Kino letnie – 5 wskazówek zachęcających do seansów pod chmurką

Upadek tradycyjnego kina wieszczono już od czasu pojawienia się na rynku odtwarzaczy wideo. A jednak magnetowidów trudno obecnie szukać w polskich domach, a kino ma się świetnie i przyciąga nadal mnóstwo widzów. Ma na to wpływ nie tylko repertuar, ale także innowacyjne podejście dla fanów dobrych filmów, jak na przykład kino mobilne. Seans filmowy pod chmurką można zorganizować nawet dla niewielkiej liczby osób w praktycznie każdym miejscu. Każda okazja jest dobra – impreza okolicznościowa czy sezon wakacyjny, podczas którego młodzież stęskniona jest za lokalnymi atrakcjami. Dlaczego warto zorganizować kino letnie?

  1. Seans każdego dnia
  2. Uniwersalna mobilność
  3. Dobry repertuar
  4. Promocja drogą do sukcesu
  5. Jakich błędów unikać?

Seans każdego dnia

Kino mobilne może odwiedzić dowolną miejscowość i zorganizować seans praktycznie każdego dnia. Warto odpowiednio dobrać datę wyświetlania filmu do wydarzeń w mieście, na przykład obchodów jubileuszu czy lokalnego święta. Seans piątkowy może być swoistą przystawką do głównego dania, którym będą weekendowe uroczystości. Ale można również pokaz filmowy zorganizować jako główną atrakcję imprezy. Młodzież chętnie skorzysta z plenerowych pokazów w czasie wakacji, gdy w tygodniu nie ma co robić. Dla nich koszty takiego pokazu będą niewielkie, a satysfakcja z seansu pod chmurką gwarantowana.

Uniwersalna mobilność

Kino mobilne dotrze praktyczne wszędzie, dobrym pomysłem jest jednak dopasowanie pleneru do klimatu wyświetlanych filmów. Seanse historyczne dobrze sprawdzą się na dziedzińcu starego zamku, filmy romantyczne chętnie będą podziwiane na plaży przy zachodzie słońca. Oczywiście można również zorganizować pokazy w miejscach tradycyjnych jak stadion, amfiteatr czy lokalny rynek. Warto jednak wziąć pod uwagę, iż idealnym podłożem będzie trawa, na której uczestnicy będą mogli rozłożyć koc albo po prostu usiąść.

Dobry repertuar

Organizacja kina letniego to jedno, ale zły dobór tematyki filmu do preferencji publiczności może doprowadzić do klapy przedsięwzięcia. Dlatego tak ważny jest odpowiedni repertuar. Należy uwzględnić przede wszystkim koszt licencji filmowej, mający wpływ na dobór filmów. W przypadku pokazów cyklicznych koszt ten może być znacznie mniejszy, co pozwala na wyświetlenie atrakcyjniejszych filmów dla publiczności. Ciekawym pomysłem są również seanse tematyczne, które przyciągną fanów danego gatunku.

Promocja drogą do sukcesu

Nawet najlepszy seans filmowy pod chmurką nie przyciągnie widza, jeśli ten nie będzie o nim wiedział. Dlatego zanim dojdzie do właściwego pokazu, należy poinformować mieszkańców o jego miejscu i dacie. Dobrym sposobem jest wykorzystanie do tego lokalnych mediów, prasa chętnie współpracuje z organizatorami tego typu eventów. Jeśli w miejscowości, do której przyjeżdża kino plenerowe znajduje się rozgłośnia radiowa także i ją powinno się wykorzystać do promocji. Oczywiście najlepszym sposobem jest druk plakatów i rozwieszenie ich w najbardziej ruchliwych punktach miasta oraz wykorzystanie mediów społecznościowych i lokalnych portali informacyjnych.

Jakich błędów unikać?

Jakie można popełnić błędy przy organizacji kina plenerowego? Na pewno brak odpowiedniej promocji lub niewystarczające wykorzystanie darmowych jej form. Na nic organizacja najciekawszego pokazu, jeśli wie o nim niewielka ilość osób. Również dobór repertuaru powinien być dostosowany do wieku i preferencji odbiorców. A nawet jeśli organizator trafi z repertuarem może się okazać, że właśnie polska reprezentacja rozgrywa bardzo ważny mecz i potencjalny widz woli zostać w domu. Dlatego przed planowaniem pokazu warto zadbać o dobry research, czy nie koliduje on z jakimiś ważnymi wydarzeniami na szczeblu krajowym lub lokalnym.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.