Galerie to duże kompleksy handlowe, które oferują duży wybór sklepów odzieżowych oraz innych punktów handlowo-usługowych. Wykonywanie zakupów w takich miejscach stało się bardzo powszechne. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule sprawdzamy jakie są zalety wykonywania zakupów w galeriach handlowych.
Duży wybór punktów handlowo usługowych
Główną zaletą galerii jest bogaty wybór towarów. W galeriach zlokalizowanych jest wiele punktów handlowych dotyczących wielu różnych branż. Co prawda galerie za sprawą butików głównie kojarzą się z zakupami odzieżowymi. Ale jednocześnie w galeriach można spotkać sklepy z elektroniką, wyposażeniem wnętrz, sklepy spożywcze oraz punkty handlowe z niemal każdej innej branży.
Poza tym, coraz częściej w galeriach lokują się punkty usługowe. Na przykład placówki bankowe, placówki pocztowe, salony GSM, pralnie, biura podróży oraz wiele innych działalności związanych z usługami.
Dopełnieniem jest oferta gastronomiczna (bary, restauracje i kawiarnie) oraz rozrywkowa. Tutaj na szczególne wyróżnienie zasługuje fakt, że powszechną praktyką stało się lokalizowanie kin oraz siłowni i klubów fitness w galeriach handlowych.
Przykładem jest galeria Arkadia w Warszawie, we wnętrzu której znajduje się około 240 sklepów, kino oraz ponad 30 restauracji i kawiarni.
Nowoczesna powierzchnia handlowa dostosowana do potrzeb klientów
Pozostałe zalety w skrócie można określić jako dostosowanie powierzchni handlowej do potrzeb wymagających klientów. Po pierwsze, galerie z reguły są zlokalizowane w centrach miast lub w miejscach dobrze skomunikowanych do których da się dojechać zarówno samochodem jak i komunikacją miejską. Po drugie, galerie z reguły dysponują dużym parkingiem. Po trzecie, są wyposażone w szereg udogodnień (takich jak toaleta, strefa do odpoczynku pomiędzy zakupami, schody ruchome, szatnia, klimatyzacja itd.). To wszystko sprawia, że wykonywanie zakupów w takich miejscach jest po prostu wygodne i komfortowe a tego oczekuje współczesny coraz bardziej wymagający konsument.
Przykładem jest galeria Atrium Reduta, która pomimo tego, że jest jednym z pierwszych centrów handlowych powstałych w stolicy (otwarcie nastąpiło w 1999 roku) to jest to galeria wyposażona w szereg udogodnień typowych dla nowoczesnych powierzchni handlowych.
Źródło zdjęcia: Wpadington / Shutterstock.com
/artykuł sponosorowany/