Poszukujący pracy coraz bardziej świadomi. Co ich interesuje?

Platforma udostępnia pracownikom przestrzeń do swobodnej wypowiedzi

Szukanie pracy zazwyczaj nie jest procesem łatwym. Można wysyłać setki zgłoszeń i tygodniami szukać zatrudnienia. Jednak nie tylko to utrudnia proces rekrutacyjny. Ogłoszenia o pracę są często wybrakowane. Kandydaci zauważają, że często brakuje… stawki, za którą mieliby pracować. Zmiany na rynku pracy są widoczne gołym okiem. Na co jeszcze zwracają uwagę poszukujący pracy?

Widełki wynagrodzenia

Najczęściej kandydaci zgłaszają problem z brakiem udostępnionego w ogłoszeniu przewidywanego wynagrodzenia za pracę. Pracownicy są świadomi, za jakie stawki chcieliby pracować. Przestają mieć też ochotę aplikowania na ogłoszenie “w ciemno”. Procesy rekrutacyjne zakładają, że o rozmowę o pieniądzach należy przeprowadzić w ostatnim kroku postępowania. Kandydaci nie chcą marnować aż tyle czasu, by dowiedzieć się, że proponowane wynagrodzenie nie spełnia ich oczekiwań.

Miejsce pracy

W erze powszechności pracy zdalnej miejsce wykonywania obowiązków staje się ważną kartą przetargową. Już 1/3 pracowników szuka takiego zatrudnienia, w którym będzie można pracować zdalnie lub hybrydowo. Wiele zawodów nie wymaga obecności w konkretnym miejscu, aby świetnie wykonywać swoje obowiązki. Agent ubezpieczeń, księgowy, czy pośrednik nieruchomości może przez większość czasu pracować z domu. Kandydaci na takie stanowiska oczekują, że pracodawca od razu w ogłoszeniu rozwieje ich wątpliwości i określi, czy będą pracować zdalnie, czy nie.

Opinie o pracodawcy = Work or Not

Kandydaci coraz chętniej dowiadują się, co o firmie myślą i mówią jej pracownicy oraz ex-pracownicy. W końcu nikt nie zna przedsiębiorstwa lepiej od nich! Tysiące godzin spędzone w firmie potrafią dać prawdziwy wgląd w jej codzienne funkcjonowanie, podejście do klientów i pracowników, czy systemu delegowania zadań. Każda z tych cech może mieć znaczenie i pomóc kandydatowi w decyzji: pracować w tej firmie, czy sobie odpuścić?

Właśnie na to pozwala serwis Work or Not. Platforma udostępnia pracownikom przestrzeń do swobodnej wypowiedzi. Tu o pracodawcy opowiedzieć może każdy. Użytkownicy anonimowo piszą komentarze, w których dzielą się swoimi doświadczeniami z konkretnego miejsca pracy. Wystarczy w wyszukiwarkę serwisu wpisać nazwę firmy, a dowiemy się, co sądzą o niej pracownicy. Kilka kliknięć potrafi kandydatów uchronić przed potencjalnym błędem aplikowania do pracodawcy, który np. często zleca nadgodziny. Ciekawi Cię ta inicjatywa? Wejdź na www.workornot.pl i sprawdź, co mają do powiedzenia pracownicy.

Kultura organizacji

Dla kandydatów istotne jest, jakie wzorce zachowań i norm są przyjęte w firmie. Interesuje ich, jak często i w jaki sposób otrzymają informację zwrotną dotyczącą jakości ich pracy. Chcą wiedzieć, czy mogą swobodnie podzielić się swoimi pomysłami na rozwój firmy lub usprawnienie swojego stanowiska. Liczą także na wiadomość, w jaki sposób będą motywowani do codziennej pracy. To tworzy właśnie kulturę organizacji i, co ciekawe, nie ma “dobrej”, ani “złej” kultury. Termin “złota firma” dla każdego będzie oznaczał coś innego. Pracownik indywidualnie decyduje, czy zasady u konkretnego pracodawcy mu odpowiadają.

Co interesuje kandydatów – podsumowanie

Poszukujący pracy są bardziej świadomi swojej własnej wartości, ale i tego, czego mogą wymagać od rynku pracy. Istotna jest dla nich wiedza o tym, jak bardzo pracodawcy będą wobec nich elastyczni i jakie ułatwienia mogą im zaoferować. Podstawą stała się już wiedza o przewidywanym wynagrodzeniu. Kandydaci często korzystają z portali typu Work or Not, w których wygodnie mogą sprawdzić opinie o pracodawcach. Historie pracowników firmy potrafią przekonać ich do wysłania CV lub powstrzymać od współpracy z organizacją.

/artykuł sponsorowany/