Co można sprzedawać w internecie?

Co można sprzedawać w internecie
Branża e-commerce w Polsce z roku na rok rośnie w siłę – zakupów w sklepach internetowych dokonuje coraz więcej konsumentów, a na rynku pojawia się mnóstwo nowych przedsiębiorców, również chcących sprzedawać w sieci. Handel elektroniczny rządzi się jednak swoimi prawami. Dobry pomysł na biznes i odpowiednia strategia są kluczowe, by firma mogła wyróżnić się spośród licznej konkurencji. Początkujący przedsiębiorcy szczególnie często zastanawiają się, czym handlować i co najlepiej sprzedaje się w sklepach internetowych.

Co może znaleźć się w asortymencie sklepu internetowego?

W dobie pandemii zakupy w sieci cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem. Wiele osób unika nabywania produktów w sklepie stacjonarnym i coraz częściej decyduje się na zamówienie potrzebnych produktów ze sklepu internetowego. Zdecydowanie jest w czym wybierać – łatwość rozpoczęcia działalności online oraz jej zalety sprawiły, że w sieci działają już sprzedawcy każdego rodzaju towarów. Co Polacy kupują najchętniej?

Trendy e-commerce ostatnich lat

Jak wykazał upubliczniony przez Gemius raport „E-commerce w Polsce 2021”, najlepiej sprzedaje się wszelkiego rodzaju odzież, akcesoria oraz obuwie. Chętnie kupowane są również kosmetyki i perfumy czy biżuteria. Dużą popularnością cieszą się również książki, płyty z muzyką czy audiobookami oraz filmy.

Inną kategorią popularnych towarów chętnie zamawianych ze sklepów internetowych jest rozmaity sprzęt RTV i AGD. Dalej w rankingu popularności uplasowały się produkty farmaceutyczne, odzież sportowa oraz artykuły dziecięce i zabawki. Dobre wyniki odnotowuje również sprzedaż produktów z kategorii urządzeń mobilnych, m.in. tablety, smartfony, telefony oraz dedykowane im akcesoria.

Moda na konkretne produkty nie pozostaje bez wpływu na zainteresowanie ofertami sklepów internetowych. Osoby poszukujące produktów w sieci chętnie zaglądają na przykład na strony dostawców takich urządzeń jak drony czy hulajnogi elektryczne. Kupujący coraz częściej interesują się również produktami ekologicznymi oraz pochodzącymi z tak zwanego sprawiedliwego handlu. Niesłabnącą popularnością od lat cieszy się na przykład wysokiej jakości zdrowa żywność.

Jak znaleźć pomysł na sklep internetowy?

Przed zdecydowaniem się na założenie sklepu internetowego warto poświęcić dłuższą chwilę na sporządzenie modelu biznesowego i zaplanowanie strategii marketingowej. U podstaw udanej działalności oczywiście leży też dobry pomysł. Jak go znaleźć? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zapotrzebowanie na dane produkty wśród klientów oraz konkurencję na danym rynku.

Dobrym pomysłem może się okazać zagospodarowanie niszy poprzez wyspecjalizowanie produktów i usług w swoim sklepie internetowym. Informacji na temat tego, czym warto handlować i które towary kupowane są szczególnie chętnie, można szukać m.in. w wynikach ankiet na ten temat, na forach branżowych czy za pomocą serwisu Google Trends.

Sprzedaż internetowa – jak prowadzić ją efektywnie?

Prowadzenie sklepu internetowego nie musi być trudne, jeśli jest się gotowym na ciągłą naukę oraz trzymanie ręki na pulsie w kwestii aktualnych trendów i zmieniających się oczekiwań klientów. Warto szukać opinii ekspertów, dla których handel w internecie nie ma żadnych tajemnic. Porady dla zarówno doświadczonych, jak i początkujących przedsiębiorców, których interesuje sprzedaż w internecie, można znaleźć na przykład na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi/ekspert-ecommerce.html.

Oprócz określenia, co warto sprzedawać, należy również znaleźć sposób na dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców. Najpopularniejsze sklepy internetowe poświęcają dużo czasu oraz środków na opracowanie strategii marketingowej, działając w wielu mediach społecznościowych równocześnie, organizując kampanie reklamowe i utrzymując kontakt z klientami m.in. za pomocą list mailingowych.

By jeszcze skuteczniej sprzedawać w internecie i zachęcić kupujących do ponownych odwiedzin, należy uczynić swój sklep wygodnym w obsłudze i maksymalnie uprościć proces zakupu produktów. W sklepie internetowym warto zamieścić wysokiej jakości zdjęcia i opisy przedmiotów oraz zadbać o intuicyjny rozkład elementów na stronie. Prosty, przejrzysty formularz zakupowy nie zniechęci natomiast do dokonania zakupu. W sprzedaży online niezbędne jest również nawiązanie współpracy z odpowiedzialną i terminową firmą kurierską.

/materiał zewnętrzy/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.