
Nowe tramwaje dla Warszawy już są w drodze do Polski. Testy skończone i zaliczone. Ładunek na statek – skończony. Pierwsze dwa nowe tramwaje dla Warszawy po testach w fabryce płyną do Polski. Z początkiem wakacji, gdy już znajdą się w Warszawie zaczną się dalsze testy homologacyjne. Jesienią powinny podróżować nimi warszawianki i warszawiacy. Kolejne 121 tramwajów będzie odbierane od początku 2022 aż do końca kwietnia 2023 roku.
Jakie będą nowe tramwaje?
Nowe tramwaje są specjalną konstrukcją „szytą na miarę” dla Warszawy – z całkowicie płaską podłogą i skrętnymi wózkami. W odróżnieniu od obecnie używanych tramwajów, w nowych wagonach przedni i ostatni wózek będzie tzw. wózkiem obrotowym. Pozwoli to na ograniczenie zużycia szyn, a także zapewni cichszą jazdę na łukach. Do stolicy trafią trzy rodzaje pojazdów szynowych, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Będą to najdłuższe tramwaje w stolicy. Ich długość to prawie 33 metry, czyli aż 2,5 metra więcej niż najpopularniejsze w stolicy tramwaje niskopodłogowe. W każdym długim tramwaju będzie mogło podróżować nawet 240 osób.
Polsko – koreańska współpraca
Aż 60 procent komponentów w nowych tramwajach dla stolicy pochodzi z Polski i Unii Europejskiej. Cały osprzęt energoelektroniczny powstaje w Warszawie i dostarcza go firma Medcom, która współpracuje ze światowymi producentami taboru szynowego. Z innej polskiej firmy mającej siedzibę w Warszawie – ATM – pochodzą rejestratory parametrów jazdy. Z kolei, fotele dla motorniczych, skomplikowane konstrukcje ze sterowaniem pneumatycznym, dostarcza śląska firma Damiro. Hyundai Rotem to jeden z największych producentów pojazdów szynowych na świecie. Dostarczył ich kilka tysięcy do 36 krajów na świecie.
źródło: Tramwaje Warszawskie
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.