Jaki CRM wybrać do zarządzania rozrastającą się firmą?

Jaki CRM wybrać do zarządzania rozrastającą się firmą

Twoja firma się rozwija? To świetnie! Na pewno zauważyłeś jednak, że wraz z jej dynamicznym rozwojem przybywa wyzwań, z którymi trzeba się mierzyć. Nie musisz jednak robić tego samodzielnie – istnieją rozwiązania, które mogą znacznie usprawnić funkcjonowanie Twojej firmy i sprawić, że będzie się ona rozwijać jeszcze szybciej.

Przykładem takiego narzędzia jest system CRM. O tym, w czym dokładnie może Ci pomóc i jak dopasować go do potrzeb Twojej firmy, przeczytasz w poniższym artykule.

Wyzwania, z jakimi zmaga się każda rozrastająca się firma

Rozwój to coś, do czego dąży każdy przedsiębiorca. Wiadomo jednak, że prowadzenie szybko rosnącej, nowoczesnej firmy to nie droga usłana różami. Dzięki rozwojowi nowych technologii jest to jednak łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Jeżeli czytasz ten tekst, prawdopodobnie obserwujesz któreś z poniższych wyzwań w swojej organizacji:

Słaby przepływ informacji

Zatrudniasz coraz więcej pracowników. Widzisz jednak, że nie wszyscy z nich mają taką samą wiedzę na temat klientów. Co więcej, zdarza się, że bardzo istotne kwestie są zapominane, a część dokumentów po prostu ginie.

Chaos informacyjny to coś, co może spowolnić rozwój Twojej firmy. Efektywna komunikacja wewnętrzna oznacza w praktyce większą wydajność pracowników, brak nieporozumień i większe przywiązanie do organizacji – właśnie w tym może pomóc Ci program do zarządzania firmą, czyli system CRM.

Kłopoty z utrzymaniem klientów

Klienci narzekają na złą obsługę? Wielu z nich rezygnuje z Twoich usług? Może to wynikać z wielu przyczyn. Prawdopodobnie jednak poświęcasz im za mało uwagi lub nie masz wystarczającej wiedzy na temat ich potrzeb.

Tymczasem im więcej klientów wchodzi w interakcje z Twoją marką, tym większa zachodzi konieczność, by dokumentować każdą z nich. Pozwoli Ci to nie tylko lepiej obsługiwać każdego klienta z osobna, ale wyciągać wnioski co do swojej grupy docelowej i rozwijać swoją firmę w zgodzie z jej oczekiwaniami.

Zachwianie płynności finansowej

Trudno o intensywny rozwój bez inwestycji. To naturalne, że wraz ze wzrostem firmy pojawia się potrzeba inwestowania w marketing, nowych pracowników czy narzędzia – i nie są to małe wydatki. Gdy biznes szybko mknie naprzód, niestety łatwo o pewne niedociągnięcia.

Brak należytej uwagi może skutkować zachwianiem płynności finansowej. Współczesne narzędzia mogą Ci jednak pomóc kontrolować wydatki i mądrze nimi zarządzać.

Biznes jest w głowie i na głowie właściciela

Twój biznes rośnie? Stwórz przestrzeń, w której będziesz mógł gromadzić wszystkie dane na temat firmy w jednym miejscu. Dzięki temu inne osoby w organizacji będą mogły aktywnie przyczyniać się do jej rozwoju.

Co więcej, potrzebujesz także systemu, który pozwoli Ci delegować zadania pomiędzy poszczególnych pracowników. Przemyślane zarządzanie projektami to klucz do zwiększenia wydajności Twojej firmy.

Nieuporządkowane procesy

Szybki rozwój sprawił, że w Twojej firmie zapanował chaos? Realizowanie najprostszych zadań wydłuża się w nieskończoność, a pracownicy realizują je według uznania, a nie klarownych wytycznych?

Na początkowym etapie rozwoju, gdy w firmie pracuje kilka osób, opracowywanie procedur nie zawsze jest konieczne. Jednak, kiedy w przedsiębiorstwie pojawia się więcej pracowników, stworzenie pewnych standardów jest po prostu Twoim obowiązkiem. Dzięki temu minimalizujesz ryzyko błędów i skracasz czas potrzebny na wykonywanie poszczególnych zadań.

Jak usprawnić zarządzanie firmą w szybko rosnącym przedsiębiorstwie?

Możesz próbować obmyślać plany, które pomogą Ci lepiej zarządzać swoim biznesem. Przemyślana strategia to oczywiście konieczność, ale jej realizację umożliwi dopiero odpowiednie oprogramowanie do zarządzania firmą. Chodzi tu właśnie o system CRM.

Co to jest CRM?

System CRM (Customer Relationship Management) to kompleksowe oprogramowanie, które służy głównie do zarządzania relacjami z klientami. Umożliwia gromadzenie wszystkich informacji na ich temat w jednym miejscu, co z kolei pozwala poprawę przepływu informacji – a co za tym idzie wzrost efektywności działań mających na celu pozyskanie i utrzymanie klienta.

