Warszawskie Sanatorium Dźwięku 2019

Warszawskie Sanatorium Dźwięku 2019.

W programie między innymi kuracje dźwiękiem i obrazem, dyskusje i ciekawi goście. Warszawskie Sanatorium Dźwięku to cykl koncertów, projekcji filmowych, spotkań z kuratorami, producentami oraz dziennikarzami muzycznymi. Wydarzenia realizowane wokół tematu współczesnej muzyki eksperymentalnej organizowane są w ramach działań festiwalu Sanatorium Dźwięku Sokołowsko.

Vol.1 ▎ 17.05. 2019 ▎piątek ▎ start: 18.oo ▎ wstęp wolny ▎

18:00 ▸ Samotność dźwięku reż. Jacek Piotr Bławut #film
19.00 ▸ Nowe tendencje w polskiej muzyce współczesnej #rozmowa
20.00 'Trzy Wymiary Dźwięku’ #koncerty
▸ Krzysztof Knittel
▸ Katarzyna Podpora / Max Kohyt
▸ Gerard Lebik
▸ Xavier Lopez

Podczas siedmiu wydarzeń organizowanych raz w miesiącu od maja do grudnia 2019 w klubie Spatiff publiczność zapozna się z twórczością takich artystów jak: Krzysztof Knittel, Katarzyna Podpora, Max Kohyt, Gerard Lebik, Xavier Lopez, Aleksandra Kaca, Teoniki Rożynek, Żaneta Rydzewska, Adam Asnan, Tomasz Mirt, DJ Lenar, David Maranha, Phil Minton, Michał Libera, Barbara Kinga Majewska.

Sanatorium Dźwięku to festiwal poświęcony nowej muzyce oraz szeroko rozumianej sztuce dźwięku prezentuje możliwie najszersze spektrum zjawisk związanych z rozwojem form muzycznych w XX i XXI wieku. W ciągu ostatnich 6 lat festiwal zaprezentował około 120 artystów z całego świata, wielu z nich tworzyło specjalnie w kontekście miejsca podczas rezydencji artystycznych w Sokołowsku. Rokrocznie festiwal przyciąga publiczność z całej europy. Festiwal prowadzą Zuzanna Fogtt i Gerard Lebik we współpracy z Michałem Liberą.

http://festiwal.sanatoriumdzwieku.pl/

∎ KRZYSZTOF KNITTEL ∎ kompozytor, współtwórca wielu grup muzyki improwizowanej: Grupy Kompozytorskiej KEW (1974-76), Niezależnego Studia Muzyki Elektroakustycznej (1982-84), Pociągu Towarowego (od 1986), European Improvisation Orchestra (1996-98), tria CH&K&K (od 1999), Kawalerowie błotni (od 2003). Urodzony w 1947 roku w Warszawie, studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie na wydziałach Reżyserii Dźwięku oraz Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Od 1973 współpracował ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia. W 1978 pracował w The Center of the Creative and Performing Arts w Buffalo, USA.
Pisze utwory orkiestrowe, chóralne, kameralne, gra muzykę komputerową i elektroakustyczną na żywo, komponuje dla baletu, teatru, filmu, tworzy instalacje dźwiękowe. Jako kompozytor i wykonawca swojej muzyki koncertował w większości krajów europejskich, w Azji, w Ameryce Północnej i Południowej. Jego dyskografia obejmuje ponad 50 płyt. W stanie wojennym działał w środowiskach kultury niezależnej. Po 1989 roku współtworzył festiwal „Audio-Art”, był dyrektorem festiwalu Warszawska Jesień, utworzył festiwal Ad Libitum. Był prezesem Związku Kompozytorów Polskich w latach 1999-2003, od 2005 do 2017 przewodniczył Polskiej Radzie Muzycznej. Jest członkiem zarządu Europejskiej Rady Muzycznej. Jest profesorem emerytowanym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, wykładał także w akademiach muzycznych w Krakowie i Łodzi. W 1985 roku otrzymał nagrodę „Solidarności”, w 1998 został nagrodzony przez Foundation for Contemporary Performance Arts w Nowym Jorku, otrzymał też nagrodę im. Cypriana Norwida, Srebrny Medal ‘Gloria Artis’ oraz Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich.
http://krzysztofknittel.com/

