6 grudnia 2018 roku, podczas II sesji Rady m.st. Warszawy, radni podjęli uchwały dzięki którym robocze nazwy stacji rozbudowywanej II linii metra zostały zastąpione oficjalnymi. Radni zdecydowali o nazwach trzech podziemnych przystanków na odcinku zachodnim i dwóch na odcinku wschodnim.
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, prowadzona jest obecnie budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace prowadzone na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,12 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
W czwartek, 6 grudnia, warszawscy radni zdecydowali o nazwach dla pięciu z nich.
Za Rondem Daszyńskiego budowane są stacje:
- Płocka (na ul. Płockiej, w pobliżu skrzyżowania z ul. Wolską),
- Młynów (na ul. Górczewskiej pomiędzy ul. Sokołowską i Syreny) i
- Księcia Janusza (przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Księcia Janusza).
Za stacją Dworzec Wileński powstają kolejno:
- Szwedzka (w pobliżu skrzyżowania ul. Strzeleckiej i Szwedzkiej),
- C17* (u zbiegu ul. Pratulińskiej i M. Ossowskiego) i
- Trocka (w sąsiedztwie ul. Trockiej).
Budowa wszystkich sześciu stacji zakończy się w 2019 roku.
*W czasie sesji warszawscy radni przegłosowali poprawkę dotyczącą nazwy dla stacji technicznie określanej jako C17. W jej wyniku robocza nazwa stacji „Targówek” została zmieniona na „Targówek Mieszkaniowy”. Dalej, zgodnie z wymogami proceduralnymi, projekt uchwały został zwrócony do Urzędu m.st. Warszawy w celu przeprowadzenia ponownych konsultacji z Zespołem Nazewnictwa Miejskiego oraz Radą Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy. Po ich zakończeniu warszawscy radni podejmą ostateczną decyzję dotyczącą nazwy stacji budowanej u zbiegu ul. Pratulińskiej i M. Ossowskiego.
Poprawa komunikacji miejskiej
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Przyspieszenie realizacji tej inwestycji i towarzyszących jej zmian w układzie komunikacyjnym jest jednym z priorytetów działania Rafała Trzaskowskiego, prezydenta m.st. Warszawy. W najbliższym czasie powstanie koncepcja połączenia projektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową Ursus Północny. W 2019 roku rozpoczną się także prace nad budową III linii metra w stolicy.
źródło: UM Warszawa
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.