Budowa metra na styku Woli i Bemowa

Betonowanie stropów pośrednich, wybieranie ziemi z poziomu -2 i prace przy płycie fundamentowej. Wszystko to dzieje się na budowie dwóch kolejnych stacji metra – C05 Ulrychów i C04 Powstańców Śląskich.

Ulice w rejonie budowy metra opustoszały, ale na place budowy cały czas wjeżdżają ciężarówki z betonem i wywrotki po odbiór ziemi z wykopu. Wzmożony ruch widoczny jest nie tylko na górnej płycie stropowej, po której jeździ ciężki sprzęt, ale również pod ziemią. Na poziomie płyty pośredniej przyszłej stacji C04 Powstańców Śląskich trwają ostatnie prace przy zbrojeniu i betonowaniu. Ich zakończenie planowane jest pod koniec maja. Na przyszłej stacji C05 Ulrychów strop pośredni jest już gotowy.

 
Na budowie obu podziemnych przystanków trwa pogłębianie wykopu na poziomie -2 oraz przygotowania do budowy płyty fundamentowej. W pierwszej kolejności powstanie ok. 150 m płyty fundamentowej w szybie startowym, skąd wyruszą tarcze TBM. Szyb startowy powinien być gotowy jeszcze w wakacje.
 
Latem rozpoczną się także pierwsze prace przy budowie przejść podziemnych pod skrzyżowaniem Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Wybudowane wyjścia będą obsługiwały wszystkie narożniki skrzyżowania oraz przystanki komunikacji naziemnej.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 959 249 940 zł ma czas do listopada 2021 r. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

źródło: UM Warszawa / fot. Metro Warszawskie

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.