Jak prawidłowo przeprowadzić rozgrzewkę?

UDOSTĘPNIJ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
W dzisiejszych czasach aktywny tryb życia cieszy się ogromną popularnością. Coraz więcej osób decyduje się na regularne uprawianie sportu. Ważne jest jednak, aby odpowiednio przygotować się do wysiłku, który w niektórych przypadkach może okazać się bardzo intensywny. Kluczem do sukcesu jest prawidłowo przeprowadzona rozgrzewka, co wbrew pozorom nie jest czymś problematycznym. Co to jest rozgrzewka? O czym powinniśmy pamiętać podczas rozgrzewki? Jakie ćwiczenia rozgrzewające są godne uwagi? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Co to jest rozgrzewka?

W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad tym, czym tak właściwie jest rozgrzewka. Według specjalistów to najważniejsza część przeprowadzonego treningu, która to w praktyce jest przez wielu niedoceniana i niestety pomijana. Nie ma znaczenia, jaką dyscyplinę sportu uprawiamy – rozgrzewka to element obowiązkowy, o którym nie powinniśmy zapominać, w przeciwnym wypadku zwiększamy ryzyko poważnej kontuzji, czego z pewnością wolelibyśmy uniknąć. Rozgrzewka składa się z kilku ćwiczeń oddziałujących na całe ciało. Z reguły nie trwa dłużej niż 15 minut. Dzięki niej rozgrzewamy nasze ciało, jednocześnie przygotowując je do intensywnych ćwiczeń. Więcej informacji na temat rozgrzewki znaleźć możemy na stronie: Prosportowy.pl.

O czym powinniśmy pamiętać podczas rozgrzewki?

Jak już wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, rozgrzewka to ważny element treningu. Istotne jest, aby przeprowadzić ją w odpowiedni sposób. Dlatego tak istotna jest kwestia tego, aby zwrócić uwagę na kilka fundamentalnych zasad. Przede wszystkim rozgrzewka powinna być dostosowana do treningu, który będzie przez nas wykonywany. Przykładowo jeśli naszym celem jest przebiegnięcie długiego dystansu czy intensywna jazda na rowerze, wówczas delikatne ruchy ciała nie będą wystarczające. Pamiętajmy o tym, by każdorazowo rozgrzewać wszystkie mięśnie, a w sposób szczególny te, które będą pracować podczas treningu właściwego. Odpowiednio przeprowadzona rozgrzewka poruszy niemalże wszystkie części ciała. Kolejną zasadą jest odpowiedni czas trwania rozgrzewki. Średnio oscyluje ona w granicach 15 minutach. W praktyce nie powinna być krótsza niż 10 minut ani dłuższa niż 20 minut. Nie sposób nie wspomnieć o tym, że im dłuższy będzie wysiłek, tym bardziej precyzyjna powinna być rozgrzewka. Każdorazowo rozpoczynajmy ćwiczenia od góry ciała i prowadźmy w dół. Szczegółowe informacje na temat tego, jak wykonać prawidłową rozgrzewkę, znaleźć można na stronie: https://prosportowy.pl/blog/jak-wykonac-prawidlowa-rozgrzewke-przed-treningiem-n106.

Jakie ćwiczenia rozgrzewające są godne uwagi?

Ćwiczenia rozgrzewkowe powinny być przede wszystkim proste, a ich wykonanie nie powinno sprawiać większych problemów. W pierwszej kolejności zadbajmy o ogólne rozgrzanie, pobudzenie organizmu. W tym celu strzałem w dziesiątkę mogą okazać się trucht, pajacyki, bieg w miejscu, bieg w miejscu z unoszeniem kolan. Następnie zadbajmy o stawy i grupy mięśniowe. Przykładowymi ćwiczeniami są krążenia kończynami, wymachy, skręty tułowia, skłony na boki. Na koniec rozgrzewki pamiętajmy o rozciąganiu. Dzięki temu zwiększa się elastyczność ścięgien, mięśni i więzadeł. 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.