Coraz więcej ekologicznych autobusów w Warszawie

Coraz więcej ekologicznych autobusów w Warszawie.

Flota autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego sukcesywnie powiększa się o kolejne nisko- i zeroemisyjne pojazdy. Na ulice wyjechały już m.in. pierwsze przegubowce napędzane gazem CNG z Miejskich Zakładów Autobusowych. Wkrótce dołączy do nich 54 kolejnych ekologicznych pojazdów z firmy Arriva.

We wtorek po południu, 9 kwietnia 2019 roku, na ulice wyjechało pięć autobusów MAN Lion’s City G napędzanych gazem CNG zakupionych przez stołecznego przewoźnika – Miejskie Zakłady Autobusowe. Można je spotkać m.in. na liniach 105, 128 i 180. Przegubowce są częścią pierwszej partii pojazdów zakupionych w ramach kontraktu, który obejmuj aż 110 autobusów. Do Warszawy trafi 60 autobusów o długości 18-metrów i 50 o długości 12-metrów. Ekologiczne autobusy zgodnie ze stołecznym standardem są wyposażone w biletomaty, klimatyzację, monitoring oraz elektroniczną informację pasażerską – wewnętrzną i zewnętrzną.

Kolejne przegubowe autobusy na gaz dostarczy firma Solaris. Nowe pojazdy wyjadą na ulice w barwach Warszawskiego Transportu Publicznego w ramach kontraktu z firmą Arriva. W środę, 10 kwietnia, Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z tym przewoźnikiem na obsługę linii komunikacji miejskiej 54 przegubowymi Solarisami Urbino 18 CNG. Warta 291 mln zł umowa została podpisana na 8 lat. Podpisany kontrakt na obsługę linii 18-metrowymi autobusami jest trzecim jaki, firma Arriva będzie realizować w stolicy. Gazowce wyjadą na ulice Warszawy na początku września. Więcej informacji o tym przetargu można przeczytać tutaj.

Warto podkreślić, że już dziś w Warszawie jeździ ponad 160 autobusów zero- i niskoemisyjnych. To 31 pojazdów elektrycznych, 70 hybrydowych i 64 na gaz. Łącznie z 54 gazowcami firmy Arriva będzie ich więc blisko 220. Wkrótce takich pojazdów będzie jeszcze więcej.

Pod koniec marca Miejskie Zakłady Autobusowe wybrały również dostawcę 130 przegubowych autobusów elektrycznych. „Elektryki” do stolicy dostarczy firma Solaris. Zakup ten realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmuje zakup 130 niskopodłogowych autobusów wraz z siecią ładowarek ulicznych. Unia Europejska dofinansowuje ten projekt kwotą 180 mln zł. Dzięki tej inwestycji z Traktu Królewskiego znikną autobusy zasilane olejem napędowym. Pierwsze z zamówionych elektrobusów będą mogły wyjechać na miasto na początku 2020 roku.

źródło: UM Warszawa / fot. Zarząd Transportu Miejskiego

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.