Polacy szukają promocji na artykuły spożywcze. Czego poszukują najczęściej?

Zainteresowanie promocjami nie dziwi, ponieważ ceny coraz bardziej rosną. Ankieta dotycząca zatrudnienia i wydatków Polaków, oparta na analizie ponad 40 000 osób, w sierpniu tego roku wykazała, że zakupy w sklepie są średnio o 23,7% droższe niż w ubiegłym roku. Cena cukru prawie się podwoiła, a cena produktów tłuszczowych wzrosła o 58,9%. Paliwo podrożało w stosunku do sierpnia 2021 r. przez co i wzrósł koszt transportu dóbr i żywności. Czego Polacy szukają najczęściej podczas zakupów?

Z czego Polacy rezygnują najczęściej?

W związku z rosnącą inflacją i wysokimi cenami w sklepach przestaniemy kupować niektóre produkty. Na czele listy znalazły się przekąski słodkie i słone – 20,5% wskazania. To ograniczenie psychologicznie prowadzi do poczucia mniejszych wydatków, co z kolei tworzy poczucie satysfakcji w trudnych gospodarczo czasach. Co piąty respondent (18,3%) nie kupuje już alkoholi wysokoprocentowych (whisky, wódki) oraz odzieży i obuwia (18% wskazań). 16,5% ankietowanych nie ogranicza się przy zakupach w outletach. Produkty, z których Polacy nie zrezygnują, to karma dla zwierząt, produkty dla dzieci (kaszki, mleko, zupa, pieluchy, chusteczki), warzywa i pieczywo.

polacy-nie-rezygnuja-z-pieczywa

Gdzie Polacy szukają oszczędności?

W dobie rosnących cen produktów konsumenci wyraźnie szukają sposobów na oszczędzanie. Jedną z najczęstszych praktyk, jaką stosują, jest wybieranie produktów, które są sprzedawane w promocyjnych cenach. Konsumenci rzadziej wybierają sklep, w którym aktualnie trwa wyprzedaż – bardziej skupiają się na ofertach promocyjnych w sklepach, w których często robią zakupy. Wybieranie przede wszystkim przecenionych produktów nie jest dobre na dłuższą metę, a marketerzy opierający swoją sprzedaż wyłącznie na promocji mogą na dłuższą metę mieć katastrofalne skutki. Konsumenci, którzy kupują wyłącznie produkty promocyjne, nie są przyzwyczajeni do zwykłej relacji z marką. Promocje powinny być specjalne, tymczasowe i okazjonalne, a nie stałe. Oczywiście ciekawą strategią do rozważenia jest np. stworzenie osobnej linii produktowej w niższej cenie, tak aby przynajmniej część obecnych oczekiwań konsumentów odpowiadała – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

gdzie-polacy-szukaja-oszczednosci

Promocje w dużych sklepach

Badanie wykazało również, że dla ponad 66% respondentów najbardziej atrakcyjną promocję oferuje obecnie Biedronka. Sklepy Lidl stanowią 42,6%, Netto – 10,9% i Aldi – 10,1%. Mniej niż 16 procent respondentów nie określiło, które dyskonty ich zdaniem oferują najlepsze promocje. Zdaniem ekspertów na te wyniki duży wpływ ma popularność tych sieci. Nie bez powodu Biedronka jest w czołówce, niekoniecznie ma najatrakcyjniejsze promocje, to też często potwierdza praktyka, ale z reguły to z nimi jest najczęściej kojarzona. Niewielka różnica w postrzeganiu atrakcyjności Aldi i Netto wydawała się interesująca, pomimo znacznie większej działalności duńskiej sieci.

Jak upolować promocję na szukany produkt?

Niewątpliwie w ostatnim czasie wzrosło zainteresowanie promocjami produktów konsumpcyjnych. Mięso w promocji cieszy się szczególnym zainteresowaniem ze względu na jego stosunkowo wysoką cenę i podstawę diety wielu osób. Aby móc kupić ten produkt taniej, warto zapoznać się z ulotką promocyjną na Gazetkowo, gdzie znajdziemy mięso w promocjiMożna tam też znaleźć świetne oferty na produkty takie jak: masło, cukier lub woda niegazowana promocja. Korzystając z Gazetkowo.pl, klienci centrów handlowych mogą szybko i sprawnie zapoznać się z atrakcyjnymi promocjami we wszystkich sklepach w danym obiekcie, np. Galerii Victoria. To doskonały sposób, aby konsumenci nie przegapili żadnej atrakcyjnej okazji cenowej.

/artykuł sponsorowany/

Reklama