Zmieniaj dietę, nie klimat – nowa kampania PROVEG

UDOSTĘPNIJ
  •  
  •  
  •  
  •  

Zmieniaj dietę, nie klimat – nowa kampania PROVEG.

Celem kampanii jest włączenie do globalnej agendy klimatycznej i krajowych strategii ochrony klimatu ważnego tematu, jakim jest wpływ na zmiany klimatu naszych wyborów żywieniowych związanych z hodowlą zwierząt i produkcją mięsa.

Zapotrzebowanie na produkty pochodzenia zwierzęcego wywiera druzgocący wpływ na środowisko. Hodowla zwierząt jest jednym z największych czynników przyczyniających się do zmian klimatu, odpowiadając za 14,5% emisji gazów cieplarnianych. To więcej niż cały sektor transportu. Według najnowszych badań, pięć największych koncernów mięsnych i mleczarskich emituje więcej gazów cieplarnianych niż najwięksi na świecie producenci ropy. Zmiany w sposobie produkcji i konsumpcji żywności mają ogromny potencjał pozytywnego wpłynięcia na emisje, zmiany klimatu i bezpieczeństwo żywności. Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w sektorze hodowlanym jest jednym z najskuteczniejszych sposobów, w jaki możemy osiągnąć nasze cele klimatyczne i utrzymać globalne ocieplenie poniżej 2⁰C. Jednak do tej pory takie środki były niemal nie omawiane przez światowych liderów i decydentów.

Więcej informacji – klik

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.