Dobry sklep internetowy, czyli jaki?

Dobry sklep internetowy

Jaki jest dobry sklep internetowy? Przede wszystkim dochodowy! Oczywistym jest, że taki biznes ma na siebie zarabiać i przynosić satysfakcjonujące dochody jego właścicielowi lub właścicielom. Mimo, że jest to świetny pomysł na biznes, wiele osób popełnia błędy, przez które ich sklepy nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Jakie więc cechy powinny posiadać dobre sklepy internetowe?

Magia pierwszego wrażenia

Nie ukrywajmy – nawet najlepszy produkt ciężko się sprzedaje, jeśli nie będzie atrakcyjny wizualnie. Z tego powodu już od początku warto zadbać o projekt sklepu internetowego. Można zlecić go wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która zadba, aby strona prezentowała się doskonale i cieszyła oko. Ważne jest również, aby stylistykę sklepu internetowego dobrać do swojej grupy docelowej (dla przykładu sklep z artykułami dziecięcymi nie będzie dobrze prezentował się w ciemnych i zbyt intensywnych barwach). Równie istotne są fotografie produktowe i podpisy pod nimi. Zarówno język korzyści, jak i parametry produktów, takie jak rozmiar, czy waga są ważne. Dzięki nim klient będzie w stanie dokładnie poznać nasz produkt, już z ekranu komputera lub telefonu.

sklep internetowy

Sprawne działanie

Aby sklep internetowy cieszył się zainteresowaniem, powinien być wygodny w użytkowaniu. Nikt z nas przecież nie lubi, gdy strona za wolno się ładuje, a my tracimy cenny czas. To samo tyczy się wyświetlania strony na różnych urządzeniach – zarówno na komputerze, jak i na telefonie, strona powinna wyświetlać się tak samo. To tak zwana responsywność strony, czyli dostosowanie jej do urządzeń mobilnych.

„Klienci coraz chętniej dokonują zakupów za pomocą telefonu komórkowego, dlatego oczekują, że sklep internetowy będzie z takiego urządzenia działał tak samo jak z komputera. Istotna jest też sama ścieżka zakupowa, czyli przechodzenie do finalizowania zakupów. Powinno ono być możliwie krótkie, aby klient nie musiał wykonać wielu kliknięć.” – mówi Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona.

Pozostaje jeszcze kwestia płatności – wiele sklepów internetowych traci swoich klientów, gdy nie oferuje szybkich płatności internetowych. Te z pozoru drobne szczegóły techniczne mogą mieć ogromny wpływ na odbiór danego sklepu internetowego. Warto o nie zadbać już na samym początku i stworzyć taki sklep, gdzie wszystkie wymienione punkty będą działać bez zarzutu.

Widoczność w sieci

Nawet najlepszy produkt nie będzie się sprzedawał, jeśli potencjalni klienci nie będą o nim wiedzieli. Na szczęście marketing internetowy to narzędzie o ogromnym potencjale reklamowym. Co więcej, pozwala dotrzeć do osób faktycznie zainteresowanych naszymi produktami (do tak zwanej grupy docelowej), a nie do przypadkowej grupy odbiorców.

Wiele sklepów internetowych ma doskonałe produkty, jednak zapominają o skutecznej reklamie, która jest przecież „dźwignią handlu”. Odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych, kampanie Google Ads, reklama na Facebooku oraz Instagramie to w dzisiejszych czasach potęga. W szybkim tempie potrafią diametralnie podnieść sprzedaż i popularność danego sklepu.

/artykuł sponsorowany/