Tramwaje Warszawskie otrzymały decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej na Wilanów. W ramach tej inwestycji powstanie m.in. pierwszy w Warszawie podziemny przystanek tramwajowy.
Nowe tory zostaną wybudowane od Dworca Zachodniego do ul. Grójeckiej, gdzie połączą się z już istniejącą siecią. Pod parkiem Zachodnim i Alejami Jerozolimskimi powstanie tunel, a po północnej stronie Alej Jerozolimskich – pierwszy w Warszawie podziemny przystanek tramwajowy.
Nowe torowisko będzie miało ok. 1,4 km. Ostateczna długość trasy zostanie ustalona na podstawie opracowywanej dokumentacji projektowej. Trasa będzie zasilana przez nową podstację trakcyjną.
Większość torowiska obsianego trawą zostanie wydzielona z jezdni. Na peronach będą wiaty, ławki, instalacja do zamontowania kamer systemu monitoringu i wygrodzenia ochronne, które zabezpieczą pasażerów oczekujących na przystankach. Po trasie do Wilanowa będą kursować tramwaje dwukierunkowe.
Projekt jest częścią budowy trasy szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka przez Dworzec Zachodni wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej, Banacha, Rostafińskich, Boboli, Rakowieckiej, Puławskiej, Goworka, Spacerowej, Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, wraz z odnogą zakończoną terminalem w ul. Gagarina (z możliwością wyprowadzenia na Siekierki), odnogą w ul. Św. Bonifacego (zakończoną pętlą Stegny) oraz odnogą w ul. Branickiego (również zakończoną terminalem).
Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” dla którego 30 grudnia 2016 r. złożono wniosek o dofinansowanie ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.
źródło: Miasto Stołeczne Warszawa
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.