Z restauracji czy przez pośredników – jaką dostawę wybrać?

W związku z pandemicznymi ograniczeniami klienci nie mogą odwiedzać restauracji, więc to one muszą zadbać, by zamówione jedzenie dotarło pod właściwy adres. Ten cel można zrealizować dwojako: za pośrednictwem firmy dowozowej lub organizując dostawę na własną rękę, bądź łącząc obie możliwości. Która z nich jest korzystniejsza z punktu widzenia klienta?

Obecna sytuacja wymusiła zmianę podejścia do klienta na rynku delivery, do tej pory traktowanego jako mniej wymagającego od tego, który fatyguje się do restauracji. Pandemia skutecznie zniszczyła te podziały, ale przy okazji stworzyła nowe: na restauracje oferujące dowóz własny i korzystające z usług pośredników. Najpopularniejsze wydaje się podejście hybrydowe, tj. umożliwienie zamawiania jedzenia z dostawą zarówno bezpośrednio w restauracjach, jak i przez platformy dowozowe. To, jaką formę dostawy wybierze klient, nie jest bez znaczenia.

Platformy dowozowe: wygodne i wszechstronne

Zgodnie z danymi największego gracza w dziedzinie dostaw na polskim rynku, w roku 2020 udział zamówień online wzrośnie do 45 proc. na rzecz tych składanych telefonicznie. Oznacza to pełne ręce roboty dla dostawców „multibrandowych”, którzy dostarczają jedzenie z wielu lokali na terenie całego miasta. Ta wszechstronność to ogromna zaleta dla klienta, który może dokonywać wyboru spośród wielu ofert dostępnych w jego okolicy, opłacić zamówienie online i odebrać je bezkontaktowo. Minusem takiej dostawy bywa często dłuższy czas oczekiwania, związany z faktem, że kurier może mieć przy sobie kilka zamówień, i brak kontroli nad ewentualnym opóźnieniem wynikający z faktu, że restauracja nie ma kontroli nad kurierem – jej zadaniem jest przygotowanie zamówienia do odbioru. Takim rozwiązaniom trudno odmówić wygody, jednak nie są wolne od niedociągnięć.

Dowóz własny restauracji: korzystniejszy dla dostawcy i klienta

Z punktu widzenia restauracji, dowóz własny ma jedną podstawową przewagę nad korzystaniem z pośredników: zazwyczaj jest tańszy, ponieważ odbywa się bez prowizji. Z drugiej jednak strony, restauracje oferujące własny dowóz często muszą ograniczyć jego zakres do kilku kilometrów od lokalu, ponieważ dysponując jednym lub dwoma samochodami nie są w stanie obsłużyć dużej liczby zamówień z różnych części miasta. To jednak nie jest warunek, zwłaszcza, gdy restauracja dysponuje kilkoma lokalami na jego terenie. Plusem dowozów organizowanych przez restauracje często jest również szersza oferta w stosunku do tej dostępnej przez pośredników. Dobrym przykładem jest Pasibus, oferujący burgery z dowozem w Warszawie dzięki usłudze Pasidostawa: https://www.pasidostawa.pl/. Ofertę dowozową ogranicza wyłącznie menu lokalu, z którego dostarczone zostanie jedzenie, a ponadto w dostawie oferowane są także gadżety z logo marki i zestawy w promocyjnych cenach. Dla klienta wybór opcji własnego dowozu w restauracji ma jeszcze jedną, niepodważalną zaletę – jest sposobem na okazanie bezpośredniego wsparcia lubianemu lokalowi w trudnym dla niego czasie.

Ostateczny wybór sposobu dostawy jest wypadkową wielu czynników, ale ostatecznie liczy się jedno: by jedzenie było smaczne, dostarczone na czas i z zachowaniem środków bezpieczeństwa.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.