Pomysły na nietypowe godziny wychowawcze

Pomysły na nietypowe godziny wychowawcze

W dobie obecnej technologii lekcje wychowawcze, to nie lada wyzwanie. Brak chęci do prowadzenia konwersacji z rówieśnikami, izolacje społeczne, niechęć do poznawania nowych rzeczy w prawdziwym życiu – wszystkie te aspekty powodują, że uczniom coraz mniej się chce. Dlatego też, sporym wyzwaniem jest zaproponowanie takiego rozwiązania, które na każdych kolejnych zajęciach zaskoczy uczniów czymś nowym. Warto jednak pamiętać o stałej potrzebie podtrzymywania w uczniach przeświadczenia, że stanowią zespół i mogą na siebie liczyć w różnych sytuacjach. Temu procesowi szczególnie sprzyjają regularne wprowadzanie zabaw integracyjnych.

W dobie obecnej technologii lekcje wychowawcze, to nie lada wyzwanie. Brak chęci do prowadzenia konwersacji z rówieśnikami, izolacje społeczne, niechęć do poznawania nowych rzeczy w prawdziwym życiu – wszystkie te aspekty powodują, że uczniom coraz mniej się chce. Dlatego też, sporym wyzwaniem jest zaproponowanie takiego rozwiązania, które na każdych kolejnych zajęciach zaskoczy uczniów czymś nowym. Warto jednak pamiętać o stałej potrzebie podtrzymywania w uczniach przeświadczenia, że stanowią zespół i mogą na siebie liczyć w różnych sytuacjach. Temu procesowi szczególnie sprzyjają regularne wprowadzanie zabaw integracyjnych.

Spacer naszych emocji

Portal stawiamnaedukacje.pl bardzo często wspomina o prawidłowym pracowaniu nad emocjami naszych podopiecznych. Dlatego, przygotowaliśmy ciekawą propozycję na rozwiązanie tego problemu. Wystarczy, że poprosisz swoich uczniów, by spacerowali po sali i reagowali na Twoje instrukcje. Wedle nich będą zachowywali się jak np. najszczęśliwsi ludzie, jakby byli łotrami czy też leciwymi staruszkami lub nie zdali do następnej klasy… Dzieci podczas takiego spaceru powinni witać się ze sobą, zabiegać o rozmowę, przybijać piątki, ściskać się – oczywiście wszystko będzie zależało od aranżowanej sytuacji.  Zabawa ta pokazuje uczniom, jak zareagować w danych sytuacjach.

Pisanie na plecach

Każdemu ze swoich uczniów przymocuj do pleców kartkę. Zadaniem dla dzieci jest chodzenie po klasie i zapisywania na papierze kolegów oraz koleżanek miłych słów. To ćwiczenie pomaga dostrzec i zrozumieć, za co nas cenią inni i co pozytywnego potrafią w nas zauważyć.

Dwie prawdy i jedno kłamstwo

Każdy uczeń przygotowuje trzy informacje na swój temat, przy czym dwie z nich są prawdziwe, a jedna fałszywa. Zadaniem pozostałych uczestników jest wskazanie nieprawdziwego zdania. Przy dużej klasie można podzielić się na grupy, atmosferę podgrzewa wprowadzenie punktów i zapisywanie ich na tablicy przez nauczyciela.

Zaczarowany ołówek

Dzieci dzielą się na kilkuosobowe zespoły i na arkuszach rysują, co dobrego chcieliby wyczarować dla swojej klasy. Następnie prezentują swoje dzieła i wspólnie zastanawiają się, które pomysły oraz w jaki sposób mogliby je zrealizować.

Wymień swoje skarby

Każdy z uczestników wypisuje swoje imię pionowo i ma za zadanie do każdej litery dopisać pozytywny przymiotnik, który jest zgodny z jego osobowością np.:

M – miła,

A – ambitna,

R – rezolutna,

I – inteligentna,

A – asertywna.

Zajęcia z wychowawcą kojarzą nam się głównie z omawianiem bieżących spraw, rozwiązywaniem konfliktów i planowaniem wycieczek. Można jednak zmienić ich wygląd i wprowadzić ciekawe pomysły na rezolutną zabawę. Jednak by to zadziałało, potrzeba dwóch czynników:  sporego zaangażowania i kreatywności wypływających od nauczyciela oraz uczniów.

/artykuł sponsorowany/

Reklama