Dziurawy tłumik samochodowy – jak go naprawić? Poradnik motoryzacyjny

Dziurawy tłumik samochodowy

Przerdzewiały lub dziurawy tłumik to problem nie tylko samochodów starych. Coraz częściej ta usterka dotyczy także aut kilkuletnich. Wiąże się to z głośną pracą układu wydechowego lub pojawianiem się metalicznych odgłosów podczas jazdy. Naprawa tłumika nie jest trudna i można to zrobić na kilka sposób.

Przyczyny rdzewienia tłumika

Jeśli tłumik jest przerdzewiały do tego stopnia, że pojawia się w nim dziura, koniecznie należy określić przyczynę tego uszkodzenia. W przeciwnym razie istnieje ryzyko ponownego pojawienia się tego problemu po naprawie tłumika. Najczęstsze powody jego rdzewienia to:

  • słaba jakość tłumika,
  • długotrwałe użytkowanie tłumika bez odpowiedniej konserwacji,
  • słabej jakości materiały zastosowane do wcześniejszych jego napraw.

Istotna jest także ocena stanu tłumika, od czego zależy wybór metody jego reperacji lub podjęcie decyzji o jego wymianie.

Sposoby naprawy tłumika

Bandaże i taśmy do naprawy tłumika samochodowego to niedrogie rozwiązanie, które pozwala tymczasowo go załatać. Metoda ta jest szczególnie przydatna w miejscach, w których nie ma możliwości kompleksowej naprawy uszkodzonej części. W szybki i prosty sposób przeciwdziała awarii.

Klej mocujący bandaży i taśm jest odporny na działanie wysokich temperatur, co umożliwia naprawę nawet rozległych ubytków w układzie wydechowym. Przed zastosowaniem tego sposobu reperacji tłumika, należy go wcześniej oczyścić z zabrudzeń przy pomocy drucianej szczotki albo papieru ściernego.

By poradzić sobie z niewielkimi pęknięciami tej części samochodowej lub innymi, małymi uszkodzeniami w jej obrębie, można zastosować specjalny cement do uszczelniania tłumika. To substancja, która nadaje się do naprawy drobnych ubytków, ale także może zostać wykorzystana do montażu nowych układów wydechowych.

Bardziej pracochłonną, ale i trwalszą metodą reperacji tłumika samochodowego jest łatanie. Polega na przyspawaniu w miejscu powstania dziury odpowiednio dopasowanej do niej łaty. Można także wyciąć w całości uszkodzone elementy i wstawić w ich miejsce nowe, jednak wymaga to fachowej wiedzy i umiejętności, dlatego taką naprawę najlepiej wykonać w wyspecjalizowanym warsztacie samochodowym.

Kiedy wymienić tłumik na nowy

Bardzo często ocena stanu tłumika wskazuje jedynie na konieczność jego wymiany na nowy. W takiej sytuacji jest to najrozsądniejsze rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia.W samochodach starszych, dla których części są trudno dostępne lub bardzo drogie, dziurawy tłumik najkorzystniej jest zreperować. Natomiast w przypadku samochodów nowych czy kilkuletnich zaleca się wymianę tej części na nową.

/materiał zewnętrzny/

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.