Właściwe podejście do pracy z drukarnią to podstawa

Druk znajduje swoje zastosowanie we wszystkich sektorach gospodarki. Od ulotek, wizytówek po materiały POS, czy zadrukowane szkło. Reklama offline ma się dobrze i nic nie wróży branżowej apokalipsy jak to od dawna zapowiadały internetowe media. W wielu aspektach druk może przynieść firmie znacznie lepsze zwroty z inwestycji niż reklama online. Dlaczego?

Druk znajduje swoje zastosowanie we wszystkich sektorach gospodarki. Od ulotek, wizytówek po materiały POS, czy zadrukowane szkło. Reklama offline ma się dobrze i nic nie wróży branżowej apokalipsy jak to od dawna zapowiadały internetowe media. W wielu aspektach druk może przynieść firmie znacznie lepsze zwroty z inwestycji niż reklama online. Dlaczego? Trendy w druku są znacznie wolniejsze niż trendy na rynku reklamy internetowej. Weźmy za przykład – wizytówki. Wizytówki dla mikroprzedsiębiorców w ciągu ostatnich 20 lat wiele się nie zmieniły. Jedyną nowością jest to, że teraz mamy najczęściej zadrukowane obydwie strony wizytówki, a sam wydruk jest dodatkowo foliowany, czyli innymi słowy laminowany. Gdyby stworzyć dobrze przemyślany projekt wizytówki 20 lat temu to okazałoby się, że dzisiaj nie potrzebujemy go odświeżać. W porównaniu do reklamy internetowej to olbrzymi plus dla druku. Internet nie przybrał jeszcze właściwej formy – stąd inwestowanie w reklamę online jest ryzykowne. Pytaniem na które Ty musisz sobie odpowiedzieć to to czy stać Cię na podjęcie takiego ryzyka? Dla 90% firm lepszym pierwszym krokiem będzie zatem zainwestowanie w reklamę offline, aby potem gdy już wszystko zostanie w naszej firmie zoptymalizowane przenieść część funduszy na reklamę online. Skoro widać sens zlecania prac drukarni oraz rozwiązaliśmy mit na temat upadających drukarni jakoby pracy miało im brakować – czas przejść do tematu właściwego zlecania pracy drukarni.

O zlecaniu pracy drukarni słów kilka

Terminy, och te terminy. Klienci chcą wszystko na już, bez uprzedniego przygotowania się do zlecenia pracy drukarni. W dużym skrócie – niech mi Pan to wydrukuje…

Podchodząc do współpracy z drukarnią bez uprzedniego przygotowania się do zlecania druku szkodzimy nie tylko sobie, ale również drukarni. Wprowadzamy niepotrzebny stres, zaś specjalistyczne drukarnie dbające o jakość realizacji powierzonych im zleceń nie są w stanie wykonać właściwie zlecenia. Co gorsza gorące sezony znacznie wydłużają czas realizacji zleceń. Nawet jeśli byłyby to zwykłe laminowane wizytówki na papierze 300g wykonanie takiego zlecenia od ręki w zakładzie może być niemożliwe. Kolejnym dużym ograniczeniem o którym nie wiedzą klienci to technologia druku. Czas produkcji może wydłużyć się z kilku godzin do kilku tygodni w zależności od techniki druku, którą wybierzemy.

Techniki druku

Pierwszą rzeczą, którą musisz poznać, aby zlecić pracę drukarni to techniki druku używane przez Twoją drukarnie. Obecnie firmy drukarskie stosują najczęściej 3 technologie, techniki druku. To druk offsetowy, sitodruk, druk cyfrowy. Każda technika druku ma swoje plusy i minusy. Przy użyciu tych trzech metod wydruku jesteśmy w stanie wydrukować większość typowych nośników reklamowych. Druk cyfrowy należy do metod, które nie wymagają nośników pośrednich – przez co jest on znacznie tańszy dla mniejszych nakładów. Druk offsetowy świetnie się sprawdza przy większych nakładach. Pamiętaj jednak, że druk offsetowy wymaga czasu na przygotowanie. Zalecam skontaktowanie się kilka tygodni przed oczekiwanym czasem wydruku z drukarzem. Planowanie to klucz do sukcesu Twojego projektu.

Załącznik:
specjalizacja ma znaczenie.jpeg

Nie każda drukarnia zrobi wszystko

Zastanawiałeś się dlaczego wiele drukarni nie odpowiada na Twoje zapytanie ofertowe? Nie każda drukarnia ma możliwości nakładowe. Dobrym przykładem będzie tutaj duża drukarnia RAGUS z okolic Warszawy. Pomimo iż oferta drukarni jest bardzo obszerna specjalizują się tylko w produkcji opakowań z kartonu i tektury, materiałów POS, standardowych produktów poligraficznych jak i rozwiązań z technologią LED UV. Dlaczego tak jest, że firmy zatrudniające olbrzymie liczby pracowników specjalizują się tylko w niektórych wydrukach? Inne będą materiały drukowane offsetem, a totalnie inne materiały drukowane cyfrowo. W branży drukarskiej liczy się efekt skali. Marże są bardzo niskie, a pomyłki mogą zdarzyć się każdemu. Dopytaj się w czym specjalizuje się Twoja drukarnia. Zadaj pytania, czy zlecają pracę podwykonawcom, czy robią wszystko u siebie w firmie.

Kontakt z drukarnią

Pierwsze rozmowy i spotkania powinny zakończyć się wysłaniem pisemnego potwierdzenia. Pamiętaj, że jest to w Twoim interesie, aby umowa została zawarta. Poproś o załączniki do umowy z niestandardowymi ustaleniami, które chciałeś zaimplementować w swoim projekcie. Jeśli będziesz już współpracować z drukarnią kilka lat umowa nie będzie już tak ważna jak na początku współpracy.

Pamiętaj o właściwym przygotowaniu pliku do druku. Dowiedź się czym jest przestrzeń barwna RGB, co to CMYK, a co to DPI. Sprawdź referencje i ostatnie prace drukarni. Na koniec pamiętaj, że cena to nie wszystko. Jakość z roku na rok w Polsce jest ceniona coraz bardziej przez klientów. Zadaj sobie pytanie, czy na pewno chcesz, aby Twoje materiały reklamowe były słabszej jakości od materiałów reklamowych Twoich konkurentów? W końcu  będziesz je używać w firmie przez kolejne 5, 10, 15 lat.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.