Konsultacje społeczne w sprawie budowy trasy tramwajowej Wola – Wilanów

Konsultacje społeczne w sprawie budowy trasy tramwajowej Wola – Wilanów.

Spółka Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego, Zarządem Dróg Miejskich i Urzędami Dzielnic organizuje konsultacje społeczne w sprawie nowej trasy tramwajowej, która zapewni połączenie między:

  • Wolą
  • Ochotą
  • Mokotowem
  • Wilanowem

Celem tego procesu jest zapewnienie szerokiego udziału mieszkańców w podejmowaniu decyzji dotyczących kształtowania przestrzeni w związku z planowaną inwestycją. Proces przygotowania konsultacji był poprzedzony wielomiesięcznymi pracami obejmującymi:

  • analizy wielokryterialne;
  • inwentaryzację środowiskową;
  • prognozy oddziaływań na środowisko;
  • prognozy i badania ruchu.

Jak wziąć udział w konsultacjach?

Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej: www.tramwajdowilanowa.pl. Pracownicy TW, ZTM i ZDM będą do dyspozycji mieszkańców w punktach konsultacyjnych:

  • 20 maja (sobota), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5;
  • 27 maja (sobota), Ośrodek Kultury Ochota „OKO”, ul. Grójecka 75;
  • 3 czerwca (sobota), Szkoła Podstawowa nr 339, ul. św. Bonifacego 10;
  • 4 czerwca (niedziela), Szkoła Główna Handlowa, al. Niepodległości 162;
  • 5 czerwca (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 98, ul. Grottgera 22;
  • 10 czerwca (sobota), Urząd Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2;
  • 12 czerwca (poniedziałek), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5.

Godziny otwarcia punktów: w weekendy pracownicy dostępni w godz. 11:00 – 19:00, zaś w dni powszednie w godz. 17:00 – 20:00.

Miejsca spotkań są dostępne dla osób o ograniczonej mobilności.

Ponadto opinie i uwagi można przesyłać drogą elektroniczną na adres: wilanow@tw.waw.pl


Kilka słów o inwestycji, czyli jak, gdzie i kiedy?

Trasa tramwajowa Wola – Wilanów to największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość jej sześciu odcinków to blisko 20 kilometrów. Połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów, poprawiając ich wzajemne skomunikowanie, zwiększając dostępność komunikacyjną położonych w jej pobliżu terenów, a zarazem poprawiając (m.in. poprzez skrócenie czasu podróży) skomunikowanie z centrum miasta osiedli położonych na Dolnym Mokotowie i w Wilanowie. Przeprowadzenie trasy pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia wraz z PKP PLK (przebudowa dworca i układu torów kolejowych), umożliwi utworzenie w tym miejscu nowoczesnego multimodalnego węzła przesiadkowego. Zakładamy, że budowa trasy będzie się odbywała w latach 2019-21 (jedynie torowiska na ul. Ordona na Woli i na ul. Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później). Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do ul. Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20).

Więcej informacji tu – klik

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.