Agencja SEO – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Agencja SEO – na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Pozycjonowanie strony stanowi obszerny zbiór działań, które należy wykonać, aby zwiększyć widoczność swojej marki w Google.

Pozycjonowanie strony stanowi obszerny zbiór działań, które należy wykonać, aby zwiększyć widoczność swojej marki w Google. Samodzielna realizacja kampanii powinna zostać poprzedzona gruntowną nauką fachu, aby poznać przynajmniej podstawy umożliwiające poczynienie postępów. Taki proces może zająć wiele miesięcy. W związku z tym wiele firm decyduje się na skorzystanie ze wsparcia profesjonalistów. Poznaj cechy, które powinna mieć agencja SEO będąca solidnym materiałem na rzetelnego partnera biznesowego.

Agencja SEO i jej renoma

Najprostszym sposobem na weryfikację profesjonalizmu firmy jest przejrzenie recenzji wystawionych przez innych klientów. Opinie na temat firmy możesz znaleźć w następujących miejscach:

  • Google,
  • Facebook,
  • branżowe grupy na Facebooku,
  • Gowork.

Zwróć szczególną uwagę na liczbę zamieszczonych komentarzy. Jeżeli firma ma zaledwie kilka opinii, średnia ocen może być wysoka, ale nie jest miarodajna. Grono głosujących zazwyczaj ogranicza się do pracowników, a także rodzin i przyjaciół menedżerów. W przypadku większej liczby opinii możesz już liczyć na większy przekrój zapewniający szerszy ogląd sytuacji.

Być może znajdą się tam pojedyncze negatywne recenzje. Nie musi to jednak od razu oznaczać niekompetencji danej firmy. Czasem niepowodzenia wynikają z zakłóceń w komunikacji, a część odpowiedzialności może spoczywać na kliencie. W takich sytuacjach zwróć uwagę na narrację prowadzoną przez przedstawiciela agencji w odpowiedzi na negatywną opinią. Jeżeli w treści pojawiają się konkrety, a jednocześnie nie występuje uciekanie od odpowiedzialności, istnieje dużo prawdopodobieństwo, że firma zajmująca się SEO zapewnia rzetelne podejście.

Pozycjonowanie strony w ujęciu formalnym

Twoje poczucie bezpieczeństwa w toku trwania współpracy w dużej mierze zależy od konstrukcji umowy. Pamiętaj, żeby dokładnie przestudiować wszystkie dokumenty, zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie kooperacji. Istotną kwestią jest czas obowiązywania kontraktu, a także ewentualne warunki jego rozwiązania. Nie obawiaj się dzielenia swoimi wątpliwościami. Wiele rzetelnych firm będzie w stanie nawiązać dialog i w niektórych obszarach dostosować warunki umowy do Twoich potrzeb.

Struktura firmy

Konstrukcja organizacji może dostarczyć Ci wiele odpowiedzi dotyczących strategii danej agencji SEO. Sygnałem ostrzegawczym jest zespół handlowców, którzy liczebnie znacznie przewyższają zespoły eksperckie. W takiej sytuacji konkluzja bywa dość prosta. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że taka firma obrała orientację ilościową. Kosztem jest zazwyczaj jakość świadczonych usług. W takiej sytuacji postępy mogą okazać się znikome, ponieważ specjalista poświęci Ci absolutne minimum czasu w skali miesiąca. Następnie dzięki sprytnemu konstruowaniu raportów będzie dowodzić, że Twoja strona dynamicznie się rozwija. Równie niepokojącym sygnałem może okazać się rozbudowany dział prawny. To z kolei oznacza, że firma miewa w zwyczaju kończenie współpracy na ścieżce sądowej.

Kompleksowa oferta

Gdy decydujesz się na wsparcie agencji SEO, warto wybrać taką, która okaże się samowystarczalna. Absolutną podstawą w tym przypadku jest dostęp do własnej bazy copywriterów. W końcu treści są niezwykle ważne w procesie pozycjonowania. Może okazać się, że co miesiąc będziesz potrzebować tekstów o łącznej długości sięgającej kilkudziesięciu tysięcy znaków. W takich okolicznościach lepiej, żeby firma mogła temu sprostać. Wewnętrzny dział copywriterów usprawnia też komunikację w toku realizacji celów strategicznych.

Transparentność

Istnieją wrażliwe dane, które każda firma woli zachować dla siebie. Z całą pewnością jednak nie powinny należeć do tej grupy informacje dotyczące wynagrodzenia czy też dotychczasowych wyników. Jeżeli firma jest rzetelna, tajemnic jest zdecydowanie mniej, ponieważ niektóre kwestie stają się atutem i warto się nim szerzej chwalić. Możesz zatem sprawdzić, chociażby oferty pracy i upewnić się, czy specjaliści zatrudnieni w danym miejscu są godziwie wynagradzani.

/artykuł sponsorowany/

Reklama