymania tytułu doctor honoris causa w dniu 10 marca 2009 roku”. Zaś premierowe opowiadanie Wojciecha Chmielarza ukaże się na Tokfm.pl. Akcję w swoich mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych wesprą również Helios, NEXT FILM, AMS, Pasibus, Publio.pl i Kulturalnysklep.pl

W niedzielę, 24 maja o godz. 20:00 podczas Wirtualnych Targów Książki Empiku odbędzie się spotkanie online z trójką autorów książki – Dominiką Słowik, Wojciechem Chmielarzem i Łukaszem Orbitowskim, które poprowadzi dziennikarz „Gazety Wyborczej” Michał Nogaś.

Bieżące informacje o projekcie oraz wypowiedzi autorów czy fragmenty tekstów i cytaty z książki „Nadzieja” od piątku, 22 maja będzie można znaleźć na Facebooku:  www.facebook.com/pg/nadziejaakcjacharytatywna.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.