Spotify przejmuje Megaphone

Spotify ogłasza strategiczne przejęcie Megaphone – lidera technologii podcast

NOWY JORK –(BUSINESS WIRE)– Spółka Spotify Technology S.A. (NYSE:SPOT) – najpopularniejszy dostawca usług w zakresie płatnego streamingu nagrań audio, poinformowała dzisiaj, że zawarła wiążącą umowę o przejęciu Megaphone – jednej z najbardziej innowacyjnych platform służących do promocji i publikowania podcastów. Spotify i Megaphone zamierzają wspólnie umożliwić reklamodawcom i wydawcom podcastów pełne wykorzystanie potencjału tego medium. Firmy osiągną to, wykorzystując siłę Megaphone Targeted Marketplace oraz po raz pierwszy udostępniając technologię Streaming Ad Insertion zewnętrznym podmiotom wydającym podcasty.

Przejęcie wpisuje się w realizację przez Spotify swojej ambicji zostania czołową światową platformą audio i intensywnych działań na rzecz zwiększenia wpływów z dostępu do nagrań audio w całej branży. Przejęcie nastąpiło po wprowadzeniu przez Spotify innowacyjnej technologii transmisji reklam podczas podcastów pod nazwą Streaming Ad Insertion. Pozwala ona zachować intymny i specyficzny charakter reklam stworzonych z myślą o podcastach, jednocześnie zapewniając precyzję i transparentność nowoczesnego marketingu cyfrowego.

Reklamodawcy będą od teraz mogli być obecni w podcastach z kategorii Original & Exclusive (oryginalne i ekskluzywne), skalując zasięg dzięki usłudze Megaphone Targeted Marketplace. Z kolei wydawcy podcastów dzięki przejęciu uzyskają dostęp do innowacyjnych narzędzi, które pomogą im lepiej zarabiać na swojej pracy. Można wśród nich wymienić możliwość wyrażenia zgody na generowanie wpływów z ich treści, odpowiednio dopasowując słuchaczy do rosnącego zapotrzebowania ze strony reklamodawców. Wkrótce po finalizacji transakcji Spotify zamierza udostępnić technologię Streaming Ad Insertion wszystkim wydawcom podcastów na platformie Megaphone. Technologia zostanie wówczas po raz pierwszy udostępniona podmiotom zewnętrznym. Dzięki Streaming Ad Insertion wydawcy podcastów będą mogli oferować reklamodawcom bardziej wartościowych odbiorców w oparciu o potwierdzone odsłuchy reklam.

„Nadal jesteśmy dopiero na początku historii rozwoju branży streamingu audio, ale oczywistym jest, że jej potencjał jest ogromny – stwierdził Dawn Ostroff, dyrektor ds. treści i reklam w Spotify. – Cieszymy się z perspektywy dołączenia przez Megaphone do Spotify i wsparcia nas w realizacji naszej misji na rzecz ułatwienia reklamodawcom i wydawcom podcastów generowania wpływów w oparciu o najnowsze technologie i skalowanych odbiorców”.

„Niezwykle się cieszymy z dołączenia do Spotify i możliwości rozwijania podcastów jako środka przekazu dla wydawców i reklamodawców – powiedział Brendan Monaghan, dyrektor generalny Megaphone. – Wierzymy, że inwestowanie przez Megaphone i Spotify w innowacje spowoduje rozwój kategorii podcastów na całym świecie”.

Do finalizacji transakcji niezbędne jest uzyskanie wymaganych prawem zezwoleń.

Spotify Technology S.A.

Premiera Spotify w 2008 r. nieodwracalnie zmieniła sposób, w jaki słuchamy muzyki. Odkrywaj ponad 50 milionów utworów, zarządzaj i dziel się utworami, w tym ponad 1,9 miliona podcastów, nieodpłatnie lub w ramach subskrypcji Spotify Premium, zapewniającej dostęp do unikatowych funkcji muzycznych, obejmujących lepszą jakość dźwięku i słuchanie muzyki na żądanie, offline i bez reklam.

Obecnie firma jest najpopularniejszym na świecie serwisem streamingowym audio, z ponad 320 milionami użytkowników, w tym 144 milionami subskrybentów Spotify Premium w 92 krajach świata.

Istotne informacje dotyczące spółki udostępniane są na stronach dla inwestorów (Investors) oraz z oficjalnymi informacjami (For the Record), a także na innych platformach społecznościowych wymienionych w zakładce Zasoby – Media Społecznościowe (Resources – Social Media) strony dla inwestorów. W celu uzyskania dodatkowych informacji, materiałów multimedialnych lub skontaktowania się z zespołem prasowym spółki, należy wejść na stronę https://newsroom.spotify.com/.

Megaphone

Megaphone to firma oferująca technologie związane z podcastami, umożliwiające wydawcom umieszczanie reklam, a kontrahentom docieranie do odpowiednich odbiorców. Platforma Megaphone łączy autorów podcastów firmowych i przedsiębiorstwa medialne, dając im do dyspozycji najlepsze w swojej klasie narzędzia służące do publikowania, generowania zysków i analizy swoich treści audio. Technologia Megaphone Targeted Marketplace (MTM) zrewolucjonizowała reklamy emitowane podczas podcastów, oferując firmom niespotykany zasięg, realne statystyki, skuteczną realizację i gwarantowane bezpieczeństwo marki. W ramach Megaphone Creative Solutions (MCS) dostępne są kompleksowe usługi kreatywne dla reklamodawców pozwalające tworzyć innowacyjne reklamy w formie audio, które docierają do użytkownika i przekładają się na wyniki.

Wersja źródłowa komunikatu w serwisie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20201110005725/en/

Źródło: Spotify Technology S.A.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.