Konsultacje społeczne w sprawie budowy trasy tramwajowej Wola – Wilanów.
Spółka Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego, Zarządem Dróg Miejskich i Urzędami Dzielnic organizuje konsultacje społeczne w sprawie nowej trasy tramwajowej, która zapewni połączenie między:
- Wolą
- Ochotą
- Mokotowem
- Wilanowem
Celem tego procesu jest zapewnienie szerokiego udziału mieszkańców w podejmowaniu decyzji dotyczących kształtowania przestrzeni w związku z planowaną inwestycją. Proces przygotowania konsultacji był poprzedzony wielomiesięcznymi pracami obejmującymi:
- analizy wielokryterialne;
- inwentaryzację środowiskową;
- prognozy oddziaływań na środowisko;
- prognozy i badania ruchu.
Jak wziąć udział w konsultacjach?
Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej: www.tramwajdowilanowa.pl. Pracownicy TW, ZTM i ZDM będą do dyspozycji mieszkańców w punktach konsultacyjnych:
- 20 maja (sobota), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5;
- 27 maja (sobota), Ośrodek Kultury Ochota „OKO”, ul. Grójecka 75;
- 3 czerwca (sobota), Szkoła Podstawowa nr 339, ul. św. Bonifacego 10;
- 4 czerwca (niedziela), Szkoła Główna Handlowa, al. Niepodległości 162;
- 5 czerwca (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 98, ul. Grottgera 22;
- 10 czerwca (sobota), Urząd Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2;
- 12 czerwca (poniedziałek), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5.
Godziny otwarcia punktów: w weekendy pracownicy dostępni w godz. 11:00 – 19:00, zaś w dni powszednie w godz. 17:00 – 20:00.
Miejsca spotkań są dostępne dla osób o ograniczonej mobilności.
Ponadto opinie i uwagi można przesyłać drogą elektroniczną na adres: wilanow@tw.waw.pl
Kilka słów o inwestycji, czyli jak, gdzie i kiedy?
Trasa tramwajowa Wola – Wilanów to największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość jej sześciu odcinków to blisko 20 kilometrów. Połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów, poprawiając ich wzajemne skomunikowanie, zwiększając dostępność komunikacyjną położonych w jej pobliżu terenów, a zarazem poprawiając (m.in. poprzez skrócenie czasu podróży) skomunikowanie z centrum miasta osiedli położonych na Dolnym Mokotowie i w Wilanowie. Przeprowadzenie trasy pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia wraz z PKP PLK (przebudowa dworca i układu torów kolejowych), umożliwi utworzenie w tym miejscu nowoczesnego multimodalnego węzła przesiadkowego. Zakładamy, że budowa trasy będzie się odbywała w latach 2019-21 (jedynie torowiska na ul. Ordona na Woli i na ul. Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później). Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do ul. Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20).
Więcej informacji tu – klik
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.