Będzie podziemny przystanek tramwajowy i tunel pod Dworcem Zachodnim

Warszawianki i warszawiacy dojadą podziemną linią tramwajową do odnowionej stacji kolejowej Będą nad tym wspólnie. pracowały Tramwaje Warszawskie i PKP Polskie Linie Kolejowe. Właśnie dziś podpisaliśmy umowę o łącznej wartości niemal 2,4 mld zł.

Wspólna umowa dotyczy przebudowy stacji kolejowej i budowy podziemnego przystanku tramwajowego. Jest to pierwszy etap prac pozwalający w przyszłości na rozszerzenie trasy w kierunku Woli. Wraz z zarządcą infrastruktury kolejowej zbudujemy podziemny przystanek tramwajowy połączony z przejściem podziemnym i dworcem kolejowym. Kolejarze będą także pracowali nad przebudową największej warszawskiej stacji kolejowej. Maksymalny koszt części inwestycji , który finansuje stolica to 170 mln zł.

Jak pobiegnie nowa trasa?

Jak będzie wyglądał podziemny przystanek?

Podziemny przystanek tramwajowy będzie podobny od stacji metra. Perony tramwajowe będą bardzo blisko peronów kolejki WKD i znajdą się na poziomie – 2 . Na poziomie -1 będzie korytarz łączący wszystkie perony. Wybudowane zostaną ruchome schody i windy – pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz żeby przesiąść się z tramwaju do pociągu.

Tramwaj do Wilanowa – największy projekt tramwajowy w Polsce
Budowa trasy do stacji Warszawa Zachodnia to część większego projektu, podzielonego na kilka etapów. Trasa o łącznej długości blisko 19 km, docelowo połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Stołeczni tramwajarze pracują teraz nad m.in. nad odcinkiem do Wilanowa. Pracują także nad budową nowej zajezdni na Annopolu. Warszawa zyska także nawet 213 nowych tramwajów, na które podpisaliśmy umowę w czerwcu 2019.

źródło: Tramwaje Warszawskie

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.