Jakie są techniki nadruku na ceramice reklamowej?

Jakie są techniki nadruku na ceramice reklamowej

Jeśli zdecydowałeś się na zamówienie kubków, filiżanek czy szklanek logowanych jako firmowych gadżetów – przede wszystkim należy pogratulować wyboru. Ceramika reklamowa to świetny prezent: nie tylko wygląda estetycznie, ale też jest wyjątkowo praktyczna. Jej regularne użytkowanie przez kontrahentów sprawi, że na bieżąco będą oni mieli kontakt z twoim logotypem, sloganem czy kolorystyką. Problematyczny może być jeszcze wybór sposobu znakowania. Sprawdź, jakie są techniki nadruku na ceramice i które z nich najlepiej nadają się do różnych zastosowań. 

Druk bezpośredni – tani i zmywarkoodporny 

Do wykonania druku bezpośredniego nie jest potrzebny dodatkowy nośnik – np. kalka. Grafika nanoszona jest od razu na kubek czy filiżankę. Technologia ta łączy w sobie trzy cechy pozornie niemożliwe do pogodzenia: nadruk bezpośredni jest tani, szybki i solidny. Tani – ponieważ nie stosuje się dodatkowych środków, przez co zużywa się mniej materiału. Szybki – ponieważ nie ma potrzeby ręcznego przygotowywania każdego kubka a jednocześnie można wykonać dużą partię. Solidnie – ponieważ nadruk wnika w strukturę ceramiki i jest odporny na setki cykli mycia w zmywarce. Więcej o sposobie powstawania nadruku bezpośredniego przeczytasz na https://ceramika-reklamowa.com.pl/baza-wiedzy/druk-bezposredni/. 

Nadruk bezpośredni wybierany jest przede wszystkim przez firmy zamawiające dużo gadżetów. To także idealna opcja dla zapominalskich – gdy do imprezy czy targów pozostało niewiele czasu, warto zdecydować się na opcję najszybszą. 

Kalkomania – grafika rastrowa w jakości fotograficznej 

W technologii kalkomanii, zgodnie z jej nazwą, nadruk wykonywany jest najpierw na kalce. Mogą to być proste grafiki, ale również zdjęcia lub obrazki o jakości fotograficznej. Kalka jest następnie nanoszona ręcznie na naczynie, w precyzyjnie odmierzonym miejscu. W procesie wypalania grafika utrwala się na powierzchni kubka, filiżanki czy miski. 

Kalkomania jest szczególnie polecana wówczas, gdy zależy ci na wysokiej jakości nadruku. Z technologii korzystają np. gminy, które reklamują w ten sposób swoje atrakcje turystyczne, a także firmy, chwalące się produktami. 

Z uwagi na ręczną produkcję, czas wykonania gadżetu jest dłuższy niż w przypadku nadruku bezpośredniego, ale z kolei istnieje możliwość zamówienia bardzo małych partii – jest to więc idealna opcja dla firm, które chcą wiele przekazać, ale nie planują dużego nakładu gratisów. 

Grawer laserowy – szczyt precyzji 

Technicznie rzecz biorąc, grawer nie jest nadrukiem – to bardzo precyzyjne wyżłobienie wzoru, wykonywane przy pomocy specjalistycznej aparatury. Grawer laserowy może być wykonywany na elementach metalowych i silikonowych, a więc korzystają z niego głównie firmy zamawiające kubki termiczne lub blaszane. 

Największą zaletą grawerowania jest perfekcyjne wykonania nawet najmisterniejszych wzorów. Tak ozdobione gadżety prezentują się wyjątkowo elegancko. Nie bez znaczenia jest również niska cena tej techniki nadruku. 

Magic mug – zalety nadruku termicznego 

Dla przedsiębiorców, którzy lubią zaskakiwać swoich klientów, polecana jest technologia magic mug. Nadruk jest wtedy dwuetapowy – najpierw wykonuje się warstwę podstawową. Grafika lub zdjęcie będą widoczne wówczas, gdy użytkownik wleje do kubka gorący płyn. Następnie na obrazek nanosi się warstwę termiczną – jeśli naczynie pozostanie chłodne, to właśnie ona będzie widoczna. 

Magic mug to świetny sposób na zaintrygowanie osoby obdarowanej i zachęcenie jej do wielokrotnego używania gadżetu – aby dostrzec jeszcze więcej szczegółów lub po prostu ponownie obserwować wyłanianie się grafiki spod warstwy termicznej. 

Ceramikę z nadrukiem termicznym można zamawiać już od niewielkich nakładów. Należy również uczulić klientów, aby takich kubków czy filiżanek nie myli w zmywarkach, które mogą zdzierać nadruk. 

Co jeszcze można zrobić z kubkiem? 

Techniki nadruku można z sobą łączyć, aby stworzyć unikatowy gadżet. Istnieją również możliwości jeszcze innego zdobienia kubków czy filiżanek. Do najefektywniejszych należy piaskowanie – wzór jest nanoszony na ceramikę w procesie precyzyjnego zdzierania wierzchniej warstwy lakieru. Można go następnie pomalować. 

A dla tych, którzy chcą klientom podarować coś naprawdę wyjątkowego, przewidziano indywidualne techniki zdobienia – dodawanie kryształków, malowanie rantów i uszek, efekty neonowe, metaliczne czy lustrzane. 

 Wybierając technikę nadruku na ceramice reklamowej, warto brać pod uwagę kilka czynników: jaki efekt chcesz osiągnąć, jaki nakład cię interesuje, a także jaki styl najlepiej oddaje wizję twojego przedsiębiorstwa. Jeśli masz wątpliwości, zawsze możesz zwrócić się o poradę do firmy wykonującej nadruki, która dzięki swojemu doświadczeniu dopasuje produkt do twoich potrzeb. 

/artykuł sponsorowany/