Wystawa „Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi”

Wystawa „Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi” od 3-23  listopada 2016 roku w Centrum Kreatywności na warszawskiej Pradze.

Wernisaż wystawy odbędzie się 3 listopada 2016 roku, o godz. 18:00

Ekspozycję tworzą m.in. szwedzkie filmy reklamowe, w tym te zrealizowane przez laureata Złotej Palmy – Roya Anderssona, oraz przykładowe kampanie reklamowe.

Wystawa koncentruje się na realizacjach reklamowych z ostatnich trzech dekad i dzieli się na cztery bloki tematyczne:

  • informacja podmiotów publicznych i organizacji pozarządowych
  • reklama jako znak czasu
  • rola humoru w reklamie
  • marketing cyfrowy.

Zwiedzający będą mogli obejrzeć zarówno kampanie reklamowe podmiotów komercyjnych,jak i kampanie społeczne, stworzone dla organów administracji rządowej i organizacji pozarządowych.

fb-banner
Plakat z kampanii przeciwko obrzezaniu kobiet, przeprowadzonej przez Amnesty Sweden 

Wyróżnikiem szwedzkiej branży reklamowej jest to, że tamtejsze agencje skupiają się na instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych – mówi Sara Kristofersson, profesor University College of Arts, Crafts and Design ze Sztokholmu, kuratorka wystawy. W związku z tym szwedzkie kampanie, także te komercyjne, często podejmują szeroką gamę tematów „społecznych”: od równouprawnienia płci i ochrony zdrowia po odpowiedzialność społeczną i bezpieczeństwo.

Rynek szwedzkiej reklamy – choć jest integralną częścią branży marketingowej w ujęciu globalnym – często odwołuje się też do specyficznych elementów lokalnych i narodowych osobliwości.

Prezentowana ekspozycja koncentruje się na reklamie, która przenosi jakość komunikacji na „wyższy poziom”, a poprzez kampanie zdolne do wywoływania zmian, współkształtuje role społeczne, aspiracje i wyobrażenia. Przykład? Reklama zlecona przez Barncancerfonden, organizację charytatywną wspierającą dzieci chore na raka, była prezentowana w sztokholmskim metrze. Jej autorzy w przewrotny sposób wykorzystali pewną reklamę szamponu, by sformułować zupełnie odmienne przesłanie.


3 do 23 listopada 2016
Miejsce: Centrum Kreatywności Targowa ul. Targowa 56
w godzinach od 10.00 – 21.00 

Źródło: materiały prasowe

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.