4. edycja kampanii informacyjnej „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”

4. edycja kampanii informacyjnej „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”.

16 kwietnia 2018 roku rusza czwarta edycja kampanii informacyjnej „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”. Ulotki, plakaty, a także spoty emitowane będą m.in. w środkach komunikacji miejskiej, z których mieszkańcy i turyści dowiedzą się jak rozpoznać licencjonowaną warszawską taksówkę.

W trosce o bezpieczeństwo i komfort pasażerów, Urząd m.st. Warszawy w dniach 16-22 kwietnia przeprowadzi specjalną kampanię informacyjną. Akcja ma na celu przede wszystkim uświadomienie mieszkańcom i turystom, że korzystanie z licencjonowanych taksówek może uchronić przed przykrymi konsekwencjami, wynikającymi z działalności nieuczciwych przewoźników. Inicjatywa ta poszerzy również wiedzę na temat zasad świadczenia usług przez licencjonowanych warszawskich taksówkarzy oraz wskaże jak postąpić w przypadku skorzystania z usługi wykonanej przez nieuczciwego przewoźnika.    

Na plakatach, ulotkach i spotach wyeksponowane zostały wszystkie elementy, które wyróżniają taksówkarzy z licencją.

Licencjonowana warszawska taksówka posiada:

  • prawidłowe oznakowanie tj. żółto czerwony pas (w barwach Warszawy), z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy,
  • w prawym górnym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, zawierająca numer licencji oraz numer rejestracyjny pojazdu,
  • wewnątrz pojazdu powinien znajdować się identyfikator, opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem oraz taksometr, wskazujący aktualną taryfę i opłatę,
  • w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca o cenie za 1km w I strefie taryfowej (po jej zewnętrznej stronie) a rewers tabliczki widziany z siedzenia pasażera powinien zawierać taryfę opłat.      

Taksówkarz, po wykonaniu usługi zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki. Paragon za wykonany przejazd należy zawsze zachować – w przypadku ewentualnych nieprawidłowości jest on podstawą do późniejszych roszczeń.   

W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć skargę do Urzędu m.st. Warszawy lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa19115. 

Materiały informacyjne, w tym ulotki w języku polskim, angielskim i rosyjskim będą dystrybuowane na dworcach kolejowych, autobusowych, na Lotnisku Chopina, a także w punktach Stołecznego Biura Turystyki. Ulotki i plakaty eksponowane będą w warszawskich Urzędach Skarbowych, dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, w stołecznych teatrach, muzeach i bibliotekach oraz w miejskich ośrodkach zdrowia. Materiały informacyjne trafią również do organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów. Spoty informacyjne emitowane będą m.in. w tramwajach, autobusach, pociągach SKM, dzielnicowych WOM-ach, a także na Lotnisku Chopina.

źródło: UM Warszawa

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.