Jak sprzedawać produkty handmade?

Jak sprzedawać produkty handmade
Sprzedawanie wykonanych własnoręcznie przedmiotów, jest ciekawym pomysłem nie tylko na dorobienie sobie do pensji, ale również biznes, z którego można się utrzymać. Trzeba umieć po prostu trafiać w gusta klientów, oferując im ręcznie robione produkty w konkurencyjnej cenie.

Niewątpliwie, nie będzie to takie łatwe, dlatego też wiele osób początkujących w tej branży, bardzo szybko się zniechęca, porzucając marzenia o tym, iż będą mogli sprzedawać własne rękodzieło. Należy mieć na uwadze, iż potknięcia w każdym biznesie, nierzadko stanowią pochodną braku umiejętności sprzedaży swoich produktów. Handmade, to specyficzna branża, niemniej jak w każdym przypadku, trzeba wiedzieć, jak sprzedać dane rzeczy, tak aby być lepszym od konkurencji, której nie brak jest z pewnością na rynku. Jak zatem sprzedawać rękodzieło? Na to pytanie, postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule

Oczywiście: skutecznie! To marzenie każdej osoby, która zajmuje się tworzeniem rękodzieła. Nie możemy niewątpliwie skierować własnej twórczości do każdego. Nie jest to skuteczne, a co najważniejsze niemożliwe. Warto zdawać sobie sprawę, że wiele osób nadal preferuje towary produkowane na masową skalę. Nie powinniśmy więc tracić czasu na oferowanie produktów handmade, tam gdzie nie znajdziemy klientów z odpowiedniej docelowej grupy. Będą to przede wszystkim sklepy internetowe, gdzie o zakupie zadecyduje w pierwszej kolejności niska cena. Tam produkty ręcznie wykonywane, przegrywają niestety z produktami importowanymi z Chin, najczęściej o niezbyt dobrej jakości i produkowane niskim kosztem. Dobrze będzie poświęcić trochę czasu i znaleźć miejsce, gdzie klienci, oglądający nasze produkty, faktycznie będą zainteresowani tego rodzaju towarem, czyli na przykład na stronie internetowej Małafabryczka. 

Gdzie sprzedawać własne rękodzieło?

Produkty rękodzielnicze, można sprzedawać zarówno stacjonarnie, jak i za pośrednictwem internetu. Najtańszym, a zarazem najbardziej efektywnym rozwiązaniem, będzie z pewnością sprzedaż tego rodzaju towaru w sieci. Dzięki temu, mamy szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, a przede wszystkim do tych, którzy są naprawdę zainteresowani naszą ofertą. Jeśli, nie jesteśmy przekonani do takiego rozwiązania, możemy również z powodzeniem sprzedawać ręcznie wykonywane towary na kiermaszach, targach, w galeriach handlowych czy też w niewielkich, autorskich pracowniach. 

Galerie, butiki i sklepy internetowe

To bardzo dobre miejsca do wystartowania z własnym biznesem rękodzielniczym. Jeżeli mamy już wypracowany styl, produkty, które pięknie wykonujemy i prezentujemy – to miejsce, jest jak najbardziej dla nas. Możemy zaprezentować tam własne produkty i je sprzedawać. Tego typu portale dbają o to, żeby przepływ klientów był duży i stały. Dodatkowy plus tego rozwiązania to fakt, iż docieramy do odbiorców faktycznie zainteresowanych wyrobami rękodzielniczymi. Administratorzy troszczą się także o funkcjonowanie takich serwisów i ich reklamowanie. Jednym spośród przykładów, takiej strony internetowej, będzie Małafabryczka, dostępna pod adresem: https://malafabryczka.pl/. To galeria rękodzieła, która zrzesza rękodzielników z obszaru całej Polski, umożliwiając im sprzedaż poprzez własną witrynę z uwzględnieniem pewnej prowizji. Dzięki Małafabryczka, można reklamować swoje produkty, a zarazem skutecznie je sprzedawać.  

Małafabryczka

Sprzedaż poprzez social media 

Social media, każdego roku zwiększają grono swoich użytkowników i potrafią zatrzymywać uwagę odbiorców na długi czas. Nic więc dziwnego, iż tego typu portale, są coraz bardziej rozbudowywane i potrafią zaoferować klientom większą ilość funkcjonalności. Dzisiaj, są to nie tylko miejsca, gdzie możliwie jest utrzymywanie kontaktów ze znajomymi, lub zamieszczanie linków do artykułów czy zdjęć z wakacji. Obecnie, to także spora marketingowa machina. Media społecznościowe, nadają się idealnie do pokazania własnego rękodzieła. To dobra wizytówka tego, czym się zajmujemy. Tam istotną rolę, odgrywają estetycznie wykonane, atrakcyjne fotografie. Miejsca te, określane są nierzadko mianem wystaw sklepowych. Wystarczy jeden rzut oka i klient może zadecydować, czy chce się zapoznać z naszą ofertą. 

Dedykowane grupy handmade

Jeżeli jesteśmy początkującymi twórcami wyrobów rękodzielniczych, możemy dołączyć także do specjalnych sprzedażowych grup na Facebooku. W internecie, nie brak jest grup sprzedażowych zrzeszającym osoby tworzące makramy, projektujące oraz szyjące garderobę, haftujące, wyrabiające ceramikę, robiące drewniane dekoracje czy też świece sojowe. Warto jednakże zauważyć, iż nierzadko większość członków takich grup, to osoby, które także na co dzień coś wytwarzają. Wrzucając tam ofertę sprzedażową, musimy się liczyć z tym, iż zostanie ona odczytana przede wszystkim przez innych rękodzielników. Jak można się więc domyślić, szanse na znalezienie klientów w takich grupach, nie są zbyt duże. Warto, zatem zawczasu upewnić się, iż będzie to również sprzedażowa grupa. 

/materiał zewnętrzny/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.