Czy strona internetowa może pomóc w pozyskiwaniu klientów?

Czy strona internetowa może pomóc w pozyskiwaniu klientów

Czy strona internetowa może pomóc w pozyskiwaniu klientów?

Strony www traktujemy raczej jako miejsce, do którego trafiają klienci, którzy już o nas słyszeli z różnych źródeł: naszej ulotki, reklamy na samochodzie czy od znajomych. Strona internetowa sama w sobie może jednak przyciągać nowych klientów i zdecydowanie zwiększyć naszą sprzedaż.

Strona internetowa to najlepsze źródło pozycjonowania

Dzisiaj o sukcesie firmy w Internecie często decydują słowa kluczowe. To właśnie po ich wpisaniu w wyszukiwarkę, klienci mogą trafić na naszą stronę. Nie musieli wcześnie o niej słyszeć, czy widzieć jej reklamy – wystarczy, że wpiszą odpowiednie hasło w pasek wyszukiwania w Google. Jeżeli nasza strona www będzie dobrze skonstruowana i nasycona odpowiednimi frazami, możemy odnieść sukces, nie inwestując praktycznie w inne źródła marketingu. Słowa kluczowe to jednak nie wszystko.

Jak sprawić, żeby nasza strona internetowa przyciągała klientów?

Przede wszystkim określ, kim są Twoi potencjalni klienci. Musisz dokładnie wiedzieć, kogo chcesz przyciągnąć. Bez tej wiedzy daleko nie zajdziesz. Po pierwsze zastanów się, jakie rodzaje produktów lub usług sprzedajesz? Dla kogo te produkty lub usługi są idealne? Kiedy już przeanalizujesz charakter swoich usług czy produktów, przejdź do pytań na temat potencjalnych klientów:

  • gdzie spędzają czas online? (platformy mediów społecznościowych, fora, blogi, strony rozrywkowe itp.)
  • jakie są ich dane demograficzne? (wiek, płeć, lokalizacja, zawód, poziom dochodów, poziom wykształcenia itp.)
  • jakich podcastów, YouTuberów, influencerów, programy telewizyjne, filmy śledzą?
  • jak spędzają wolny czas?
  • jakie mają problemy?
  • jakie są ich wartości, zainteresowania i styl życia?
  • czy cenią spędzanie czasu z rodziną?
  • jak korzystają z mediów społecznościowych?
  • czy zdrowy tryb życia jest dla nich ważny?

Wszystkie te informacje na temat Twoich przyszłych klientów ułatwią Ci tworzenie stron internetowych skierowanych idealnie pod ich gusta i przyzwyczajenia. Dzięki temu będziesz mógł dostosować do nich odpowiedni język w swoich treściach, zdjęcia, kolory, ilość zakładek i różne rozwiązania na stronie.

Tworzenie stron www – zaprezentuj swoją wiedzę

Po zidentyfikowaniu idealnego klienta nadszedł czas, aby się pochwalić! Czym? Naszą wiedzą o branży. A najlepszym sposobem na pokazanie swojej wiedzy jest content marketing. Niezależnie od tego, czy wolisz udostępniać posty na blogu, odcinki podcastów czy filmy na YouTube, musisz konsekwentnie udostępniać treści, aby przyciągnąć wysokiej jakości potencjalnych klientów do swojej witryny.

Co jest kluczem do content marketingu?

Pamiętaj: kluczem do sukcesu w content marketingu jest uczynienie treści niezwykle wartościowymi dla idealnego klienta. Pytania, na które odpowiedziałeś powyżej, dotyczące jego zmagań i problemów, są kluczem do tego, aby Twoje treści były dopasowane do jego potrzeb. W jaki sposób Twoje produkty lub usługi pomagają mu w życiu? Czy ułatwiają mu życie? Sprawiają więcej satysfakcji? Pomagają zaoszczędzić mu czas? Inspirują go? Pomagają zarobić mu więcej pieniędzy? Prezentując swoją wiedzę specjalistyczną poprzez content marketing, z pewnością zaczniesz przyciągać idealnych klientów i wysokiej jakości leady.

Spraw, aby Twoja strona internetowa była atrakcyjna wizualnie

Okej, więc ustaliłeś, kogo chcesz przyciągnąć i zacząłeś udostępniać treści… jak sprawić, by nowi użytkownicy pozostali na Twojej witrynie i do niej wracali? Sprawiając, że Twoja strona internetowa jest przyjemna dla oka oraz funkcjonalna. Projekt Twojej strony internetowej ma znaczenie… i to prawdopodobnie większe niż myślisz. Jeśli Twój jest projekt przeciętny, odwiedzający nie spędzą swojego cennego czasu, żeby zapoznawać się z Twoimi treściami.

Jakie strony www Ty wybierasz?

Pomyśl o tym, jakie strony Ty wybierasz. Gdybyś wylądował na stronie, której projekt jest zacofany i mało czytelny, czy zostałbyś na takiej witrynie? Prawdopodobnie nie. Chcesz, aby ludzie nie tylko zostali na Twojej stronie, ale też wrócili na nią ponownie. To jest ostateczny cel i to, co najbardziej pomoże Ci zdobyć więcej klientów i wysokiej jakości leady z Twojej witryny.

Tworzenie stron internetowych to nie lada sztuka

Na ciekawą i przyjemną w użytkowaniu stronę internetową składa się mnóstwo czynników. Nie bez powodu projektanci stron internetowych są teraz tak rozchwytywani. Strony www w Polsce i nie tylko stale się rozwijają i oferują nowe udogodnienia. Dlatego tak ważne jest pozostawianie „na czasie” i oferowanie swoim klientom wysokiego poziomu stron internetowych.

Dobry web-desginer zadba nie tylko o stronę techniczną naszej witryny. Dobierze też do niej odpowiednie kolory, właściwe rozstawienie tekstu, zdjęcia, grafiki, zakładki i szereg innych elementów. Wszystkie one składają się na stronę internetową, która przyciągnie nowych klientów, tych stałych skłoni do powrotu, a wszystkich ich zachęci do sprzedaży. Dlatego tworzenie stron internetowych to sztuka, którą lepiej oddać w ręce profesjonalistów.

/artykuł sponsorowany/

Reklama