Współczesne systemy CRM oferują jednak znacznie więcej funkcji niż tylko te, które wspierają sprzedaż i obsługę klientów. Usprawniają one zarządzanie projektami, przepływ informacji w firmie, a także weryfikowanie pracy poszczególnych pracowników. A to zaledwie namiastka ich możliwości.

To wszystko sprawia, że system CRM w trzeciej dekadzie XXI wieku i w dobie pracy zdalnej jest po prostu niezbędnym narzędziem w rozrastających się firmach.

Jakie podstawowe funkcje powinien mieć dobry CRM?

Systemy CRM to złożone narzędzia, które dają Ci wiele możliwości usprawniających rozwój i funkcjonowanie Twojej firmy. Oto podstawowe funkcje takiego oprogramowania!

1. Zarządzanie informacjami o kontrahentach. Chodzi tu nie tylko o samo gromadzenie danych, ale także możliwość ich uzupełniania, dodawania notatek czy dokumentów (np. umów) w postaci załączników.

2. Historia relacji z klientem. Dobry system CRM da Ci dostęp do wszystkich rozmów z klientami – w jednym miejscu.

3. Praca zadaniowa. Chodzi tu o możliwość kontroli czasu pracy, a także ustawiania przeróżnych przypomnień.

4. Elektroniczny obieg dokumentów. Przechowywanie dokumentów w formie papierowej na dnie szafek czy szuflad to relikt przeszłości. Ich cyfryzacja chroni je przed zaginięciem, a także zapewnia błyskawiczny dostęp z dowolnego miejsca.

5. Raportowanie i analizy. Gromadzenie w jednym miejscu kluczowych danych umożliwia ich efektywną analizę. Profesjonalne systemy CRM oferują różne możliwości w zakresie wizualnej prezentacji danych – jak wykresy, tabele czy zestawienia.

crm firma

Jakie funkcje dodatkowe warto zaimplementować w CRM-ie dla rozrastającej się firmy?

Każda firma jest inna. CRM-y to złożone, ale bardzo elastyczne narzędzia. Oznacza to, że możesz dostosować je do swoich potrzeb i korzystać z tych funkcji, które sprawdzają się w Twojej organizacji i są zgodne ze specyfiką Twojej działalności.

Na pewno przydatne okażą się następujące funkcje!

1. Moduł planów i prowizji. Pozwoli Ci to utrzymywać stały nadzór nad realizacją celów, a także nagradzać pracowników za wykonywanie zadań.

2. Ofertowanie i obsługa zamówień. Dzięki CRM-owi wszystkie z nich będą znajdywać się w jednym miejscu. System umożliwi także tworzenie ofert w atrakcyjnej formie.

3. Zarządzanie projektami. Chodzi tu między innymi o takie funkcje, jak przypisywanie zadań i definiowania poszczególnych etapów projektu.

4. Integracja z programami fakturującymi i magazynowymi. Dzięki temu będziesz mógł zarządzać fakturami z jednego miejsca i przypisywać je do poszczególnych klientów.

5. Pełna obsługa zasobów firmy. Zasoby to zarówno osoby, towary, jak i wszystkie przedmioty znajdujące się lub wykorzystywane w Twojej firmie.

7. Zarządzanie pracą serwisu. Chodzi tu o ewidencję serwisu zainstalowanych urządzeń bądź programów, co docelowo pozwala zoptymalizować procesy serwisowe.

8. Możliwość stosowania własnych szablonów wydruków. Przygotujesz własne wydruki, a w razie potrzeby dostosujesz te istniejące do swoich potrzeb.

9. Integracja z centralą telefoniczną. Dzięki integracji z infolinią będziesz mógł wykonywać połączenia i je odbierać z poziomu systemu CRM.

Jakie są korzyści z posiadania systemu zarządzania firmą?

CRM wspomaga funkcjonowanie wszystkich kluczowych aspektów Twojej firmy. Jego różnorodne funkcje sprawiają, że optymalizuje on pracę wielu działów, a także ułatwia wykonywanie czynności administracyjnych czy tych związanych bezpośrednio z zarządzaniem organizacją.

Inwestując w system CRM:

  • poprawiasz relację z klientami,
  • zwiększasz efekty działań sprzedażowych i marketingowych,
  • poprawiasz obsługę klienta,
  • zwiększasz wydajność pracowników,
  • ulepszasz komunikację wewnętrzną,
  • Zwiększasz zyski swojej firmy.

GoNet CRM – system zarządzania firmą na miarę Twoich potrzeb!

GoNet CRM to system, który możesz dostosować do swoich potrzeb. Doskonale rozumiemy wyzwania rozwijających się biznesów i stworzyliśmy oprogramowanie, które pomaga im sprostać. Nasze rozwiązanie wyróżnia łatwa i szybka instalacja, intuicyjny interfejs, a także skuteczne wsparcie – będziesz mieć kontakt z osobami, które tworzą system.

To jasne, że nie chcesz podejmować tak ważnej decyzji jak inwestycja w konkretny CRM na podstawie opisów czy zapewnień producentów. Dlatego udostępniamy Ci darmową wersję naszego systemu, którą możesz testować całkowicie za darmo! W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu.

/artykuł sponsorwany/

Reklama