Lidl Polska rezygnuje z czarnego plastiku

sklepy czynne w wielką sobotę

Lidl Polska rozszerza swoje cele dotyczące strategii REset Plastic – jeszcze większe wykorzystanie recyklatów i eliminacja czarnego plastiku

Lidl Polska podejmuje konkretne działania wspierające, zgodną z przyszłymi trendami, gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach strategii REset Plastic firma zamierza do końca 2025 roku osiągnąć cel stosowania w opakowaniach marek własnych ok. 20% plastiku pochodzącego z recyklingu. Ponadto Lidl postawił sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu swoich opakowań.

To kolejny ważny krok w naszej strategii w sprawie odpadów plastikowych. Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku, wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu. Co więcej, wykorzystanie recyklatów jest jasnym sygnałem dla rynku, że poważnie podchodzimy do gospodarki o obiegu zamkniętym – powiedział Piotr Rogowski, Członek Zarządu ds. Zakupów, Lidl Polska.

Lidl Polska zapowiedział już w 2018 roku, że zredukuje własne wykorzystanie plastiku o 20% do 2025 roku i sprawi, że 100% opakowań marki własnej będzie można w maksymalnym stopniu poddać recyklingowi.

Poprzez kompleksowy pakiet działań Lidl Polska wspiera strategię REset Plastic Grupy Schwarz, której celem jest zmniejszenie zużycia plastiku i pomoc w zamknięciu obiegów na wszystkich rynkach, na których działa firma.

Lidl Polska podjął już kilka inicjatyw mających na celu redukcję plastiku, np.:

  • Już w 2019 roku, czyli dwa lata wcześniej niż było to wymagane przez Ustawodawcę, zrezygnował z jednorazowych naczyń plastikowych,
  • Wszystkie oferowane przez Lidl Polska torby plastikowe są wielokrotnego użytku i są wykonane w 80% z surowców z recyklingu i w 100% nadają się do recyklingu. Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel;
  • Sieć wprowadziła do oferty woreczki wielokrotnego użytku na świeże owoce i warzywa;
  • BIO owoce i warzywa znakowane są naturalnym światłem, dzięki czemu nie są oferowane w opakowaniach. Informacje o tym, że są to BIO owoce i warzywa znajdziemy bezpośrednio na skórce;
  • Firma wykorzystuje plastik z recyklingu – dotychczas w ofercie dostępne były m.in. artykuły gospodarstwa domowego stworzone w co najmniej w 95% z tworzyw pochodzących z recyklingu, a w 2020 roku premierę miała linia obuwia – Crivit Ocean Bound Plastic, do produkcji której również wykorzystano recyklingowany plastik;
  • Detergent marki W5, w formie rozpuszczalnych tabletek, dzięki któremu możemy zminimalizować produkcję niepotrzebnego plastiku

O strategii REset Plastic: 
Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” stanie się rzeczywistością.

Więcej informacji na stronie: https://reset-plastic.com/en/

źródło: materiały prasowe

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.