Carrefour wycofa ze sprzedaży jaja od kur z chowu klatkowego pod marką własną

Carrefour wycofa ze sprzedaży jaja od kur z chowu klatkowego pod marką własną.

Carrefour Polska skutecznie realizuje swoje zobowiązanie dotyczące wycofania ze sprzedaży jajek od kur z chowu klatkowego. Sieć całkowicie zaprzestała sprzedaży, tzw. jaj „trójek” w ofercie marki własnej. Działanie to jest kolejną z konkretnych inicjatyw strategii transformacji żywieniowej oraz programu Act For Food realizowanych przez Carrefour na polskim rynku.

Decyzja Grupy Carrefour o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego wynika z troski o dobrostan zwierząt. W ramach zobowiązania w tym obszarze, Carrefour Polska wyznaczył sobie dwa cele:

  1. Do 2020 r. – usuniemy wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego z naszych sklepów w marce własnej.
  2. Do 2025 r. – usuniemy wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego z naszych sklepów.

Pierwszą część zobowiązania, sieci już udało się jej zrealizować. Jaja „trójki” w marce Carrefour zostały całkowicie usunięte ze sprzedaży we wszystkich sklepach sieci w kraju.

Naszą ambicją jako firmy jest bycie liderem transformacji żywieniowej. Dlatego wprowadzanie pozytywnych zmian zaczęliśmy od siebie. W ramach naszego zobowiązania dotyczącego wycofania jaj od kur z chowu klatkowego już w pełni zrezygnowaliśmy z tych produktów w naszej marce własnej  – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Co ważne, jaja „trójki” pod marką Carrefour zniknęły z półek wszystkich formatów naszych sklepów, zarówno super-, hipermarketów, sklepów osiedlowych, jak i z oferty naszego internetowego sklepu spożywczego – dodaje Barbara Kowalska.

W ramach optymalizacji oferty, która jest elementem realizacji strategii transformacji żywieniowej, Carrefour, obok wycofania części asortymentu jaj pod marką własną, stale zwiększa swoją ofertę jaj z chowu ekologicznego Carrefour BIO.

Celem Carrefour jest zostać światowym liderem w zakresie zmiany nawyków żywienia dla wszystkich, poprzez realizację strategii transformacji żywieniowej. W odpowiedzi na globalne wyzwania takie jak poszanowanie środowiska naturalnego czy pochodzenie produktów oraz oczekiwania klientów, wprowadził w ubiegłym roku Act For Food. To ogólnoświatowy program konkretnych działań, dzięki któremu klienci Carrefour zyskują dostęp do wysokiej jakości produktów w rozsądnych cenach. To inicjatywa, która ma pomagać w dbaniu o zdrowie i wspólną przyszłość, zgodnie z założeniem „gdy jesz lepiej, to żyjesz lepiej”. Do tej pory sieć zaprezentowała jedenaście konkretów, pokazujących zmiany zachodzące w Carrefour m.in. rozwój konceptu „Zdrowa Półka”, wycofanie jajek od kur z chowu klatkowego, więcej produktów wegańskich, czy mniej plastiku.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.