„Kaligrafie Społeczne” wystawa w Zachęcie

Kaligrafie Społeczne wystawa w Zachęcie

Do 15 stycznia 2017 roku w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki trwa wystawa „Kaligrafie Społeczne”. Na wystawie można oglądać osiemnaście projektów zrealizowanych przez następujących artystów: Lida Abdul, Adel Abidin, Sarah Abu Abdallah, Ziad Antar, Mohamed Bourouissa, Fahd Burki, Ramin Haerizadeh & Rokni Haerizadeh & Hesam Rahmanian, Nermine Hammam, Susan Hefuna, Nadia Kaabi – Linke, Taus Makhacheva, Mehreen Murtaza, Arwa Al Neami, Lydia Ourahmane, Anahita Razmi, Larissa Sansour & Søren Lind, Massinissa Selmani, Mounira Al Solh, Monira Al Qadiri.

Większość prac na wystawie zrealizowana jest przez kobiety – artystki mieszkające lub pochodzące z Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej oraz Azji Środkowej. Wszystkie prace pokazują zmagania artystów z warunkami w jakich przyszło im żyć i tworzyć, niektóre z nich przedstawione są w zabawny sposób.

Taus Makhacheva, ” Super-Taus, Bez tytułu 1″, 2014

Taus Makhacheva, 19 dziennie, 2014

Artystka wraz z fotografem w jeden dzień odwiedziła 19 przyjęć weselnych w Dagestanie. Swoje doświadczenia uwiecznili na zdjęciach, które można zabrać ze sobą na pamiątkę.

Lida Ourahmane „Trzeci chór”, 2014-2015

Instalacja dźwiękowa przedstawiająca sytuację artysty w Algierii.
14 stycznia 2017 roku Lida Ourahmane wystąpi z performance, podczas którego będzie odczytywać korespondencję dotyczącą jej pracy.

Sarah Abu Abdallah „Saudyjski samochód”, 2012

Artystka różową farbą maluje samochód, którego nigdy nie poprowadzi, ponieważ w Arabii Saudyjskiej kobiety mają zakaz prowadzenia pojazdów.

Ramin Haerizadeh & Rokni Haerizadeh & Hesam Rahmanian, Big Rock Candy Mountain, 2015

W oddzielnej, specjalnie zaaranżowanej przestrzeni, prezentowane są prace wideo Ramina Haerizadeha, Rokniego Haerizadeha i Hesama Rahmaniana. W wideo Chai-e Iran artyści w komiczny sposób przedstawiają tragizm życia w reżimie. 
Natomiast powstanie filmu Big Rock Candy Mountain poprzedziło gromadzenie przez artystów kadrów z gazet, magazynów, internetu i serwisów informacyjnych, dotyczących aktów celowego niszczenia zabytkowych posągów i budowli podczas wojen, przede wszystkim w Syrii i Iraku. Wydrukowane obrazy zostały poddane malarskim interwencjom, multiplikacji i kolażowym zestawieniom.

 Nadia Kaabi-Linke, instalacja wideo „Nie”, 2012

Projekcja ukazuje grupę ludzi zgromadzonych w kościele, którzy odpowiadają chórem „NO” na pytania padające z widocznych na przeciwległym ekranie ust. Film powstał w anglikańskim kościele w Tunisie, z udziałem mieszkańców tego miasta, a pytania zaczerpnięto z kwestionariusza wypełnianego w celu uzyskania wizy brytyjskiej.


Zachęta – Narodowa Galerii Sztuki plac Małachowskiego 3
„Kaligrafie Społeczne” 
08.11.2016 – 15.01.2017

Każdy czwartek wstęp wolny 12:00-20:00
https://zacheta.art.pl/pl

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.