Tramwaj na Gocław otrzyma dofinansowanie z UE

Tramwaj na Gocław otrzyma dofinansowanie z UE.

Budowa tramwaju na Gocław jest jedną z kluczowych miejskich inwestycji, przygotowywanych przez Tramwaje Warszawskie. Komisja Europejska potwierdziła właśnie, że inwestycja otrzyma dofinansowanie z funduszy UE.

– To doskonała wiadomość dla wszystkich warszawiaków. Rozbudowa transportu szynowego to nasz priorytet i zależy nam żeby ta linia powstała jak najszybciej – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

– Ten projekt pomoże w rozwoju dzielnicy Gocław, czyniąc ją bardziej dostępną. Ale wszyscy mieszkańcy Warszawy będą mogli się cieszyć z lepszej jakości powietrza, jako że projekt przyczyni się do redukcji ilości spalin w stolicy – powiedziała unijna komisarz ds. polityki regionalnej Corina Creţu.

Jaka będzie trasa na Gocław?

 Nowa linia o długości niemal 4 km pobiegnie od alei Waszyngtona wzdłuż niezabudowanego brzegu Kanału Wystawowego, gdzie zostanie urządzony zielony zadrzewiony pas o szerokości kilkudziesięciu metrów, oddzielający trasę od zabudowań. Dalej, na osiedlu Gocław linia tramwajowa zostanie zbudowana wzdłuż ul. Bora Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Projekt obejmuje także modernizację torów na Al. Waszyngtona między Rondem Wiatraczna a Rondem Waszyngtona. W ramach inwestycji zostanie zbudowanych 8 przystanków, a 9 zostanie zmodernizowanych pod kątem obsługi osób niepełnosprawnych. Tramwaj z osiedla Gocław przejedzie nad aleją Stanów Zjednoczonych, gdzie Tramwaje Warszawskie zaplanowały wygodny punkt przesiadkowy do autobusów jadących np. w kierunku stacji Metro Politechnika. Inwestycji będzie towarzyszyć kupno 18 nowych jednokierunkowych tramwajów. Jej łączna wartość wyniesie 396 mln zł przy dofinansowaniu UE w wysokości 62 mln zł.

Tramwaj do Wilanowa i po ul. Kasprzaka

 Kolejne inwestycje finansowane z UE które prowadzą Tramwaje Warszawskie to budowa linii tramwajowej do Wilanowa i po ul. Kasprzaka. Długość trasy do Wilanowa  wyniesie niemal 12 km, będzie na niej 18 przystanków, w tym jeden podziemny z tunelem na Dworcu Zachodnim. Trasa po ul. Kasprzaka będzie miała długość 2,4 km i powstanie na niej łącznie 6 peronów. Kolejne zadanie to budowa nowej, piątej zajezdni na Annopolu oraz zakup ponad 200 wagonów tramwajowych. Wszystkie inwestycje finansowane w ramach obecnej perspektywy UE muszą być rozliczone do 2023 roku. 

źródło: UM Warszawa

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.