Jak zorganizować swoje pierwsze szkolenie online?

Jak zorganizować swoje pierwsze szkolenie online
Branża szkoleniowa już od kilku lat coraz śmielej działa w Internecie. Wybuch pandemii przyspieszył tylko rozwój tego trendu. Chciałbyś zorganizować szkolenie online, ale nie wiesz od czego zacząć, jak się za to zabrać? Sprawdź krótki poradnik poniżej!

Jak realizować szkolenie online?

Jakie są podstawy organizacji szkolenia online? Po pierwsze, należy wybrać jego formę. Szkolenia na żywo są bardziej zbliżone do tych stacjonarnych. Pozwalają na zadawanie pytań, prowadzenie dyskusji i nawiązywanie kontaktów pomiędzy uczestnikami. Można jednak również przygotować szkolenie do nauki samodzielnej, składające się z nagrań, ćwiczeń i rozmaitych elementów multimedialnych. Tego typu produkty cieszą się dużym zainteresowaniem, ponieważ mogą być realizowane nawet przez osoby, które dysponują ograniczonym czasem. Są też wygodne dla trenera, ponieważ raz przygotowane materiały mogą być sprzedawane wielokrotnie, oferując niemal nieskończony potencjał dochodów.

„Szkolenia online stanowią dzisiaj już blisko połowę z ogólnej liczby wszystkich szkoleń oferowanych w Polsce.” – mówi Anna Gajewska z portalu Szkolenia-News. „Ich popularność znacznie wzrosła w pandemii, gdy organizowanie szkoleń tradycyjnych było mocno utrudnione, a uczestnicy polubili je tak bardzo, że stały się stałą częścią polskiego rynku szkoleniowego.”

Szkolenie online krok po kroku

Na co należy zwrócić uwagę, realizując szkolenie online?

  • Przygotowanie techniczne obejmuje między innymi wybór platformy, przez którą odbędzie się spotkanie. Warto zwrócić w tym przypadku uwagę na oferowane rozwiązania komunikacyjne. Bardzo istotne jest także przygotowanie sprzętu do nagrywania. W szczególności należy zadbać o dźwięk – mikrofon wbudowany w laptopa na pewno nie wystarczy do przeprowadzenia profesjonalnego szkolenia online. Dobre oświetlenie to również dobry pomysł, żeby podnieść jakość szkolenia, w końcu komunikujemy się nie tylko werbalnie, ale też niewerbalnie. Możliwość zaobserwowania mimiki twarzy pozwala uczestnikom nie tylko lepiej rozumieć przekaz, ale też nawiązać bardziej bezpośrednie relacje z prowadzącym szkolenie online.
  • Profesjonalna prezentacja jest przy szkoleniu online jeszcze ważniejsza niż przy tym tradycyjnym. Należy prezentować slajdy z minimalną ilością treści, aby słuchacze nie skupiali się zbytnio na warstwie wizualnej i nie przestawali słuchać trenera. Slajdy mają tylko zobrazować to o czym będzie mowa w trakcie szkolenia. Jeśli chcemy przekazać dodatkowe materiały do poczytania zróbmy to w załączniku do prezentacji, ale nie zarzucajmy slajdów tekstem, bo uczestnicy szkolenia online mimowolnie będą go czytać zanim słuchać wykładowcy i uczestniczyć w dyskusji czy ćwiczeniach.
  • Urozmaicenie zajęć jest bardzo ważne, ponieważ forma internetowa utrudnia skupienie. Do urozmaicenia prezentacji mogą służyć pytania do słuchaczy, quizy czy szybkie konkursy, a także rekwizyty i anegdoty. Zaproś uczestników do przedstawienia się, powiedzenia czegoś o sobie, żeby przełamać barierę i urozmaicić zajęcia. Nie zapomnij też o przerwach, poproś uczestników szkolenia online, aby wstali i wykonali kilka ćwiczeń rozluźniających, tak jak dobrzy trenerzy robią to podczas szkolenia stacjonarnego.

Promocja szkolenia online

Nie zapomnij też o odpowiedniej promocji organizowanego szkolenia. Uczestników możesz szukać przez własne kanały internetowe, wysyłkę maili do wcześniej zgromadzonej bazy odbiorców czy też poinformowanie o szkoleniu poprzez rozmaite fora internetowe czy grupy dyskusyjne w mediach społecznościowych. Doskonałym sposobem na promocję szkolenia online jest również dodanie go do internetowych baz szkoleń online, np. na https://eventis.pl/szkolenia. Bazy pozwalają uczestnikom wyszukać w jednym miejscu szkolenia organizowane przez rozmaitych organizatorów i autorów, zawierają informacje o tematach i terminach szkoleń oraz umożliwiają zapoznanie się z programem, cenami i przesłanie zgłoszenia.

 Zaletą internetowych baz zawierających szkolenia online jest również fakt, że często za promocję swojego szkolenia płacimy tylko, gdy ktoś zdecyduje się zapisać na nasze szkolenie. Jest to duża przewaga względem promocji na Facebook czy w wyszukiwarce Google, gdzie zapłacić musimy za każde wyświetlenie reklamy bądź jej kliknięcie, bez względu na to czy oglądający reklamę użytkownik zgłosi swój udział w naszym szkoleniu internetowym.

/artykuł zewnętrzny/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.