Nowe stacje metra M2 na Woli i Bemowie – zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym

Nowe stacje metra M2 na Woli i Bemowie

Metro na trasie wydłużonej do stacji Bemowo zapewni najsprawniejszą komunikację znacznej części Bemowa i Woli ze Śródmieściem, Pragą i Targówkiem. Do stacji metra Bemowo dogodny dojazd zyskają nie tylko mieszkańcy Bemowa, ale także mieszkańcy północnego Ursusa. Pierwsze zmiany – dla linii strefowych wprowadzimy w sobotę 2 lipca, dla innych linii dwa tygodnie później.

Na Woli i Bemowie można już korzystać z dwóch nowych stacji metra – Ulrychów (położonej w ciągu ulicy Górczewskiej) i Bemowo (w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich). Przygotowaliśmy projekt zmian w komunikacji naziemnej, tak aby nowy odcinek metra jak najlepiej zafunkcjonował w sieci Warszawskiego Transportu Publicznego.

Ważne głosy pasażerów

Przeprowadziliśmy konsultacje społeczne – spotkaliśmy się z mieszkańcami online i „na żywo”. Na trzech spotkaniach–warsztatach (na Woli, Bemowie i w Ursusie) rozmawialiśmy z ok. 200 osobami, zebraliśmy ok. 170 ankiet. Spotkania online obejrzało (bezpośrednio i zapis) ok. 3,6 tys. osób. Na specjalną skrzynkę mailową wpłynęło ok. 1,6 tys. ankiet dotyczących propozycji korekt w lewobrzeżnej Warszawie. Dziękujemy wszystkim, którzy chcieli się z nami podzielić swoimi spostrzeżeniami. Wszystkie wnioski i uwagi dotyczące relacji, w których podróżują mieszkańcy, ich propozycje nowych połączeń przeanalizowaliśmy i „nałożyliśmy” na siatkę możliwych podróży z metrem już kursującym na dłuższej trasie. Dodatkowym założeniem było wykorzystanie wprowadzanych modyfikacji do poprawy połączeń między osiedlami i dzielnicami w tej części lewobrzeżnej Warszawy.

Efektem tych prac jest projekt zakładający korekty tras 21 linii autobusowych. Do nowej stacji Bemowo będzie można dojechać tramwajami linii 10, 11, 26 i 28 oraz autobusami linii 149, 167, 171, 177, 249, 523, 714, 719 i 729. Z Bemowa do Śródmieścia nadal będzie można podróżować bezpośrednimi liniami tramwajowymi 10, 20, 23, 24 i 26. Proponujemy, aby na swoich trasach pozostały autobusy linii 105, 189, 523. Poza tym, w oparciu o wnioski z konsultacji, dodatkowo wprowadzimy korekty tras autobusów 129 i 249 a także utworzymy nową linię 155 – z Torwaru na Wolę.

Nowe trasy ułatwią dojazd z wykorzystaniem metra mieszkańcom Woli i Bemowa do Śródmieścia i na Pragę; dogodniejszą przesiadkę do metra zyskają również mieszkańcy osiedli w zachodniej części miasta, a także aglomeracji, m.in. Starych Babic i Leszna. W godzinach porannego szczytu ze skrzyżowania ulicy Górczewskiej z Powstańców Śląskich (stacja Bemowo) w kierunku centrum i Pragi w ciągu godziny wyruszy kilkanaście pociągów metra, które mogą przewieźć ok. 30 tys. pasażerów czyli kilkukrotnie więcej niż autobusy i tramwaje. Podróż do centrum, na ulicę Świętokrzyską, zajmie ok. 13 minut.

Usprawnimy także połączenia wewnątrz dzielnicy, m.in. z Chrzanowa i Grot oraz z Żoliborzem, Bielanami i Śródmieściem. Autobusy na zmodyfikowanych trasach poprawią także komunikację w Ursusie, w tym połączenie między częściami dzielnicy oddzielonymi torami kolejowymi oraz dojazd z tej dzielnicy na Bemowo oraz Żoliborz i Bielany.

Po nowemu etapami

Pierwsze zmiany wprowadzimy w sobotę 2 lipca. Będą to korekty tras linii strefowych 714, 719 i 729, które zostaną skrócone do najbliższej stacji metra czyli Bemowo. Pozostałe zmiany wprowadzimy po dwóch tygodniach czyli 16 lipca, tak aby pasażerowie poznali możliwości komunikacyjne metra na dłuższej trasie i mogli zaplanować codzienne podróże z wykorzystaniem podziemnej kolei. Wakacje to okres urlopów i wyjazdów poza Warszawę, czas kiedy dzieci i młodzież nie jeżdżą do szkół i uczelni a życie w mieście wyraźnie zwalnia – dzięki temu zmiany wejdą w życie płynniej a pasażerowie będą mieli więcej czasu aby się z nimi zapoznać zanim rozpoczną regularne, codzienne podróże.

Nowe trasy i połączenia będą przez nas obserwowane. Przeanalizujemy dane z bramek metra, ze zliczarek autobusowych, z tramwajów. Na podstawie danych z liczników pasażerów zamontowanych w pojazdach wiemy ile osób wsiada i wysiada na konkretnych przystankach, na jakich odcinkach tras ilu jest pasażerów, jakie są popularne przystanki, na których odbywa się duża wymiana pasażerów (czyli dużo wsiada i dużo wysiada), czy też na których dużo osób wsiada a na których wysiada itp. Te dane pozwolą na ocenę wprowadzonych rozwiązań i wskażą kierunek ewentualnych korekt.

źródło: WTP

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.