Rok Moniuszki – 2019 dobiegł końca. Za nami blisko 1000 wydarzeń w Polsce i na świecie. Spektakle, koncerty, spotkania, wystawy, warsztaty. Był Moniuszko po włosku, jazzowy czy pop-artowy, ale też zupełnie klasyczny.
Podsumowujemy jubileuszowy rok, udostępniając najlepsze spektakle z muzyką kompozytora!
▪️ Halka (wileńska) https://bit.ly/397kIqD
Pierwsza wersja „Halki” – bez mazura, tańców góralskich czy arii Jontka – w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Wzbogacona o performerów opera to dojrzały teatralnie dramat psychologiczny, a postać Halki-histeryczki daje nowe spojrzenie na kanoniczne dzieło.
▪️ Mąż i żona https://bit.ly/2sSRdrQ
Balet – farsa małżeńska na motywach komedii Aleksandra Fredry. Akcja przeniesiona do połowy XX wieku w nowatorskiej choreografii Anny Hop z elementami pantomimy to pyszna zabawa nie tylko dla par ze stażem.
▪️ Straszny dwór https://bit.ly/2SmKwZM
Zagraniczny reżyser – David Pountney – zmierzył się z legendą „opery narodowej” i spojrzał na polskie dzieło okiem niezależnego obserwatora. Mamy zatem nowy klucz do arcydzieła: XX-lecie międzywojenne z całym sztafażem zabawy i widmem wojny.
▪️ Flis (spektakl Akademii Muzycznej w Łodzi) https://bit.ly/2Qbg7eo
Jednoaktowa opera Moniuszki to opowieść o młodej parze zakochanych, której uczuciu nie sprzyja jednak los. Uczucia zabarwione dramatem, komedią i nadwiślańską ludowością przedstawią studenci łódzkiej Akademii Muzycznej.
▪️ Przypowieść sarmacka https://bit.ly/2SkOUs4
„Zemsta” Aleksandra Fredry w baletowej pigułce. Spektakl o naszych odwiecznych konfliktach o miedzę w lekkim, humorystycznym wydaniu inscenizacyjnym do muzyki uwertury koncertowej „Bajka” – jednego z najbardziej znanych utworów Moniuszki.
▪️ Halka (spektakl TEATR WIELKI – OPERA POZNAŃ, OperaVision) https://bit.ly/2PSmILQ
Bez ciupag i kontuszy, za to naznaczona inspiracjami wyniesionymi z haitańskich doświadczeń – taka jest inscenizacja Pawła Passiniego, Reżyser stawia pytania, kim jesteśmy „my”, a kim są „oni” i gdzie leży granica?
▪️ Paria (spektakl TEATR WIELKI – OPERA POZNAŃ) https://bit.ly/2SXHrxW
Eksperymentalne wystawienie Grahama Vicka współtworzone przez widzów mieszających się z orkiestrą, śpiewakami i aktorami. Zburzona granica między sceną a widownią pozwoliła lepiej wybrzmieć historii o miłości Neali i Idamora w zhierarchizowanym społeczeństwie.
Oglądaj za darmo na https://vod.teatrwielki.pl/
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.