DHL Parcel inwestuje w samochody elektryczne

DHL Parcel inwestuje w samochody elektryczne

DHL Parcel Polska powiększa flotę o samochody dostawcze MAN eTGE. Zaawansowane technologicznie elektryki będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania. Włączając pojazdy elektryczne do swojej floty kurierskiej, firma konsekwentnie realizuje politykę GoGreen, której celem jest osiągnięcie zerowej emisyjności do 2050 r.

Dostawcze elektryczne pojazdy włączane obecnie do floty DHL Parcel to MAN eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 160 km. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Przy użyciu stacji ładującej o mocy 40 kW akumulator można naładować do stanu 80% w zaledwie 45 minut. Przy użyciu ładowarki naściennej AC z zasilaniem trójfazowym, może być w pełni naładowany w ciągu około 5 godzin.

Firma DHL odebrała dotychczas 33 elektryczne MAN-y, wyposażone w wiele systemów wspomagających pracę kierowcy (hamowanie awaryjne, zabezpieczenia boczne i asystent utrzymania pasa ruchu, kamerę i czujniki cofania przednie i boczne ułatwiające manewrowanie na ciasnych drogach miejskich, nawigacja fabryczna wspomaga planowanie tras, omijanie korków i skracanie czasu podróży). Poprawia to znacznie komfort pracy.

„Popyt na usługi kurierskie nieustannie rośnie m.in. ze względu na coraz większą popularność zakupów online. Od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli elektrycznych samochodów dostawczych, które doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Naszą misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 i będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Chcemy być liderem elektromobilności w naszej branży i wpływać na kierunek rynkowych zmian. Tylko do końca roku będziemy mieli około 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach będzie ich już ponad 500. Rozwiązania proekologiczne stosujemy nie tylko w kontekście floty. Jednym z przykładów jest wykorzystanie potencjału OZE. W wybranych terminalach DHL Parcel korzystamy z energii elektrycznej wytwarzanej przez nasze instalacje fotowoltaiczne” – informuje Bartłomiej Wnęk – wiceprezes ds. operacyjnych z DHL.

MAN eTGE to jedne z pierwszych elektrycznych pojazdów we flocie DHL Parcel Polska. Wszystkie samochody elektryczne, którymi poruszają się kurierzy DHL Parcel, dostarczyła firma Arval Service Lease Polska w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą: pakietem serwisowym, ubezpieczeniem, sezonową wymianą opon oraz samochodami zastępczymi. „Sądzę, że masowe przejście na bezemisyjne napędy to tylko kwestia czasu, a elektromobilnej rewolucji nic już nie zatrzyma. Widzimy coraz większą dostępność modeli aut elektrycznych i rosnące zainteresowanie naszych klientów” – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

„Charakter ruchu ulicznego i logistyka miejska ulegają ciągłym zmianom: wzrasta populacja, większy nacisk kładzie się na szkodliwe emisje i zagrożenie hałasem. Rosną zadania i wyzwania stojące przed dostawcami towarów i ruchem dystrybucyjnym. MAN eTGE to doskonały sposób na sprostanie obecnym i przyszłym wyzwaniom. Wszechstronny furgon jest bezemisyjny i w praktyce bezgłośny, co pomaga chronić środowisko, redukuje szkodliwe emisje w powietrzu i zmniejsza hałas. Dzięki MAN eTGE można obniżyć bieżące koszty operacyjne. Zużycie energii, konserwacja, ubezpieczenie, podatki i opłaty drogowe są w jego przypadku znacznie niższe. Cieszę się, że jako jedni z pierwszych przekazujemy firmie DHL tak innowacyjne pojazdy – powiedział Marc Martinez, prezes MAN Truck & Bus Polska.

Materiał wideo: https://www.youtube.com/watch?v=ArAWlR2DPmM

Źródło informacji: MAN Truck & Bus Polska

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.