Odszkodowanie za wypadek pasażera w autobusie, tramwaju

pomoc w odszkodowaniach

Wypadki pasażerów w komunikacji miejskiej zdarzają się relatywnie często, czy wiesz co uzyskać odszkodowanie?

Odpowiedzialność kierowcy autobusu za pasażera

Zawierając umowę przewozu poprzez skasowanie biletu, kierowca ma obowiązek przewieźć nas bezpiecznie na ustalonej trasie, oraz pozwolić nam wejść i wyjść z pojazdu, nawet jeżeli poruszamy się powoli.

Najczęściej zdarzają się dwa rodzaje wypadków:

  • Kierowca autobusu wykonuje gwałtowny manewr lub hamowanie, przez co osoby, które nie zdążyły zająć miejsc przewracają się;
  • Nastąpił wypadek autobusu, zderzenie z innym pojazdem, itp.

Przewrócenie się w autobusie po gwałtownym manewrze kierowcy- od czego zacząć́ sprawę̨ o odszkodowanie za wypadek?

W pierwszej kolejności powinniśmy powiadomić kierowcę autobusu o wypadku.

Ponadto pamiętajmy, że obecnie autobusy i tramwaje mają monitoring i zapewne kamera zarejestrowała całe zdarzenie.

Jeżeli w autobusie jadą także inni pasażerowie, powinniśmy zapisać ich numery telefonów, abyśmy mogli ich podać jako świadków zdarzenia.

Ponadto zapiszmy sobie nr rejestracyjny autobusu, nr boczny, przybliżoną godzinę zdarzenia.

Karetką do szpitala

Wzywamy karetkę, która powinna na s zabrać do szpitala. Zwróćmy szczególną uwagę czy w karcie z SOR mamy wpisane skąd nas zabrała karetka, aby nasz uraz można było bezpośrednio powiązać z wypadkiem w autobusie.

Zbieramy dokumenty do wniosku o odszkodowanie

W trackie leczenia rekonwalescencji zbieramy całość dokumentacji medycznej, związanej z naszym leczeniem i rehabilitacją. Zbieramy rachunki za wizyty u lekarzy specjalistów, z aptek za lekarstwa itp. Dokumentujemy także nasze straty moralne.

O co możesz ubiegać́ się jako poszkodowany pasażer?

Poszkodowany pasażer może starać się o:

  • odszkodowanie
  • rentę
  • zadośćuczynienie

Odszkodowanie za upadek w autobusie – wniosek o odszkodowanie do ZTM

Wypełniamy specjalny wniosek znajdujący się na stornie www przewoźnika, oraz załączamy do niego całą zgromadzoną dokumentację.

Po analizie dokumentów oraz weryfikacji ZTM przekazuje sprawę do swojego ubezpieczyciela w celu uruchomienia procedur likwidacji szkody.

Odmowa odszkodowania

Zgodnie regulaminem przewozu pasażer ma obowiązek trzymać się uchwytów. Jeżeli w trakcie jazdy zapomniał o tym obowiązku, to niestety może nie otrzymać odszkodowania.

Zaniżone odszkodowanie

W wielu przypadkach okazuje się iż otrzymane przez nas odszkodowanie jest zaniżone a jego wysokość nie rekompensuje nam naszych strat. W takich przypadkach możemy napisać odwołanie do ubezpieczyciela, wskazując na te elementy, które nie zostały przez niego uwzględnione.

Pomoc w uzyskaniu odszkodowania

Jeżeli ubezpieczyciel podtrzymuje swoje stanowisko, możemy skorzystać z pomocy w odszkodowaniach.

Profesjonalna firma specjalizująca się w odszkodowaniach zajmie się analizą naszych roszczeń, podpowie jakie dodatkowe dokumenty będą odpowiednie aby udowodnić naszą szkodę, oraz jeżeli wyrażamy na to zgodę- poprowadzi sprawę sądową o odszkodowanie.

/artykuł sponsorowany/

Reklama