Jak urządzić małe biuro – ekspert z Katowic doradza

Zakup mebli do małego biura to naprawdę duże wyzwanie. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach zwraca uwagę, że choć w tym przypadku kupujemy mniej mebli niż do dużego biura, tak naprawdę wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Meble biurowe muszą być dostosowane do małej powierzchni, a jednocześnie umożliwiać pracownikom komfortową pracę. – podpowiada pracownik z firmy No Name Office

Dlaczego wyposażenie małego biura może sprawić kłopot?

Wyposażenie małego biura do często ciężka praca. Gdy dysponujemy dużą powierzchnią, tak naprawdę nie musimy przejmować się wielkością mebli. I tak mamy pewność, że zmieszczą się wszędzie, a nasi pracownicy będą dysponowali odpowiednią powierzchnią. Kupując meble do niewielkiego biura musimy pamiętać, że przestrzeń biurowa musi spełniać określone wymogi – przykładowo na jednego pracownika powinno przypadać przynajmniej dwa metry kwadratowe wolnej powierzchni. Meble biurowe muszą być więc takiej wielkości, by pozostawić pracownikom do dyspozycji przynajmniej minimum przestrzeni.

Kolejnym problemem może być fakt, że małe biura są znacznie częściej niewymiarowe. Przykładem może być wnęka w ścianie, do której nie pasuje żaden mebel. Jedynym rozwiązaniem by zagospodarować tę przestrzeń wydaje się wykonanie szafy na zamówienie.

Właściciel małego biura, który udaje się do salonu mebli biurowych musi dysponować dokładnymi wymiarami, gdyż w tym przypadku nawet centymetr za dużo robi ogromną różnicę.

Meble biurowe, które optycznie powiększą wnętrze

Meble biurowe do małego biura powinny optycznie powiększać pomieszczenie. Nie ma nic gorszego niż ustawienie na małej powierzchni ciężkich, czarnych mebli. Pracownicy i osoby odwiedzające siedzibę naszej firmy mogą czuć się przytłoczeni. Unikajmy kupowania mebli większych niż jest to rzeczywiście potrzebne. Ekspert z salonu meblowego w Katowicach przekonuje, że choć dla każdego pracownika musimy zarezerwować dwa metry kwadratowe wolnej przestrzeni, znacznie lepiej, gdy miejsca jest więcej.

Dodatkowo (przynajmniej na początku) nie kupujmy większej ilości mebli niż wydaje się nam niezbędne. Jeżeli z czasem uznamy, że przydałoby nam się coś więcej, zawsze możemy zamówić dodatkowe wyposażenie.

Ciekawym sposobem na zagospodarowanie małego biura są dostawki do biurka (można je schować, kiedy nie są nam już potrzebne). Innym rozwiązaniem są meble na kółkach, które w razie potrzeby można bez problemów wynieść z pomieszczenia lub umieścić pod biurkiem.

Szafa niezbędna w małym biurze

Wrogiem szczególnie małych biur jest tak zwane zagracenie. Kiedy wszystkie nasze dokumenty są na wierzchu, osoba wchodząca do pomieszczenia ma wrażenie chaosu, nieporządku. A dodatkowo pomieszczenie (które i tak nie jest duże) optycznie się zmniejsza. Rozwiązanie tego problemu jest proste – kupmy szafę (np https://nonameoffice.pl/meble-pracownicze/szafy-biurowe/), w której schowamy wszystkie rzeczy, które nie powinny znajdować się na wierzchu. W małych biurach najlepiej sprawdzą się szafy z przesuwanymi drzwiami (w przypadku tradycyjnie otwieranych trzeba zarezerwować dodatkowe miejsce).

Małe biuro – postawmy na jasne kolory

W małym biurze, a także każdym innym pomieszczeniu, które chcemy optycznie powiększyć, sprawdzą się jasne kolory. Jeżeli nie lubimy klasycznej bieli, postawmy na pastele lub jasne beże (np firmy profim). Bardzo ważny jest także dostęp do dziennego światła i aranżacja okna (ma ono większe znaczenie niż się nam wydaje). W małych biurach należy unikać ciężkich żaluzji, czy zasłon. Dobrze sprawdzą się natomiast różnego rodzaju rolety, koniecznie w jasnych kolorach. Rolety są bardzo praktyczne, gdyż nie osadza się na nich kurz, a dodatkowo są łatwe w czyszczeniu.

Gdzie w Katowicach kupić najlepsze meble do małego biura?

W Katowicach (tak jak i innych dużych polskich miastach) nie powinniśmy mieć problemów z zakupem wysokiej jakości mebli biurowych. Ekspert z salonu mebli biurowych radzi, by przed zakupem (często istnieje możliwość zamówienia mebli przez internet) osobiście przyjść do salonu meblowego i z bliska przyjrzeć się interesującym nas meblom. Dobrą praktyką jest zakup mebli biurowych, które objęte są długą gwarancją (możemy mieć wówczas pewność, że charakteryzują się one najwyższą jakością).

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.