1796 par okularów korekcyjnych dla podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

1796 par okularów korekcyjnych dla podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

W sobotę, 12 października, plejada gwiazd oraz wszyscy miłośnicy biegania po raz kolejny zjednoczyli się w szczytnym celu. W tygodniu obchodów Światowego Dnia Wzroku odbył się 2. Charytatywny Bieg Czas Na Wzrok – wyjątkowe wydarzenie o charakterze sportowo-rodzinnym. Celem tegorocznej edycji było pobicie rekordu z 2018 roku w pomaganiu przez bieganie. Organizator – Grupa Essilor – zobowiązała się bowiem do przekazania podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce liczbę okularów korekcyjnych odpowiadającą liczbie wszystkich Zawodników Biegu. Tym samym aż 1796 par okularów powędruje do potrzebujących dzieci. Wydarzenie wsparła swoim udziałem plejada gwiazd, m. in.: Anna Dereszowska, Daria Widawska, Stanisław Karpiel-Bułecka, Małgorzata i Radek Majdanowie, Marzena Rogalska, Beata Sadowska, Magda Steczkowska, Bogna Sworowska, Maciej Myszkowski i wiele innych.

2. Bieg Czas Na Wzrok odbył się w Miasteczku Wilanów, przy Plaży Wilanów, u zbiegu ulic Przyczółkowej i Wilanowskiej. Zawody rozegrano na dystansie ok. 5 km.

Światowy Dzień Wzroku i podsumowanie kampanii Czas Na Wzrok 40+

Każdego roku, w październiku, obchodzony jest Światowy Dzień Wzroku (World Sight Day). Celem jego obchodów jest propagowanie potrzeby regularnych badań oraz szeroko zakrojona edukacja w zakresie prawidłowej korekcji wzroku. Okazuje się, że ponad 80 proc. informacji z otaczającego nas świata odbieramy za pomocą oczu. Jednocześnie – jak wynika z przeprowadzonych na zlecenie Grupy Essilor badań w lutym bieżącego roku, 64 proc. osób nie bada regularnie swojego wzroku. Dlatego tak ważna i potrzebna jest edukacja w tym zakresie. 2. Bieg Czas Na Wzrok, zorganizowany w tygodniu obchodów Światowego Dnia Wzroku, to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego Organizatorzy podsumowali tegoroczne działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Czas Na Wzrok 40+, skierowanej do osób po 40. roku życia. Głównym jej celem jest szeroka edukacja w zakresie prezbiopii, czyli naturalnego procesu starzenia się oka, ale przede wszystkim – budowania świadomości potrzeby regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej.

1 uczestnik = 1 para okularów dla dziecka

Charytatywny charakter 2. Biegu Czas Na Wzrok podkreślił wspólny cel – pomoc dzieciom. Organizatorzy przekażą podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce, które zajmuje się dziećmi opuszczonymi, osieroconymi i zagrożonymi utratą opieki rodziców, oraz rodzinom zastępczym aż 1796 par okularów korekcyjnych, które w znacznym stopniu poprawią jakość życia. Każda para okularów jest kolejną szansą na lepszą przyszłość. Dzięki poprawie wzroku dzieci lepiej się komunikują, osiągają lepsze wyniki w nauce czy po prostu są pewniejsze siebie. Chętniej podejmują wyzwania i nawiązują nowe relacje.

Plejada gwiazd na 2. Biegu Czas Na Wzrok
Działania komunikacyjne w ramach Biegu wsparło wiele znanych gwiazd, m. in.: Danuta Stenka, Artur Żmijewski, Anna Dereszowska, Karina Kunkiewicz, Laura Gessler, Karolina Malinowska, Beata Chmielowska-Olech, Krzysztof Jankes Jankowski, Stanisław Karpiel-Bułecka, Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel, Zofia Zborowska, Marcin Mroczek, Jacek Kopczyński, Daria Widawska, Mateusz Borek, Maciej Florek Gleba, Maciej Myszkowski, Jolanta Fraszyńska, Ewa Pacuła, Marzena Rogalska, Beata Sadowska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan, Lidia Popiel, Maciej Iwański, Natalia Jakuła, Bożydar Iwanow, Sergiusz Ryczel, Anna Samusionek, Bogna Sworowska, Tomasz Ciachorowski, Tomasz Zimoch oraz Magda Steczkowska. Część z nich wzięła udział w biegu i wspólnie z pozostałymi Zawodnikami pokonała trasę 5 km po to, aby poprawić jakość widzenia potrzebujących dzieci.

Atrakcje w Miasteczku Biegowym
Organizatorzy przygotowali również szereg atrakcji rodzinnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Każdy mógł zupełnie bezpłatnie poddać się bezpłatnemu badaniu wzroku. Z myślą o rodzinach udostępniona była strefa rekreacji z animacjami dla najmłodszych, strefa z food truck’ami oraz strefa chill out. Przed Biegiem Głównym odbył się także Bieg Dzieci. Po wręczeniu nagród najlepszym zawodnikom na scenie wystąpiła Magda Bereda. Wydarzenie zwieńczył energetyczny koncert zespołu Future Folk.

Pomysłodawcą i organizatorem 2. Rodzinnego Biegu Czas Na Wzrok jest Grupa Essilor – lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok, reprezentowana przez Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO, Essilor Optical Laboratory Poland. Sponsorem Głównym jest firma Bausch+Lomb ULTRA(r), producent szkieł kontaktowych, a Partnerem wydarzenia Dzielnica Wilanów.

Partnerzy Biegu: Staropolanka, SUUNTO, Orangetheory Fitness, Hyabak, ForPro, Ford, La Playa, Fundacja Klub Szefów Kuchni, Germstar, Warsaw Salsa Club, Pampers, eBilet.pl, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Oakley, Pałac Domaniowski, Dream Music, Many Mornings, Gastro Magic, Orkla Care, Semilac, Pizza Dominium, Bakalland, Robyg, Warsaw Salsa Club, Capital Park Vis a Vis.
Patroni merytoryczni: Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna, Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki.

Więcej informacji o wydarzeniu:
www: www.bieg.czasnawzrok.pl.
FB https://www.facebook.com/czasnawzrok40/

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.