FCA Heritage na festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days na zamku Schloss Dyck

FCA Heritage na festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days na zamku Schloss Dyck.

Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days w dniach od 2 do 4 sierpnia 2019 na zamku Schloss Dyck, Dział Heritage FCA zaprezentuje na swoim stoisku kilka cennych, klasycznych samochodów marki Abarth i Alfa Romeo, a także dwa kultowe, zabytkowe spidery Fiata. Gościem honorowym będzie znany kierowca rajdowy F1, Arturo Merzario. Wystawę uzupełnią modele Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Abarth 595 esseesse i Fiat 124 Spider z aktualnej produkcji.

Zbliża się samochodowe „garden party” w Schloss Dyck – zabytkowym zamku w pobliżu Düsseldorfu. W dniach od 2 do 4 sierpnia odbędą się Classic Days, podczas których FCA Heritage – dział Fiat Chrysler Automobiles zajmujący się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego marek FCA – zaprezentuje na swoim stoisku osiem wyjątkowych zabytkowych modeli. Alfa Romeo pokaże trzy legendarne samochody zabytkowe: Tipo 33TT12, zwycięzcę mistrzostw w 1975 r., pochodzącego z kolekcji FCA Heritage, i dwie przedwojenne „perełki”: 6C 1750 GS (1930) i 8C 2300 Touring Spider (1934).

Obok nich, Alfa 6 (1979) wykorzystywana jako „safety car ” na torze Spa-Francorchamps aż do 1988 roku. Markę ze znakiem Skorpiona reprezentują natomiast Abarth 2000 Sport Spider (1968), zwycięski samochód sportowy z lat 60., który triumfował w najważniejszych wyścigach na czas na torach ze wzniesieniami , oraz niepowtarzalny Fiat Abarth 1000 TCR (1971). Natomiast marka Fiat przywoła miły powiew lata, prezentując Fiata 124 Sport Spider (1966) i Fiata Dino Spider (1972) w wersji kabriolet.

Na stoisku FCA Heritage, właściciele zabytkowych samochodów marek Abarth, Alfa Romeo, Fiat i Lancia będą mogli zaznajomić się z ofertą usług FCA Heritage obejmującą profesjonalną renowację samochodów i wystawianie certyfikatów autentyczności. Obok samochodów zabytkowych zostaną zaprezentowane trzy modele z aktualnej produkcji: Abarth 595 esseesse, w którym marka wraca do swoich historycznych sukcesów z lat 60.; Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio która, oferując moc 510 KM, należy do kategorii SUV-ów Premium o niezwykłych osiągach oraz Fiat 124 Spider, idealny kabriolet, aby stylowo cieszyć się latem.

Odwiedzany przez prawie 30 000 gości, festiwal Schloss Dyck Classic Days to jedna z największych tego typu imprez w Niemczech. Zwiedzający mogą podziwiać zabytkowe samochody, uczestniczyć w wykładach, konkursach elegancji i jazdach demo na torze o długości prawie trzech kilometrów.

FCA Heritage – zabytkowe samochody włoskich marek Fiat Chrysler Automobiles

FCA Heritage obejmuje wszystkie działania dotyczące samochodów zabytkowych marek Fiat, Abarth, Alfa Romeo i Lancia, umożliwiając pasjonatom i właścicielom włoskich aut kolekcjonerskich dostęp do kompletnych usług, jak uzyskanie certyfikatów pochodzenia oraz dedykowany newsletter (www.fcaheritage.com). FCA Heritage oferuje ponadto ekskluzywne renowacje, certyfikaty autentyczności i sprzedaż zabytkowych modeli odrestaurowanych w swoich warsztatach. Nowy FCA Heritage HUB w Turynie jest dedykowany samochodom zabytkowym, pokazowym i prototypom marek Abarth, Fiat i Lancia. Ponadto, Muzeum Historii Alfa Romeo tzw. „Wehikuł Czasu” (www.museoalfaromeo.com), czeka na pasjonatów marki w dawnym zakładzie w Arese.

Alfa Romeo Tipo 33TT12 (1975)

Ex kierowca Formuły 1, Arturo Merzario jest od wielu lat gościem festiwalu Classic Days. Także w tym roku, nie zabraknie 76-letniego włoskiego kierowcy, który poprowadzi jeden lub dwa samochody wyścigowe. Wśród nich, Alfa Romeo Tipo 33TT12, za kierownicą której Merzario i jego koledzy z zespołu Jacques Laffite, Derek Bell i Henri Pescarolo zapewnili Alfie Romeo zwycięstwo w Mistrzostwach Świata Konstruktorów w 1975. Samochód należy do kolekcji FCA Heritage i jest przechowywany w Muzeum Historii Alfa Romeo w Arese koło Mediolanu. Tipo 33TT12 jest modyfikacją Tipo 33, którą dział wyścigów Alfa Romeo Autodelta przygotował na Mistrzostwa Świata Superprototypów. Sufiks w nazwie (TT12) jest odniesieniem do najważniejszych komponentów technicznych samochodu: TT oznacza „Telaio tubolare” (przestrzenna rama), a numer 12 odnosi się do silnika dwunastocylindrowego umieszczonego w części tylnej dostarczającego moc 331 kW (450 KM), dzięki nietypowemu kątowi nachylenia wynoszącemu 180o, czterem zaworom na cylinder, wtryskiwaczowi benzyny Lucas i zapłonowi Dinoplex pochodzącemu z Formuły 1.

 
Źródło informacji: FCA Polska

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.