∎ KATARZYNA PODPORA ∎ artystka multimedialna urodzona w Kołobrzegu; mieszka i pracuje w Gdańsku – związana z
morzem, jego przestrzenią audialną, ruchem, wpływem na twardą materię; absolwentka wydziału rzeźby i intermediów ASP w Gdańsku.Jest artystką-freelancerem oraz tłumaczem tekstów naukowych na jęz. angielski; fascynacja słowem – znaczeniem, napięciem jakie zyskuje ono w konkretnej sytuacji przestrzennej, buduje jej myślenie i przenika do praktyki artystycznej – pracuje m.in. nad kwestią przestrzeni doświadczanej i odbitej w zapisie, materialnością pisma, wrażliwością na słowo, tworzywami znaczącymi, procesami zapisywania i odczytywania; tworzy i
eksponuje obiekty, instalacje, wideo oraz dźwięki – eksperymentując z zapisem i improwizacją [instrumenty/ rzeczy/ przestrzenie]; współpracuje z muzykiem i kompozytorem Maxem Kohytem – grając oraz prowadząc cykl audycji SZUMY WŁASNE w Radiu Sopocki.

∎ MAX KOHYT [F.A.T.E.] ∎ kompozytor, współzałożyciel Sopockiego Stowarzyszenia Jazzowego. Współpracował przy spektaklach operowych i teatralnych w reżyserii Rafała Matusza, Marka Weissa, Janusza Wiśniewskiego oraz Ryszarda Peryta. Szef produkcji Opery Błtyckiej w Gańsku; zajmuje się również komponowaniem muzyki do spektakli teatralnych [2016 – muzyka do spektaklu „Pinokio”, reż Rafał Matusz, Teatr Dramatyczny w Tarnowie; 2016 – „Czerwony Kapturek”, reż. Piotr Serbowski, Teatr Gdynia Główna; 2017 – muzyka do spektaklu Dogville, reż Rafał Matusz, Teatr dramatyczny w Elblągu]. Jego główną pasją jest muzyka elektro-akustyczna i współczesna. Współpracuje z artystką Katarzyną Podporą – wspólnie stanowią duet, koncertują; współtworzą Fundację na rzecz Kultury „Przestrzenie Pomiędzy”; w Radiu Sopocki prowadzą cykl audycji o muzyce eksperymentalnej SZUMY WŁASNE.

∎ GERARD LEBIK ∎ jego muzyka i prace dźwiękowe oscylują pomiędzy formami improwizowanymi i komponowanymi. Używając mediów akustycznych i elektronicznych koncentruje się na takich zjawiskach jak czas, przestrzeń, percepcja fal dźwiękowych. Od 2014 z Zuzanną Fogtt tworzy Sanatorium of Sound – festiwal/platformę dla muzyki eksperymentalnej i nowej.
współpracował z: Keith Rowe, Phil Minton, Ryoko Akama, Lucio Capece, David Maranha, Kasper T. Toeplitz, Eryck Abecassis, Paul Lovens, Kazuhisa Uchihashi, Jerome Noetinger, Noid, Klaus Filip, Burkhard Beins …
brał udział: TPAM Yokohama, Kunsthalle Basel, TodaysArt Festival Haga, V: NM-Festival Graz, Biennale Zagreb, Tokyo Jazz, Festival Umbrella Chicago, TD Vancouver, Bienalle Wro, Mem Bilbao, L’ull cec Barcelona, SuperDeluxe, Ftarri-Tokyo, Quite Que Berlin, Fylkingen Stockholm, CSW Warszawa, De Werf Brugge, Dizzy’s Club NY …

http://gerardlebik.net/
http://festiwal.sanatoriumdzwieku.pl/en/
http://gerardlebik.blogspot.com/

∎ XAVIER LOPEZ ∎ francuski artysta dźwiękowy, tworzący muzykę elektroniczną przy użyciu laptopa. Ukończył studia na kierunkach saksofon, fortepian i perkusja w konserwatorium w Perpignan. W 2002 przeniósł się do Amsterdamu, gdzie kolejno studiował jazz i muzykę klasyczną. W swej twórczości czerpie inspiracje z wielu nurtów muzycznych, od free jazz i jazzcore, poprzez noise, aż po swobodną improwizację gatunku onkyo. Samouk w dziedzinie elektroniki, eksploruje zagadnienia percepcji i otoczenia, tworząc minimalistyczne, elektroakustyczne brzmienia. Od 2006 roku w Paryżu, gdzie organizował serie koncertów pod nazwą Trashvortex. Obecnie mieszka i tworzy w Berlinie.
www.trashvortex.net
https://soundcloud.com/xlopez

Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Miasta Stołecznego Warszawy.

Klub SPATiF, Aleje Ujazdowskie 45,

FB-klik

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.