Jak stworzyć angażującą przestrzeń na targach?

stoisko targowe

Stoisko targowe jest niczym strona internetowa firmy — ale przeniesiona do świata realnego. I tak samo jak ona, powinna angażować swoich gości na wielu płaszczyznach. Przedstawiamy, jak stworzyć skuteczne stoisko targowe, które pozwoli odwiedzającym zapomnieć (przynajmniej na kilka chwil) o standach konkurencji.

Pokaż, gdzie zaczyna się Twoja przestrzeń… i gdzie się kończy

Są różne pomysły na wyznaczenie granic targowej przestrzeni. Niektórzy projektanci wybierają rozwiązania zamknięte, separując ekspozycję od innych stoisk i ukrywając jej wnętrze za ścianami i elementami dekoracyjnymi. To świetny sposób, by przykuć uwagę uczestników eventu designem samej konstrukcji i wzbudzić w nich ciekawość co do clue ekspozycji. Inni — wręcz przeciwnie. Otwierają ekspozycję, określając granice „pokoju” sprzedażowego jedynie nawiązującą do danej kolekcji czy logotypu marki wykładziną lub dywanem.

Oba rozwiązania mogą być skuteczne — ważne, aby odwiedzający ekspozycję goście po przekroczeniu granicy stoiska od razu poczuli, że znaleźli się w odrębnej przestrzeni — innej, niż „surowa” hala targowa.

Przykładowe projekty ekspozycji, które w stu procentach wykorzystują dostępną przestrzeń, znajdziesz na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-targowe-w-warszawie/.

stoisko targowe

Pobudź zmysły — grając światłem i kolorem

Przestrzenie targowe nie zawsze sprzyjają wystawcom jeżeli chodzi o kwestię oświetlenia. Zbyt ciemne hale — lub wręcz przeciwnie, naświetlone do granic — są dosyć częstym problemem. Dlatego też organizując skuteczne stoisko targowe (takie, jak prezentowane na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-targowe-w-poznaniu/) warto zadbać o oświetlenie we własnym zakresie — może ono mieć naprawdę wielką moc.

Intensywne barwy w połączeniu z jasnym światłem już z definicji angażują zmysły odbiorców. Po pierwsze — przyciągając wzrok, a po drugie — dodając energii. Nie wspominając już o tym, że pomagają optycznie powiększyć przestrzeń. Z kolei jeśli chcemy uczynić ekspozycję bardziej przytulną — lepiej zdecydować się na delikatniejsze, przytłumione oświetlenie. Przyda się to zwłaszcza w przypadku przestrzeni, w których chcemy prowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami lub partnerami biznesowymi.

Postaw na technologię

Która marka nie chce dziś być kojarzona z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi? To pytanie retoryczne. Digitalizacja (przynajmniej częściowa) ekspozycji jest naprawdę dobrym sposobem, aby wzbudzić w odwiedzających ciekawość i zachęcić ich do interakcji z marką.

Od ekranów diodowych czy tabletów zastępujących klasyczne firmowe katalogi po urządzenia VR — angażująca przestrzeń na targach musi dotykać zmysłów odbiorcy i pozwalać im na bezpośrednią interakcję. A nowoczesna technologia daje ku temu sporo możliwości.

Pozwól, aby Twój gość zanurzył się w świecie Twojej marki

Cała sztuka projektowania stoisk targowych polega na tym, by odwiedzający je goście mogli na kilka chwil „wejść” do świata danej firmy. I tym też powinien być podyktowany każdy element ekspozycji. Dopasowane do danej kolekcji kolory i drobne dekoracje; meble wykonane „na zamówienie”, swoim designem nawiązujące do unikalnego charakteru marki (lub celowo z nim kontrastujące!) — to wszystko musi składać się w jedną, spójną całość.

Dobrze zaprojektowane stoisko targowe można bowiem rozpoznać w prosty sposób. Jeżeli zdejmiemy z niego wszystkie logotypy i szyldy, a mimo to — wciąż będziemy w stanie rozpoznać, czyje produkty są na nim wystawiane — to znak, że mamy przed sobą naprawdę angażującą ekspozycję. Taką, która stanowi mikrokosmos marki.

Po więcej targowych inspiracji zapraszamy na https://smartdesign-expo.com/.

/artykuł sponsorowany/