Kontener na gruz – najwygodniejszy sposób na utylizację odpadów remontowych

Kontener na gruz
Jeśli planujesz remont domu czy mieszkania, z pewnością bierzesz pod uwagę fakt, że przedsięwzięcie to będzie wiązało się z generowaniem podczas prac odpadów remontowych. Niezależnie od tego, czy w planach znajduje się remont ogromnego domu, czy też jednego pomieszczenia w niewielkim mieszkaniu, utylizacja odpadów remontowych może wydać się kwestią problematyczną. W skrajnych przypadkach może skutecznie zniechęcać do przeprowadzenia koniecznego remontu. O tym, że odpady tego typu nie muszą być utrapieniem i że wynajęcie kontenera na gruz to najwygodniejszy sposób na utylizację, przekonasz się po lekturze poniższego artykułu.

Dlaczego kontener na gruz jest wygodny?

Odpady po remoncie nie rządzą się tymi samymi prawami, co odpady bytowe produkowane przez nas w gospodarstwach domowych. Te drugie śmieci bowiem to tak zwane odpady komunalne. Charakteryzują się tym, że segregowane są ze względu na rodzaj surowca – papier, plastik i metal, szkło,  odpady organiczne oraz odpady zmieszane i pozostawiane są w odpowiednich pojemnikach na śmietnikach osiedlowych (lub oznakowanych kubłach przy domu jednorodzinnym). Odpady remontowe pod żadnym pozorem nie mogą być umieszczane w tych samych pojemnikach, co śmieci komunalne. Do ich przechowania służą kontenery na gruz lub inne specjalne pojemniki, np. worki BigBag (z bardzo wytrzymałego tworzywa) o ładowności dochodzącej do tony. Z uwagi na to, że nie można wyrzucać śmieci po remoncie do pojemników na odpady komunalne, jeśli chcielibyśmy pozbyć się gruzu na własną rękę, powinniśmy samodzielnie dostarczyć go do punktu PSZOK. Gruz w Warszawie zbierany jest w punkcie PSZOK na Wilanowie i Białołęce, jednak nie wszystkie odpady można tam zawozić. Punkt przyjmie np. beton, ceramikę, glazurę, farby, opakowania po farbach – nawet te zawierające substancje niebezpieczne, deski, skrzynki czy odpady wielkogabarytowe, jednak nie przyjmie papy i styropianu budowlanego ani odpadów powstających na skutek działalności gospodarczej. PSZOK zatem ma swoje ograniczenia. Z kolei firma wynajmująca kontener sama odbiera go wraz zawartością i o dalsze losy odpadów nie musimy się martwić – trafią one do sortowni i – jak tylko będzie to możliwe – do późniejszego recyklingu. 

Dlaczego warto korzystać z kontenera podczas remontu?

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, wynajęcie kontenera jest dużo lepszym rozwiązaniem. Korzyści płynące z korzystania z kontenera to:

  1. Brak łamania prawa – umieszczając gruz w kontenerze postępujemy zgodnie z prawem. Przepisy zabraniają umieszczania śmieci powstających podczas remontu w koszach na odpady komunalne. Postępowanie wbrew tym przepisom naraziłoby nas na konsekwencje prawno-finansowe. 
  2. Ułatwiona logistyka – nawet w przypadku dostarczania gruzu do PSZOK nie ma możliwości umówienia się na odbiór odpadów przez pracowników PSZOK-u. Wywóz gruzu do Punktu trzeba zorganizować samodzielnie. A to z kolei wymusza i tak organizację odpowiedniego pojemnika. Wynajęcie kontenera na gruz ze strony https://www.gruzar.pl/ pozwala nie tylko na zorganizowanie kontenera, ale i obejmuje kwestię późniejszego wywozu. 
  3. Pełna obsługa  – kontener podstawiany jest pod wskazany adres konkretnego dnia i odbierany wraz z zawartością w umówionym czasie. Gdyby okazało się, że ilość odpadów remontowych została przez nas niedoszacowana, firma zwykle przychylnie spogląda na odbiór zapełnionego pojemnika i podstawienie nowego, pustego. 

Jak zamówić kontener na gruz?

Zamówienie kontenera nie należy do zadań skomplikowanych. Wystarczy skontaktować się z wybraną firmą oferującą wynajem pojemników, przygotować dane adresowe oraz namiary do osoby do kontaktu. Jeśli potrzebna będzie faktura, warto wcześniej o tym uprzedzić. Kontaktować się można telefonicznie lub mailowo. Niektóre firmy proponują też kontakt poprzez specjalny formularz kontaktowy umieszczony na swojej stronie internetowej. Jeśli zależy nam na czasie, kontakt telefoniczny jest najszybszy. Dobrze by było, aby wybór kontenera na gruz poprzedzony był oszacowaniem, jaka jego wielkość będzie w przypadku naszego remontu najbardziej optymalna. Najbardziej klasyczne pojemniki mają około 7 m³ i często występują w dwóch wersjach – z klapami bądź bez. Klapy przydają się wówczas, gdy pogoda nie jest sprzyjająca – chronią gruz przed zawilgoceniem oraz porwaniem przez wiatr kartonów czy folii malarskich. 

Wynajęcie kontenera na gruz to najprostsza i najbardziej popularna metoda na utylizację odpadów,  które generują się podczas robót remontowych. Wynajmując kontener postępujemy zgodnie z literą prawa, zapewniamy sobie wygodę składowania śmieci oraz gwarancję wygodnej logistyki – odbiorem odpadów i ich późniejszą utylizacją zajmują się specjaliści. 

/materiał zewnętrzny/

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.