Jak promować stronę na Facebooku i rozwinąć swój fanpage?

Strona internetowa firmy bez skutecznego pozycjonowania w internecie nie istnieje. Nikt jej nie znajdzie wśród miliona podobnych stron. Bardzo podobnie dzieje się w przypadku stron firmowych na Facebooku. Wielu właścicielom biznesów i stron internetowych wydaje się, że wystarczy dodać link do FB i oglądalność strony znacznie wzrośnie. W rzeczywistości tak to nie działa.

Na czym polega siła Facebooka?

Facebook to najpotężniejszy portal społecznościowy, którego siłą są relacje, zaangażowanie i emocje internautów. Wpisy na fanpagu powinny wywoływać reakcje zwrotne i aktywizować społeczność. Najgorsza jest obojętność, bo to oznacza, że zmieszczone treści nikogo nie interesują, a co za tym idzie – nie będą szeroko docierać.

Na początek na własnej stronie na Facebooku poza informacjami formalnymi należy przede wszystkim umieścić informacje przydatne dla użytkowników. Mogą być to poradniki krok po kroku, filmiki instruktażowe, porady ekspertów. Niestety nawet najbardziej wartościowe treści nie wypromują strony na Facebooku w krótkim czasie, trzeba podjąć działania o większym zasięgu, w tym współprace influencerskie czy działania płatne.

Sposoby na promocję strony na Facebooku

Organiczne promowanie fantpagu najlepiej zacząć od własnej aktywności na innych stronach Facebooka o podobnej tematyce. Najlepsze są do tego grupy tematyczne o ugruntowanej pozycji czy inne fanpage. Udział w dyskusjach pozwoli na zdobycie pozycji eksperta i zwiększenie naturalnego zainteresowania naszą stroną. Jest to jednak zadanie żmudne i wymagające od nas dużego nakładu pracy. 

Zarówno posty na innych stronach, jak i na własnej muszą być merytoryczne, wnosić coś nowego dla odbiorcy i przede wszystkim muszą być zamieszczane systematycznie. Nie wypromujesz strony na Facebooku jeśli przez miesiąc nic nie zamieścisz, a następnie nagle wrzucisz 15 nowych postów. Na Facebooku najważniejsza jest systematyczność i dobrej jakości materiały.

Organiczne wypromowanie strony na FB zajmuje trochę czasu, więc na początkowym etapie pomocna może być agencja social media, która dzięki odpowiednim narzędziom będzie monitorowała efekty działań, strategię konkurencji, zaplanuje i przeprowadzi odpowiednie kroki, które trzeba podjąć, by zwiększyć oglądalność. Może dotyczyć to samej treści postów, ich formy, wyglądu strony, sposobu jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych itd. 

Nawet przy niewielkim budżecie agencja marketingowa Warszawa może zapewnić współprace i promocje na stronie znanego w twojej branży influencera, który będzie przekierowywał swoich fanów na twoją stronę. Z czasem zdobędziesz ich lajki i zaczną zostawiać swoje posty, których nie możesz pozostawić bez komentarza. Ważne by odpowiedzi pobudzały dyskusje i były dobrze przemyślane. To sprzyja przyciąganiu innych internautów oraz zwiększa odwiedziny na stronie.

O ile na stronie firmowej można, a nawet należy, umieszczać konkretne informacje dotyczące produktów i usług, o tyle na stronie Facebooka do potencjalnych klientów trzeba przemawiać językiem korzyści. Zamieszczane informacje muszą wnosić coś nowego i wzbudzić nie tylko zainteresowanie odbiorcy, ale także zachęcić go do reakcji w postaci komentarza lub odwiedzenia strony firmowej. Fanpage to bardzo dobry sposób na pozyskanie klientów, ale trzeba pamiętać, że nie może on być stricte sprzedażowy, bo nikt przecież nie korzysta z social media by oglądać reklamy.

Działania płatne – manager reklam

Aby fanapge intensywnie się rozwijał i zdobywał nowych obserwujących należy również włączyć działania płatne. Aby tego dokonać konieczne jest jednak sprawne posługiwanie się managerem reklam. Jeśli jesteśmy początkującym marketerem lub właścicielem firmy, warto skrzystać z agencji social media takiej jak Keep Going Group. Agencja zaprojektuje lejek konwersji, wyznaczy cele i przekuje inwestycje w sprzedaż dla firmy, umiejętnie osiągając zwroty z inwestycji.

Źródło: https://keep-going.pl/marketing/jak-promowac-strone-na-facebooku/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.